اولین وب کم 4K دنیا با قابلیت HDR از لاجیتک معرفی شد

جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در حال حاضر بهترین وب کم دنیا مدل Logitech HD Webcam C920 است، اما به‌تازگی لاجیتک از وب کم جدید خود که از تصویربرداری 4K و HDR پشتیبانی می‌کند، رونمایی کرده است.
تبلیغات

در حال حاضر سرویس‌های استریم زنده در حال گسترش هستند و افرادی که به‌صورت حرفه‌ای استریم می‌کنند یا مکالمات تصویری مهمی دارند و نیاز دارند تصاویری با وضوح و کیفیت رنگ مناسبی ثبت کنند، از وب کم‌ استفاده می‌کنند. وضوح تصویر بیشتر انواع وب کم‌ HD است و تعداد کمی می‌توانند با وضوح FHD و نرخ فریم 30 تصویربرداری کنند؛ اما لاجیتک که ساخت بهترین وب کم دنیا را در سابقه‌ی کاری خود دارد، تصمیم گرفته است پا را فراتر از مرزها بگذارد و از وضوح تصویر 4K پشتیبانی کند.

وب کم بیشتر لپ‌تاپ‌ها کیفیت تصویر بسیار پایینی دارد، اگر شما قصد دارید تصاویر واضح و با دقت بالای رنگ از خود تهیه کنید، قطعا به یک وب کم مستقل نیاز دارید؛ اما اگر به‌وضوح تصویر بیشتر از HD نیاز داشتید باید چه‌ کنید؟ لاجیتک از وب کم Logitech Brio 4K Pro با برچسب قیمت ۲۰۰ دلار رونمایی کرد که تصاویر HDR را با وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل و جزئیات بسیار زیاد ثبت می‌کند. این وب کم همچنین از مادون‌قرمز بهره می‌برد که برای تشخیص صورت در ویندوز 10 می‌توان از آن استفاده کرد.

logitech

نام این مدل «Brio» است که تا ۵ برابر بزرگنمایی تصویر را پشتیبانی می‌کند، کابل قابل تعویض دارد و از پوشش محافظ حریم خصوصی استفاده می‌کند. (به دلیل احتمال هک شدن سیستم‌ها و حفظ حریم خصوصی افراد، بیشتر وب کم‌های دنیا دارای پوششی هستند که روی لنز قرار می‌گیرد که اگر وب کم هک شد یا سهوا روشن ماند، تصویری نشان ندهد و شما هر زمان که نیاز داشتید این پوشش را برمی‌دارید و از وب کم استفاده می‌کنید). این وب کم به شما اجازه می‌دهد که یکی از سه حالت تصویربرداری را انتخاب کنید. برای یوتیوب و استریم زنده ویدئویی می‌توانید از گشادگی فریم ۹۰ درجه، برای دریافت فضای بیشتر در تصویر از ۷۵ درجه و برای کنفرانس‌ها و مکالمات از ۶۵ درجه استفاده کنید که تصویر فقط روی صورت شما متمرکز می‌شود.

برخلاف دوربین‌های دیگر لاجیتک، کلیپ این وب کم کاملا قابل جدا شدن است و به‌راحتی تعویض و تنظیم می‌شود. این وب کم از سه‌پایه (برای قرارگیری روی میز) نیز پشتیبانی می‌کند.

نرم‌افزار این وب کم به شما اجازه می‌دهد زاویه دید را تغییر دهید و HDR را فعال یا غیرفعال کنید. روشنایی، فوکوس و تاری تصویر نیز در نسخه بتای این نرم‌افزار قابل تنظیم است.

لاجیتک این وب کم را با دو نام برایو برای بیزنس و «4K Pro Webcam» برای مشتریان عادی به فروش می‌رساند که کاملا شبیه هم هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات