نیکون فروش سری DL دوربین‌ های کامپکت خود را منتفی کرد

جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت نیکون به‌طور رسمی اعلام کرد که فرایند فروش دوربین‌های کامپکت سری DL خود را لغو کرده است.
تبلیغات

شرکت نیکون در شرایط فعلی با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند. در حالی که موضوع ضرر و زیان فراتر از انتظار، بر اثر ساختارسازی مجدد و بازسازی این شرکت مطرح شده است، حالا منتفی شدن فرایند فروش دوربین‌های کامپکت سری DL این شرکت که در فوریه سال ۲۰۱۶ رونمایی شده بودند هم اوضاع را وخیم‌تر کرده است.

حتی در صورتی که ابعاد تجاری و اقتصادی فروخته نشدن محصولات یادشده را در نظر نگیریم، قطعا توقف عرضه محصول جدیدی که پس از معرفی، با تأخیر و وقفه‌های پی در پی برای ورود به بازار روبه‌رو شده است، خوشایند کاربران و طرفداران این برند نخواهد بود. انتظار می‌رفت سری DL دوربین‌های نیکون در واقع پاسخی برای دوربین‌های point-and-shoots (ببین و بگیر) سطح بالا نظیر سری‌های RX100 و RX10 شرکت سونی باشند؛ اما حالا تقدیر این دوربین‌ها به گونه‌ای متفاوت رقم خورده است.

البته شاید از همان ابتدا سرنوشت Nikon DL Series که قرار بود دوربین‌های کامپکتی نظیر سری Sony RX100 یا سوپرزوم‌هایی نظیر سری RX10 را در خود جا دهد، تیره و تار بود. این دوربین‌ها قرار بود در ژوئن سال ۲۰۱۶ رونمایی شوند؛ اما مشکلات مربوط به مدار پردازش تصویر این محصولات، باعث ایجاد تأخیرهای پیش‌بینی نشده و هزینه‌های اضافه برای نیکون شد.

نیکون در بیانیه رسمی خود اعلام کرده که فروش سری DL به علت نگرانی از سوددهی پایین این محصولات متوقف شده است. سوددهی که قطعا تحت تأثیر افزایش هزینه‌های تولید و تأخیر در زمان ورود به بازار قرار خواهد گرفت.

 نیکون به علت این بدعهدی از کاربران خود عذرخواهی کرده است؛ اما به‌نظر می‌رسد موارد زیادی وجود دارند که مسئولان این شرکت باید به علت بروز آن‌ها از دیگران عذرخواهی کنند. به عنوان مثال، سهام‌داران این شرکت در جریان عملکرد مالی نیکون در سال ۲۰۱۶ قرار گرفته‌اند که علت وقوع آن، هزینه‌های بازسازی نیکون اعلام شده است. نیکون در قالب طرح بازنشستگی داوطلبانه، هزار نفر از نیروهای کاری خود کاسته است. علاوه بر این، این شرکت در حال تجدید نظر در پیش‌بینی‌های مالی مربوط به سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۷ است. تجدید نظری که از عملکرد نه‌چندان مطلوب این شرکت در بازار سرچشمه گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات