اکسپریا XZs و XZ پریمیوم با دوربین Motion Eye سونی امسال رونمایی می‌شوند

پنج‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا سونی در حال کار روی سیستم دوربین جدید با نام Motion Eye مبتنی بر سنسور سه لایه‌ی جدیدی است که اخیرا معرفی کرده است.
تبلیغات

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، سونی در حال کار روی سیستم دوربین جدیدی است تا از آن در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند سری اکسپریا استفاده کند. بر اساس اطلاعات برگرفته از اسلایدی که در تصویر مشاهده می‌کنید، سونی فناوری جدید دوربین خود را Motion Eye نام گذاشته است و به نظر می‌رسد در این سیستم جدید دوربین از وجود آخرین سنسور این کمپانی که اولین سنسور مجهز به حافظه‌ی اختصاصی است، بهره خواهد برد.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که سیستم دوربین Motion Eye این امکان را در اختیار گوشی‌های هوشمند اکسپریا قرار می‌دهد تا پیش از فشار دادن کلید شاتر، در طول یک ثانیه چهار تصویر را پس از تشخیص حرکت ثبت کنند. هرچند این ویژگی در صورت توسعه برای اولین بار به گوشی‌های هوشمند اضافه خواهد شد، اما این اولین باری نیست که شاهد استفاده از این ویژگی در گوشی‌های هوشمند هستیم. به نظر می‌رسد باید این ویژگی را تا حدودی شبیه به قابلیت Live Photos در آیفون‌های اپل خواند که تصاویر را پیش و پس از فشردن کلید شاتر ذخیره می‌کند و در نتیجه یک تصویر متحرک به وجود می‌آورد. این ویژگی از سال ۲۰۱۵ به همراه آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس در اختیار کاربران قرار گرفت. سامسونگ نیز ویژگی مشابهی را در گلکسی اس ۷ در اختیار کاربران گذاشته است.

سیستم Motion Eye سونی

شنیده‌ها نشان از این دارند که ویژگی Motion Eye سونی در دو پرچم‌دار آینده‌ی این کمپانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که احتمالا اکسپریا XZs و اکسپریا XZ پریمیوم نام خواهند داشت. انتظار می‌رود سونی در اکسپریا XZ پریمیوم از وجود نمایشگر 4K با اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده کند.

سونی در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون، ۲۷ فوریه میزبان مراسمی خواهد بود که انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمند جدیدی طی آن رونمایی شود. البته به نظر نمی‌رسد در جریان MWC 2017 شاهد رونمایی از این گوشی‌های هوشمند باشیم و بنا بر گمانه‌ها، این گوشی‌های هوشمند تا ماه ژوئن راهی بازار خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات