توشیبا درصدد واگذاری کسب و کار تولید تراشه حافظه خود در ازای ۸.۸ میلیارد دلار است

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ژاپنی توشیبا در پی آن است تا با فروش بخش اعظمی از کسب و کار تولید تراشه‌ حافظه‌ی خود در ازای ۸.۸ میلیارد دلار، تا حدودی وضعیت مالی آشفته  خود را بهبود دهد.
تبلیغات

توشیبا در پی آن است تا بخش بزرگی از کسب و کار تولید تراشه حافظه‌ی خود را در ازای دریافت ۸.۸ میلیارد دلار واگذار کند. هدف از این کار ایجاد حاشیه‌ی امنی برای مشکلات مالی احتمالی است که در آینده‌ی به سراغ این کمپانی خواهند آمد.

این کمپانی ژاپنی از سوی بانک‌های بزرگی که بخش بزرگی از اعتبار مورد نیاز توشیبا را تأمین می‌کنند، تحت فشار قرار گرفته است تا برنامه‌ی خود مبنی بر فروش ۲۰ درصد از کسب و کار تولید تراشه‌ی حافظه را کنار بگذارد و بخش بزرگ‌تری از این بخش کمپانی را به فروش برساند. این بانک‌ها نگران مشکلات مالی هستند که در پی ضرر ۶.۳ میلیارد دلاری نیروگاه‌های اتمی توشیبا در آمریکا به این کمپانی ژاپنی تحمیل خواهد شد.

توشیبا هفته‌ی گذشته اعلام کرد که آماده است بخش بزرگی از کسب و کار تراشه‌ی حافظه‌ی خود را واگذار کند؛ این شرکت پس از سامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی حافظه‌های NAND در سطح جهان است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، توشیبا هنوز در مورد اینکه چه میزان از بخش تولید تراشه‌ی حافظه‌ی خود را واگذار کند، تصمیم نگرفته است و بیشتر تمرکز بر مبلغ مورد نیازی است که از این واگذاری عاید توشیبا خواهد شد. توشیبا در پی آن است تا یک‌سوم از سهم کسب و کار تولید تراشه را در اختیار داشته باشد تا از این طریق بتواند کنترل این بخش را همچنان در اختیار بگیرد.

فروش بخش تولید حافظه تنها راهی است که توشیبا می‌تواند از طریق آن مبلغ کلانی به دست آورد و از این‌رو نگرانی‌ها در رابطه با مشکلات اعتباری خود را حل کند. انتظار می‌رود این فروش تا پایان ماه مارس نهایی شود.

به نظر می‌رسد توشیبا تنها با یک خریدار روبرو نیست و بخش تولید حافظه خریداران متنوعی خواهد داشت؛ به‌طوری‌که پیشنهاددهندگان شامل شماری از سرمایه‌گذاران و همچنین چندین رقیب این کمپانی در زمینه‌ی تولید تراشه هستند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط منابع نزدیک به سامسونگ، این کمپانی در نظر دارد شرایط فروش را تا انتهای فوریه اعلام و اولین دور از دریافت پیشنهادات را تا پایان ماه مارس از خریدار یا خریداران دریافت کند و سپس انتخاب خود را از پیشنهادات دریافتی تا پایان ماه می انجام دهد. توشیبا ارزش بخش تولید حافظه‌ی خود را قریب به ۱۳.۲ میلیارد دلار برآورد کرده است.

منابع نزدیک به توشیبا به این نکته اشاره کرده‌اند که توشیبا در ازای فروش ۱۹.۹ درصد از بخش تولید تراشه‌، پیشنهاداتی از ۱.۸ تا ۳.۵ میلیارد دلار دریافت کرده است. از جمله‌ی مشتریانی که خواستار تصاحب قریب به ۲۰ درصد از بخش تولید حافظه‌ی توشیبا بودند باید به اِس کی هاینیکس، میکرون تکنولوژی، وسترن دیجیتال، هون های پریسیژن و شماری از مؤسسات سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

به نقل از منابع نزدیک، وسترن دیجیتال از جمله‌ی مشتریانی است که همچنان به خرید بخشی از کسب و کار تولید تراشه‌ی توشیبا علاقه دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات