گوشی های هوشمند مجهز به سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر امسال به بازار عرضه خواهند شد

جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی‌های هوشمند مجهز به سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر امسال روانه‌ی بازار خواهند شد.
تبلیغات

امروزه در بیشتر گوشی‌های هوشمند از سنسورهای اثر انگشت استفاده می‌شود. معمولا این سنسور در پنل جلویی یا در بخش پشتی دستگاه تعبیه می‌شود و در برخی از گوشی‌ها نیز با دکمه‌ی هوم یکپارچه شده است؛ اما ظاهرا این وضعیت به‌زودی تغییر خواهد کرد. بر اساس گزارش جدیدی که از جانب The Investor منتشر شده است، کمپانی کره‌ای CrucialTec که در زمینه‌ی تولید ماژول‌های اثرانگشت فعالیت دارد، در سال جاری سنسورهای جدیدی عرضه خواهد کرد که در زیر نمایشگر قرار می‌گیرند. بدین ترتیب می‌توان با قرار دادن انگشت روی صفحه‌نمایش گوشی، قفل دستگاه را باز کرد.

این یعنی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که امسال اولین سری گوشی‌های هوشمندی که از سنسورهای جدید مورد بحث بهره می‌برند به بازار عرضه شوند. متأسفانه CrucialTec برنامه‌ی زمانی مشخصی برای عرضه‌ی ماژول‌های اثر انگشت جدید خود اعلام نکرده است و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیز فعلا در حال توسعه این فناوری هستند.

تکنولوژی جدید مورد بحث DFS نامیده شده است و ظاهرا پس از تست‌های اولیه از منتقدان و به‌خصوص افرادی که در چین این فناوری را بررسی کرده‌اند، بازخوردهای مثبتی دریافت کرده است. این ماژول را می‌توان در زیر نمایشگر گوشی هوشمند جای داد. سنسورهای جدید DFS می‌توانند لمس‌هایی به باریکی یک تار مو را به‌خوبی تشخیص دهند. این فناوری از رزولوشن بسیار بالایی بهره می‌برد و هر اینچ آن شامل ۵۰۰ نقطه است.

علاوه بر این، DFS امنیت بالاتری نسبت به سنسورهای اثر انگشت فعلی ارائه می‌دهد. این سنسورهای جدید امکان تشخیص چندین اثرانگشت به‌صورت هم‌زمان دارند و البته این فقط شروع کار است. CrucialTec اعلام کرده که از همین حالا در حال کار روی مدل به‌روزرسانی شده‌ی این تکنولوژی جدید است و نسل بعدی این ماژول در سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. نکته‌ی بسیار جذاب در مورد نسل بعدی این فناوری این است که با قرار دادن انگشت روی هر جای نمایشگر، شناسایی اثر انگشت را انجام می‌دهد و فقط به یک ناحیه‌ی خاص محدود نخواهد بود.

سنسورهای اثر انگشت جدید احتمالا ویژگی جذاب و بزرگ بعدی در گوشی‌های هوشمند خواهد بود و باعث می‌شنود این محصولات یکپارچه‌تر به نظر برسند. فناوری مورد بحث در زمان درستی به بهره‌برداری رسیده است؛ چراکه بسیاری از کاربران انتظار دارند در آینده‌ای نزدیک گوشی‌های هوشمند بیشتری با طراحی بدون حاشیه معرفی شوند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید بر اساس گزارش‌های مختلف، دو گوشی هوشمند مورد انتظار گلکسی اس ۸ و ال‌جی جی ۶ نیز از چنین طرحی بهره خواهند برد.

امروزه بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌منظور کاهش دادن حاشیه‌ی پایین نمایشگر دستگاه، سنسور اثر انگشت را در بخش پشتی قرار داده‌اند؛ چراکه برای بهره بردن از سنسورهای کنونی و ارائه‌ی یک طراحی بدون حاشیه، فضای کافی در جلوی دستگاه در دسترس نیست. علاوه بر این، قرارگیری سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه مورد پسند بسیاری از کاربران قرار نگرفته است. در هر صورت تکنولوژی جدید شرکت CrucialTec این شرایط را تغییر خواهد داد و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌زودی امکان استفاده از سنسورهای اثر انگشت جدید این کمپانی را خواهند داشت.

نظر شما در مورد تکنولوژی جدید سنسورهای اثر انگشت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات