ویدیو تست خط و خش و خم شدن نوکیا 6

چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به ویدیویی که در آن به بررسی گوشی‌ هوشمند نوکیا ۶ در برابر خم شدن و خط‌ و خش پرداخته می‌شود، ظاهرا این محصول مقاومت بسیار بالایی دارد.
تبلیغات

نوکیا ۶ که به‌زودی در مناطق مختلف جهان عرضه خواهد شد، اگر جذاب‌ترین گوشی هوشمند معرفی‌شده در چند وقت اخیر نباشد، قطعا یکی از محبوب‌ترین‌ها است. اگر تصمیم دارید گوشی‌ نوکیا ۶ خریداری کنید، احتمالا باید در ابتدا از مقاومت این محصول اطمینان حاصل کنید. خوشبختانه یوتیوبر معروف JerryRigEverything مجددا دست‌به‌کار شده و این بار مقاومت گوشی‌ نوکیا ۶ را با استفاده از تست‌های معمول خود بررسی کرده است.

همان‌طور که در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید، صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی نوکیا ۶ به‌راحتی خط و خش بر نخواهد داشت؛ چراکه لایه‌ای از جنس گوریلا‌گلس ۳ روی آن قرار داده شده است که مقاومت آن را در برابر خط و خش‌های احتمالی بیشتر می‌کند. با توجه به مقاومتی که نوکیا ۶ در برابر خش‌پذیری از خود نشان می‌دهد، می‌توان این دستگاه را هم‌رده‌ی بسیاری از گوشی‌های دیگر از جمله برخی مدل‌های رده‌بالا قرار داد. پوشش لنز دوربین پشتی نوکیا ۶ دقیقا همانند نمایشگر این محصول و ضد خش است. نکته جالب دیگر در مورد نوکیا ۶ این است که سنسور اثر انگشت این محصول نیز با پوششی مقاوم از جنس شیشه در برابر خط و خش مقاومت بسیار بالایی دارد؛ به‌طوری‌که حتی با ابزار تیز هم نمی‌توانید روی آن خط بیندازید.

از آنجا که لبه‌ها و بخش پشتی نوکیا ۶ از جنس فلز آلومینیوم تولید شده است، این نواحی راحت‌تر خش برمی‌دارند؛ اما باید توجه داشته باشید که استفاده از فلز در یک گوشی هوشمند باعث افزایش مقاومت آن و نیز افزایش زیبایی خواهد شد و با در دست گرفتن گوشی‌های فلزی همیشه حس بهتری به کاربر منتقل خواهد شد. علاوه بر این باید اشاره کنیم که تمام گوشی‌های فلزی همانند نوکیا ۶ خش‌پذیر هستند. اما در ادامه‌ی تست انجام‌شده توسط JerryRigEverything، فشار بسیار زیادی از دو جهت جلو و پشت به نوکیا ۶ وارد می‌شود و این محصول مقاومت بسیار خوبی در این بخش از خود نشان می‌دهد. به گفته‌ی JerryRigEverything، گوشی‌ نوکیا ۶ یکی از مقاوم‌ترین دستگاه‌هایی است که این کانال تاکنون بررسی کرده است.

باوجود قیمت ۲۵۰ دلاری تعیین‌شده برای گوشی هوشمند نوکیا ۶، این محصول از کیفیت ساخت بسیار خوبی بهره می‌برد و مسلما برای تولید این دستگاه مراحل بسیار زیادی انجام پذیرفته است. در ویدیو دوم می‌توانید مراحل ساخته شدن گوشی‌های هوشمند جدید نوکیا توسط اچ‌ام‌دی‌ گلوبال را مشاهده کنید. در این کلیپ خواهید دید که چگونه دو گوشی نوکیا ۳ و نوکیا ۵ از بلوک‌های آلومینیومی و با دستگاه برش CNC تولید و پس از آن پنج مرتبه جلا داده‌ می‌شود و در نهایت بدنه‌ی این دو دستگاه دو بار آنودایز می‌شود. همچنین پیش از عرضه‌ی این محصولات به بازار، باید بیش از ۶۰۰ تست مختلف روی آن‌ها انجام شود. بدین ترتیب، به نظر می‌رسد نوکیا با همان کیفیتی که قبلا می‌شناختیم وارد میدان شده است. در ادامه توجه شما را به دو ویدیوی مورد بحث جلب می‌کنیم.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات