تولید آیفون 8 زودتر از مدل‌ های قبلی شروع می‌شود

سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل قصد دارد فرآیند تولید گوشی هوشمند بعدی خود را زودتر از مدل‌های قبلی شروع کند. این اقدام می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.
تبلیغات

طبق گزارشات منتشرشده، اپل تولید آیفون ۸ را زودتر از زمانی که دیگر گوشی‌های هوشمند خود را تولید کرده است، آغاز خواهد کرد. منابع خبری عنوان کرده‌اند که تأمین قطعات توسط این کمپانی، زودتر از موعد مقرر در سال‌های گذشته شروع می‌شود.

وب‌سایت BlueFin در گزارش خود عنوان کرده است:

نکته‌ی جالبی که ما در بررسی‌های خود به آن رسیدیم، این است که اپل قصد دارد نسل بعدی آیفون را در تاریخی زودتر از روال سال‌های گذشته تولید کند. البته هیچ خبری مبنی بر تغییر زمان عرضه‌ی گوشی بعدی این شرکت یعنی آیفون ۸ که احتمالا همراه با آیفون ۸ پلاس خواهد بود، نداریم.

علاوه بر خبرهای ذکرشده، گزارش منتشرشده نشان می‌دهد که اپل تولید گوشی‌های آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و آیفون SE را نیز کاهش داده است تا خط تولید و انبارش را به سمت محصول جدید تغییر دهد.

با انجام این کار، تمرکز خط تولید و تأمین قطعات بر آیفون ۸ خواهد بود. گزارش‌ها حاکی از این هستند که تولید گوشی بعدی اپل با افزایش ۳۰۰ درصدی در سه‌ماهه‌ی منتهی به ژوئن همراه خواهد بود و مجموع این تولید از ۴۵ میلیون به ۴۸ میلیون دستگاه خواهد رسید. نکته‌ی قابل توجه این است که در سال‌های گذشته، تولید محصول جدید در سه‌ماهه‌ی منتهی به سپتامبر شروع می‌شد.

چرا iPhone 8 زودتر ساخته می‌شود؟

دلایل مختلفی برای توجیه این اقدام اپل در تولید زودهنگام آیفون 8 وجود دارد. دلیل اول احتمالا به مباحث انبارداری مربوط است؛ اپل قصد دارد ظرفیت بیشتری برای انبارداری محصول بعدی خود داشته باشد. دلیل دوم شاید مربوط به انجام کارهایی در زمینه‌ی عیب‌یابی و مطمئن شدن از تولید بی‌نقص محصول باشد. اگر اپل قصد داشته باشد آیفون ۸ را با طراحی کاملا جدید عرضه کند، این دلیل قابل توجیه خواهد بود. علاوه بر آن، تولید زودتر به این شرکت اجازه می‌دهد از حوادثی شبیه به آنچه برای گلکسی نوت ۷ اتفاق افتاد، جلوگیری کند. اما دلیل آخر که احتمال بسیار کمی برای آن وجود دارد، عرضه‌ی زودتر محصول توسط این شرکت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات