تماشا کنید: ادغام اسکنر اثر انگشت با نمایشگر آیفون 8

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در ویدیوی مفهومی که یکی از طرفداران محصولات اپل برای آیفون 8 ساخته است، می‌توان ایده‌های جالبی مانند قابلیت‌های جدید دکمه هوم را مشاهده کرد.
تبلیغات

یکی از طرفداران خوش‌ذوق محصولات اپل به نام Thadeu Brandao ویدیوی مفهومی از آیفون 8 ساخته است که در آن می‌توان نحوه استفاده از اسکنر اثر انگشت را که با نمایشگر این گوشی هوشمند ادغام شده است، مشاهده کرد.

البته طراحی پشت گوشی هوشمندی که در ویدیو مشاهده می‌کنید بسیار شبیه به آیفون 7 است اما در جلوی آن می‌‌توان نمایشگری دید که تقریبا بخش جلویی آیفون 8 را احاطه کرده است و از لبه‌های بدون حاشیه بهره می‌برد. برای اینکه نسبت نمایشگر به بدنه بالاتر برود، طراح این کانسپت محل خروجی صدای گوشی را تا حد ممکن به بالای آیفون 8 برده اما جایگاه دکمه هوم دست‌نخورده باقی مانده است.

طراح کانسپت ایده جالبی نیز در مورد دکمه هوم دارد که آن را شبیه به تاچ بار مک‌بوک می‌کند. البته باید پرسید آیا این ایده خوبی است؟ در حال حاضر وظایف بسیاری به دکمه هوم محول شده است که می‌توان به قابلیت رفتن به صفحه خانه، خارج کردن گوشی هوشمند از حالت قفل با تاچ آی‌دی، فشردن و نگه‌داشتن برای مکالمه با دستیار هوشمند سیری، دو بار لمس پشت سر هم برای پایین رفتن اسلاید صفحه، دو بار فشردن دکمه خانه برای فعال شدن قابلیت اپل پی در حالتی که آیفون قفل است، لمس کردن و نگه داشتن برای پرداخت با اپل پی، دو بار کلیک برای بالا آمدن اپ سوییچر در زمانی که آیفون آنلاک است و چند قابلیت دیگر اشاره کرد.

اضافه کردن قابلیتی که طراح کانسپت به آن اشاره کرده است نیز می‌تواند در نوع خود هم جالب باشد و هم چالش‌برانگیز؛ زیرا ممکن است کاربر زمانی که می‌خواهد به صفحه خانه برود، قابلیت دیگری در درون اپلیکیشنی که قرار دارد، فعال کند یا خلاف این امر صورت بگیرد و به جای فعال شدن قابلیتی، به صفحه خانه برود.

در هر صورت می‌توان گفت ایده خلاقانه‌ای است و طبیعتا تماشای این ویدیوی کانسپت برای علاقه‌مندان به محصولات اپل جالب خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات