اپل تی وی در فصل تعطیلات سهم بیشتری از بازار خود را از دست داد

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تلاش‌های اخیر اپل برای ایجاد انقلاب در صفحه تلویزیون‌ها به کمک اپل تی وی، با افزایش ضرر همراه بوده است.
تبلیغات

بنا به جدیدترین اطلاعات اعلام‌شده توسط eMarketer، اپل تی‌وی در آمریکا جایگاه پایینی دارد. این محصول نسبت به کروم‌کست گوگل و Rokuu، با سهم کم خود در جایگاهی بعد از این دو محصول قرار دارد. 

از آخرین باری که اپل در محصول یادشده تغییر مهم ایجاد کرده است، بیش از یک سال (اکتبر سال ۲۰۱۵) می‌گذرد. اما سخت‌افزار به کار گرفته‌شده در اپل‌ تی‌وی جدید و ریموت‌کنترل اختصاصی این محصول، در بررسی‌های مختلف و به‌خصوص جامعه‌ی گیمر‌ها، چندان مورد استقبال قرار نگرفت. با وجود اینکه اپل همچنان در حال تولید اپلیکیشن‌های جدید برای اپل‌ تی‌وی است، اما این محصول هنوز از خلأ یک سرویس اختصاصی اشتراک کاربر رنج می‌برد. البته اپل قبلا گزارش داده که به مدت چند سال مشغول کار برای ایجاد چنین سرویسی است.

در نهایت، ای‌مارکتر گزارش داده است که اپل در حال حاضر در بازار تلویزیون‌های متصل به اینترنت، سهمی ۱۱.۹ درصدی دارد. لازم به ذکر است که در ماه سپتامبر، سهم یادشده ۱۲.۵ درصد بوده که حالا به میزان مشخصی کاهش یافته است.

افزون بر این، کاهش سهم اپل در این حوزه، پیش از این نیز به همین منوال بوده؛ چراکه در سال ۲۰۱۵ این شرکت سهمی ۱۲.۶ درصدی داشته است. بنا به آنچه ای‌مارکتر اعلام کرده، سهم بازار اپل در این بخش در سال ۲۰۱۴ معادل ۱۳.۵ درصد بوده است.

اپل از سال گذشته تا زمان معرفی اپلیکیشن اختصاصی تی‌وی، تغییر به خصوصی در اپل‌ تی‌وی اعمال نکرده بود. این اپلیکیشن اگرچه یافتن برنامه‌های تلویزیونی جدید را برای کاربران آسان‌تر کرده است، اما به نظر می‌رسد وجود این قابلیت برای خریداران فصل تعطیلات تفاوت چندانی نداشته است.

برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم کروم‌کست گوگل در فصل تعطیلات ۱۹.۹ درصد از سهم بازار را از آن خود کرده است. سهم این گجت در ماه سپتامبر ۱۸.۴ درصد و در سال ۲۰۱۵ معادل ۱۶.۲ درصد بوده است.

سهم Roku در فصل تعطیلات ۱۸.۲ درصد بوده است که با توجه به آمار گوگل، این محصول در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. اما با در نظر گرفتن سهم ۱۵.۲ درصدی Roku در ماه سپتامبر، دستیابی به سهم ۱۸.۲ درصدی خود یک موفقیت بسیار بزرگ است.

با وجود کاهش میزان فروش اپل‌ تی‌وی احتمال این وجود دارد که درآمد اپل در این بخش بیشتر شود. محصول یادشده همچنان قیمتی سه برابر Roku و شش برابر کروم‌کست دارد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا اپل برای اپل‌ تی‌وی کاهش قیمت در نظر خواهد گرفت یا خیر؛ زیرا با انجام این کار و فروش بیشتر محصول مورد بحث، اپلیکیشن‌ها و محتوای بیشتری توسط کاربران خریداری خواهد شد و همین در افزایش درآمد اپل تأثیر مهمی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات