سونی قابلیت HDR را برای تمام تلویزیون‌ های فول اچ دی خود عرضه می کند

شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد سونی تصمیم گرفته است قابلیت HDR‌ را برای تمام تلویزیون‌های فول اچ‌دی خود عرضه کند.
تبلیغات

سونی به‌تازگی تأیید کرده است که قابلیت HDR‌ را برای تمام تلویزیون‌های فول اچ‌دی خود عرضه می‌کند. سونی اعلام کرده است که تمام تلویزیون‌های فول اچ‌دی سری براویا، از مدل پایین رده RE4 گرفته تا مدل بالارده WD75، به‌زودی قابلیت HDR‌ را در قالب یک بروزرسانی نرم‌افزاری دریافت خواهند کرد؛ اما به نظر می‌رسد برای تجربه کامل این قابلیت باید یک کنسول پلی‌استیشن ۴ نیز تهیه کنید.

High Dynamic Range‌ که به‌اختصار با نام HDR شناخته می‌شود، یک فناوری تصویری است که با افزایش گستره روشنایی باعث بهبود کیفیت تصاویر می‌شود. این قابلیت، رنگ‌های تیره را تیره‌تر و رنگ‌های روشن را روشن‌تر نشان می‌دهد و ترکیب این دو باعث بهبود کلی کیفیت تصویر می‌شود؛ اما این فناوری هنوز به‌طور گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. برای لذت بردن از فناوری HDR، باید ابتدا محتوای HDR در اختیار داشته باشید و سپس ابزاری تهیه کنید که از این قابلیت پشتیبانی کند. این روزها تعداد تلویزیون‌هایی که از فناوری HDR‌ پشتیبانی می‌کنند در حال افزایش است و قیمت‌ آن‌ها نیز کاهش می‌یابد. بسیاری از سرویس‌های استریم آنلاین محتوا، مانند نتفلیکس و آمازون، این روزها محتوای HDR بیشتری در اختیار کاربران می‌گذارند.

لذت واقعی کیفیت تصویر HDR ‌زمانی مشخص می‌شود که شما یک تلویزیون 4K HDR ‌داشته باشید؛ زیرا مقدار زیادی از محتوای HDR ، اکنون با کیفیت 4K عرضه می‌شود. اما هنوز هم راه‌هایی برای لذت بردن از این کیفیت تصویر در تلویزیون‌های فول اچ‌دی وجود دارد. متأسفانه سونی هنوز اعلام نکرده است که این قابلیت را چه زمانی برای تلویزیون‌های فول اچ‌دی خود عرضه می‌کند.

یکی از راه‌های لذت بردن از فناوری HDR در تلویزیون‌های فول اچ‌دی سونی، تهیه کنسول بازی پلی‌استیشن ۴ و یا ایکس باکس وان S است؛ زیرا این دو کنسول می‌توانند بازی‌ها را با کیفیت فول اچ‌دی اجرا کنند و هر دو از قابلیت HDR نیز پشتیبانی می‌کنند. سال گذشته میلادی، سونی در قالب یک بروزرسانی نرم‌افزاری، قابلیت HDR‌ را به پلی‌استیشن ۴ اضافه کرد و حالا می‌خواهد این قابلیت را برای تلویزیون‌های فول اچ‌دی خود نیز عرضه کند. اگر شما گیمر نیستید، به‌احتمال زیاد پس از بروزرسانی تلویزیون خود، تغییر چندانی در کیفیت تصویر احساس نخواهید کرد.

آیا شما نیز از تلویزیون‌های فول‌ اچ‌دی براویا استفاده می‌کنید؟ نظر شما در مورد این اقدام سونی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات