سونی برنامه‌ای برای ساخت گوشی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ ندارد

پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر بازاریابی سونی اعلام کرده است که این شرکت برنامه‌ای برای ساخت گوشی با نسبت صفحه نمایش ۱۸ به ۹ ندارد.
تبلیغات

مدیر بازاریابی سونی، دون مسا، گفته است که گوشی‌های سری اکسپریای این شرکت فعلا از نسبت ۱۸ به ۹ برای صفحه نمایش بهره نخواهند برد. ال‌جی جی ۶ اولین گوشی هوشمندی است که نسبت ۱۸ به ۹ را به کار برده است و انتظار می‌رود گلکسی اس 8 نیز که ۹ فروردین ماه ۹۶ معرفی می‌شود، از این نسبت برای صفحه نمایش خود بهره ببرد. 

اما سونی به دلیل گستره‌ی بیشتر فعالیت خود فعلا برنامه‌ای برای استفاده از این نسبت‌ها ندارد که البته طبیعی به نظر می‌رسد. بخش سونی پیکچرز که تولید فیلم‌های سینمایی را بر عهده دارد، از نسبت تصویر ۱۶ به ۹ استفاده می‌کند و تا زمانی که این بخش به سمت تولید محتوای ۱۸ به ۹ نرود، بخش موبایل سونی نیز از این نسبت استفاده‌ای نخواهد کرد.

با اینکه در حال حاضر محتوای ۱۸ به ۹ بسیار کم است و می‌توان گفت حتی وجود ندارد؛ اما این نسبت تصویر به سازندگان گوشی‌های هوشمند کمک می‌کند تا حاشیه‌های بالا و پایین گوشی را بدون نیاز به بیشتر کردن عرض گوشی، کم کنند. 

با این حال با توجه به عرضه نشدن ال‌جی جی ۶ اطلاع دقیقی از واکنش کاربران به این نسبت صفحه نمایش وجود ندارد و شاید اگر این واکنش مثبت باشد، سونی نیز در دیدگاه خود تجدیدنظر کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا نسبت ۱۸ به ۹ را کاربردی می‌دانید؟ برای اظهار نظر بهتر می‌توانید نگاه نزدیک ویدیویی زومیت به ال‌جی جی ۶ را مشاهده کنید:

دانلود 360P  |   دانلود 720P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات