باز کردن صفحه قفل ویندوز 10 از طریق سنسور اثر انگشت گوشی های سامسونگ گلکسی به‌زودی فراهم می‌شود

سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ به‌زودی امکانی فراهم می‌آورد تا دارندگان گوشی‌های گلکسی بتوانند از طریق سنسور اثر انگشت، قفل ویندوز ۱۰ رایانه‌ی خود را باز کنند.
تبلیغات

استفاده از سنسور اثرانگشت در گوشی‌های هوشمند امروزه توسط شرکت‌های مختلف انجام می‌شود. در ابتدا تنها قابلیتی که این ویژگی به گوشی‌های هوشمند اضافه می‌کرد، امکان باز کردن لاک‌اسکرین دستگاه بود. رفته‌رفته کمپانی‌های مختلف سعی کردند با نوآوری و خلاقیت، استفاده‌های دیگری از این سنسور جذاب داشته باشند. به‌عنوان مثال شرکت هواوی و نیز گوگل یک سری ژست حرکتی برای سنسور اثرانگشت برخی گوشی‌های خود در نظر گرفته‌اند تا کاربر بتواند از این طریق به برخی از قسمت‌های دستگاه سریع‌تر دسترسی یابد. در این بین برخی شرکت‌ها نظیر اپل و سامسونگ پا را فراتر گذاشته و امکانی فراهم آورده‌اند تا کاربران بتوانند با استفاده از سنسور اثرانگشت برخی محصولات این دو شرکت، قفل رایانه‌ی شخصی خود را نیز باز کنند.

حال سامسونگ تصمیم گرفته است تا اپلیکیشن اندروید Flow خود را ارتقاء دهد تا این اپ از ویندوز ۱۰ نیز پشتیبانی کند. سال گذشته برای اولین بار این شرکت امکان باز کردن تبلت گلکسی تب پرو اس مجهز به ویندوز ۱۰ خود را از طریق اپلیکیشن یادشده فراهم کرده بود. روش کار بدین صورت است که با قرار دادن انگشت خود روی سنسور اثرانگشت گوشی‌های هوشمندی که از این ویژگی بهره می‌برند، می‌توان قفل تبلت مجهز به ویندوز ۱۰ را باز کرد.

سم‌موبایل گزارش داده است که سامسونگ در پاسخ به درخواست کاربران، امکان باز کردن قفل تمامی سیستم‌های مجهز به ویندوز ۱۰ را از طریق سنسور اثرانگشت گوشی‌های سری گلکسی خود فراهم خواهد کرد. این شرکت قصد دارد هم‌زمان با عرضه‌ی به‌روزرسانی Creators ویندوز ۱۰، ویژگی یادشده را در اختیار کاربران گوشی‌های هوشمند خود قرار دهد. البته مایکروسافت هنوز به‌صورت رسمی تاریخ انتشار این به‌روزرسانی را برای ویندوز ۱۰ اعلام نکرده است، ولی انتظار می‌رود در ماه آوریل شاهد ارائه این آپدیت باشیم. سامسونگ پیش از این از فریم‌ورک ویندوز هِلو مایکروسافت برای فعال کردن قابلیت باز کردن قفل دستگاه با اثرانگشت بهره گرفته است و ظاهرا این شرکت به‌سادگی قابلیت مورد اشاره را در آپدیت بعدی ویندوز ۱۰، گسترش خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات