صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت سوپراسپرت جدید مک لارن تنها ۷.۸ ثانیه طول می‌کشد

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مک‌لارن، ماه آینده در نمایشگاه خودروی ژنو، نسل جدید سوپراسپرت 650S را معرفی می‌کند که دارای تغییرات اساسی است.
تبلیغات

مک‌لارن اعلام کرده است که در سال‌های پیش‌ رو، خودروهای بیشتری معرفی می‌کند و گویا این خودروها تغییراتی اساسی دارند و ظاهر و باطن آن‌ها دگرگون شده است. این شرکت بریتانیایی، ماه آینده از نسل جدید خودروهای سری سوپر رونمایی می‌کند که همگی به یک پیشرانه‌ی جدید مجهز شده‌اند. مک‌لارن تا پیش از این، در خودروهای خود از پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری هشت سیلندر V ‌شکل استفاده می‌کرد؛ اما در مدل‌های جدید، از یک پیشرانه‌ی ۴ لیتری هشت سیلندر V‌ شکل استفاده می‌شود که گشتاور و قدرت بیشتری تولید می‌کند و به‌صورت گسترده در محصولات این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مک‌لارن قصد دارد شاسی مونوسل ii و همچنین این پیشرانه‌ی جدید را تا چند سال آینده در محصولات خود به‌ کار گیرد. تمام خودروها از این پیشرانه استفاده می‌کنند؛ اما با توجه به کاربرد هر یک، ممکن است تغییراتی در پیشرانه اعمال شود. خودروهای جدیدی که قرار است به‌زودی معرفی شوند، سری دوم محصولات مک‌لارن خواهند بود (اگر خودروی F1 را در نظر نگیرید) و انتظار می‌رود که از این پس، خودروهای هیبریدی بیشتری از سوی این شرکت معرفی شوند؛ متأسفانه در حال حاضر تنها خودروی هیبریدی مک‌لارن، سوپراسپرت یک میلیون دلاری این شرکت، یعنی P1 است که همگان توانایی خرید آن را ندارند.

پیشرانه

با توجه به این‌که پیشرانه‌ی جدید از نظر حجمی، بزرگ‌تر از پیشرانه‌ی فعلی این شرکت است؛ باید انتظار عملکرد بهتری نیز داشته باشیم. خوشبختانه مک‌لارن اطلاعات جدیدی از این پیشرانه منتشر کرده است تا ما را با توانایی‌های آن آشنا کند و آن‌طور که به نظر می‌رسد، این پیشرانه عملکرد بسیار خوبی دارد. با توجه به اطلاعات ارائه‌شده از سوی مک‌لارن، صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت این پیشرانه‌ی جدید، تنها ۷.۸ ثانیه طول می‌کشد و این یعنی صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت پیشرانه‌ی جدید مک‌لارن، از صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت بسیاری از خودروها سریع‌تر است! پیشرانه‌ی جدید مک‌لارن توانایی دارد که ۴۰۰ متر را تنها در ۱۰.۳ ثانیه بپیماید. مک‌لارن می‌گوید گاز خوردن پیشرانه‌ی بهبود چشمگیری یافته است و تأخیری ندارد؛ همچنین قدرت و گشتاور آن نیز در مقایسه با پیشرانه‌ی فعلی، بیشتر است.

هنوز معلوم نیست چه شرکتی وظیفه‌ی ساخت این پیشرانه هشت سیلندر و قطعات آن را بر عهده دارد؛ اما مشخص شده است که این پیشرانه با نام M840T شناخته می‌شود. پیشرانه‌ی فعلی که M838T نام دارد، توسط شرکت ریکاردو طراحی و تولید شده است و از توربوشارژرهای میتسوبیشی استفاده می‌کند. مک‌لارن اخیراً با شرکت‌هایی نظیر ب‌ام‌و همکاری‌هایی داشته است و هنوز معلوم نیست که آیا این شرکت آلمانی نیز در توسعه‌ی پیشرانه جدید مک‌لارن مشارکت کرده است یا خیر.

نظر شما در مورد پیشرانه‌ی جدید مک‌لارن چیست؟ عملکرد آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات