سونی از دو لنز 100 و 85 میلی متری پرایم رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته سونی از دو لنز فول فریم تله فوتو پرایم رونمایی کرد که شامل یک لنز ۱۰۰ میلی‌متری و یک نمونه ۸۵ میلی‌متری می‌شود.
تبلیغات

سونی روز گذشته از دو لنز جدید رونمایی کرد که جزو لنز‌های پرایم تله فوتو به شمار می‌روند. این دو محصول شامل یک لنز ۱۰۰ میلی‌متری با دیافراگم f/۲.۸ است که STF G Master نام دارد و لنز دوم سونی که یک نمونه‌ی ۸۵ میلی‌متری با دیافراگم F/۱.۸ است. سونی مدعی است با استفاده از لنز ۱۰۰ میلی‌متری این کمپانی که یک لنز فول فریم است، می‌توان تصاویر بسیار زیبایی با بوکه‌ی استثنایی ثبت کرد. ژاپنی‌ها اعلام کرده‌اند با استفاده از لنز جدید که از وجود المان موسوم به Apodization بهره می‌برد، می‌توان تصاویر بوکه بسیار زیبایی به ثبت رساند. با استفاده از Apodization Element پراش‌های نور (حلقه‌های نور ایجادشده در اطراف یک منبع نور در تصویر) کاهش می‌یابد و در نتیجه لنز قادر است فوکوس بهتری ترتیب دهد که این موضوع به بهبود تصویر کمک می‌کند. طراحی عدسی‌های به‌کاررفته در این لنز طوری است که با استفاده از آن سایه روشن تصویر کمتر می‌شود. سونی از یک دیافراگم ۱۱ تیغه در این لنز استفاده کرده است. با استفاده از کلید فعال کردن حالت ماکرو روی لنز، می‌توان از اشیایی که در فاصله‌ی ۵۷ سانتی‌متری قرار دارند، تصاویر بسیار خوبی ثبت کرد. این لنز از وجود تثبیت‌کننده‌ی اپتیکال سونی همچون سایر لنز‌های سری G Master بهره می‌برد. لنز ۱۰۰ میلی‌متری سونی قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار دارد.

لنز 100 میلی متری سونی

همچنین باید به لنز ۸۵ میلی متری با دیافراگم F/۱.۸ اشاره کرد که جزو سری G-Master نیست. این لنز پرایم بسیار سبک است و از وجود سیستم E-Mount نیز بهره می‌برد. در این لنز یک دیافراگم ۹ تیغه‌ی دایره شکل در کنار دو موتور خطی استفاده شده است. این لنز نیز در برابر نفوذ گردوغبار و رطوبت مقاوم است و در آن خبری از تثبیت‌کننده‌ی اپتیکال نیست.

لنز 85 میلی متری سونی

انتظار می‌رود هر دو لنز در ماه مارس راهی بازار شوند. قیمت لنز‌های جدید سونی به ترتیب برای نسخه‌ی ۱۰۰ و ۸۵ میلی‌متری ۱۵۰۰ و ۶۰۰ دلار اعلام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات