کانن برای اولین بار در سه سال اخیر شاهد افزایش سوددهی خود است

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کانن پیش‌بینی کرده است که برای اولین بار طی سه سال اخیر، به سوددهی برسد و این موضوع در پی تصاحب کمپانی تولیدکننده‌ی اسکنرهای اشعه‌ی ایکس، اتفاق می‌افتد.
تبلیغات

کمپانی ژاپنی کانن که در زمینه‌ی تولید دوربین‌های فیلم‌برداری و عکاسی در کنار انواع پرینترها فعالیت می‌کند، پیش‌بینی کرده است که برای اولین بار در سه سال اخیر، به سوددهی برسد. این کمپانی برآورد کرده است که در سال ۲۰۱۶، شاهد افزایش سوددهی خود به میزان ۱۱.۴ درصد خواهد بود؛ این مهم برای اولین بار در سه سال اخیر اتفاق می‌افتد. کانن این افزایش سوددهی را در گرو تصاحب کمپانی تولیدکننده‌ی تجهیزات تصویربرداری پزشکی می‌داند که سال گذشته آن را از توشیبا خریداری کرد.

کانن سال گذشته برای تصاحب این کمپانی بیش از ۵.۸ میلیارد دلار پرداخت کرد. این کمپانی ژاپنی در تلاش است دامنه‌ی محصولات خود را متنوع‌تر کند؛ چراکه استفاده از گوشی‌های هوشمند در کنار افزایش استفاده از اسناد دیجیتال باعث شده است تقاضا برای دوربین‌ها و همچنین پرینترها و دستگاه‌های کپی این کمپانی کاهش یابد.

این کمپانی پیش‌بینی کرده است سود خالص کسب‌شده در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۲.۳ میلیارد دلار برسد که بیش از ۲.۰۶ میلیارد دلار کسب‌شده در سال ۲۰۱۵ است. تحلیل‌گران در پیش‌بینی‌های خود از کسب سود ۲.۲۹ میلیارد دلاری توسط کانن گفته بودند که پیش‌بینی کانن نشان از عملکرد بهتر این کمپانی و گذر از برآوردهای تحلیل‌گران دارد.

سود عملیاتی کانن طی پاییز سال ۲۰۱۶ با کاهشی ۲۵.۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ همراه شده است و به ۷۲۳ میلیون دلار رسیده که دلیل اصلی آن خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و  در نتیجه افزایش ارزش پول ملی ژاپن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات