در پی فروش موفق 3008، پژو عرضه 5008 را به تعویق انداخت

شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گروه خودروسازی پژو سیتروئن برای حفظ فروش موفق خودروی 3008، عرضه‌ی خودروی 5008 را به مدت دو ماه به تعویق انداخت.
تبلیغات

گروه خودروسازی پژو سیتروئن عرضه‌‌ی خودروی شاسی‌بلند ۵۰۰۸ را برای حفظ فروش موفق کراس‌اوور کامپکت ۳۰۰۸، به‌مدت دو ماه به تعویق انداخت. تولید مدل‌های یادشده تحت تاثیر وقوع آتش‌سوزی در واحد تولید یکی از تأمین‌کنندگان این گروه‌ خودروسازی به نام Recticel، در کشور جمهوری چک، قرار گرفته است. این حادثه ماه گذشته رخ داد و باعث توقف موقتی تولید پژو ۲۰۰۸ شد؛ خودرویی که چهارمین مدل پرفروش پژو در اروپا است.

سخن‌گوی پژو در گفتگویی با وب‌سایت Automotive News Europe در این رابطه اعلام کرد:

ما ترجیح دادیم با به‌تعویق‌انداختن عرضه‌ی ۵۰۰۸، پاسخ‌گوی تقاضای بالای به‌وجود‌آمده برای خودروی جدید ۳۰۰۸ باشیم.

از ماه اکتبر سال ۲۰۱۶، پژو ۳۰۰۸ به یکی از پنجاه خودروی پرفروش‌ اروپا بدل شد و در گزارش ماهانه‌ی فروشی که در ماه نوامبر منتشر شد، با فروش ۹۸۰۴ دستگاه، به جایگاه سی‌ و پنجم دست یافت؛ اما در ماه دسامبر با فروش ۹۳۱۷ دستگاه با یک پله سقوط به جایگاه سی‌ و ششم رسید، این آمار بر اساس گزارش موسسه‌ی JATO Dynamics، نسبت به ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ حدود ۷۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

خودروی پژو ۵۰۰۸ که پیش از این قرار بود اوایل فصل بهار عرضه شود؛ اکنون اواخر فصل بهار یا اوایل فصل تابستان از راه خواهد رسید. ۵۰۰۸ از لحاظ پیش‌فروش نیز موفق عمل کرده است. ماه گذشته گروه خودروسازی پژو سیتروئن اعلام کرد که ۶۰ هزار سفارش برای خودروی شاسی‌بلند خود دریافت کرده است. این میزان پیش‌سفارش، حدود ۷۰ درصد بهتر از اهداف پیش از عرضه‌ی خودروساز یادشده بوده است.

ایان فلچر، تحلیل‌گر موسسه‌ی IHS Automotive معتقد است یکی دیگر از عوامل دخیل در تصمیم گروه پژو سیتروئن مبنی بر به‌ تعویق‌ انداختن عرضه‌ی ۵۰۰۸ این است که حاشیه‌ی سود شاسی‌بلند یادشده به‌اندازه‌ی خودروی ۳۰۰۸ نیست. وی می‌گوید:

با توجه به آنکه برچسب قیمتی ۵۰۰۸ تنها کمی بالاتر از ۳۰۰۸ است، سود حاصل از این مدل نیز حاشیه‌ای خواهد بود. این موضوع به تمایل خریداران به صرف هزینه‌ی بیشتر برای خودرویی بستگی دارد که تنها کمی بزرگ‌تر است.در حال حاضر تقاضا برای پژو ۳۰۰۸ بسیار بالا به‌ نظر می‌رسد و پژو باید به تولید بیشتر این خودرو نسبت به ۵۰۰۸ ادامه دهد. استفاده از قطعات برای خودرویی که هنوز به بازار وارد نشده است، نمی‌تواند چندان سودمند باشد. من اطمینان دارم این تصمیم پژو سیتروئن، در طولانی‌مدت به ضرر این گروه نخواهد بود؛ چرا که در حال حاضر طرح‌هایی برای جبران تولید در ادامه‌ی سال وجود دارد.

شرکت Recticel، پس از حادثه‌ی آتش‌سوزی در یکی از واحد‌های تولید خود در تاریخ ۲ بهمن (۲۲ ژانویه)، اعلام وضعیت اضطراری کرد. آن دسته از مشتریان شرکت یادشده که از این حادثه متضرر شده‌اند، عبارت هستند از: گروه خودروسازی پژو سیتروئن، رنو، دایملر، بی‌ام‌و و فولکس‌واگن. گروه پژو سیروئن در اثر این حادثه، ناگزیر به تعلیق تولید ۳۰۰۸ در واحد تولید خود در غرب فرانسه شده است.

شرکت Recticel در زمینه‌ی تولید اجزای داخل کابین خودرو مانند پنل‌های در و پنل‌ تجهیزات داشبورد فعالیت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات