۲۲ پروژه همراه اول با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساختمان همراه اول حاضر شد و ۲۲ پروژه به همراه امکانات و فناوری‌های جدید همراه اول را افتتاح کرد.
تبلیغات

امضای الکترونیک امن همراه اول (سیم‌کارت NFC)، سرویس یک شماره برای چند سیم‌کارت متفاوت، RCS، VoLTE، ViLTE، WiFi Calling، اسپرت کلاب، اپلیکیشن ورزشی، بیزنس استور، میزبانی تلویزیون اینترنتی، کنتور هوشمند و سامانه‌ی هوشمند حمل و نقل مهم‌ترین پروژه‌هایی بودند که در این مراسم افتتاح شدند.

 وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول در حضور وزیر ارتباطات گفت:‌ «در همراه اول طی سال اخیر تحولات زیادی انجام شد. تحولاتی که در ۵ سال قرار بود انجام شود طی یک سال انجام شد. در سال ۹۰ برنامه‌ی تحول همراه اول کلید خورد و مشخص شد تا پایان سال ۹۰ چه تحولاتی در این شرکت صورت می‌گیرد. تا سال ۹۰ حدود ۱۸ خدمت و سرویس توسط همراه اول ارائه شده بود که در ۵ سال اخیر ۷۷ سرویس و فناوری به مردم ارائه شده است.»

به گفته‌ی مدیرعامل همراه اول، تاکنون ۸۵ میلیون و ۶۰۰ هزار سیم‌کارت واگذار شده و سهم بازار همراه اول از سیم‌کارت‌های فعال ۵۸ درصد است. در ماه ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تماس با پشتیبانی همراه اول گرفته می‌شود و ۹۰۰ هزار نفر از طریق اپلیکیشن همراه من به خدمات پشتیبانی این شرکت دسترسی دارند. در حوزه خدمات حضوری ماهانه ۳ میلیون پشتیبانی حضوری به مشترکان داده می‌شود.

وحید صدوقی در مورد افراد خارج‌شده و واردشده به همراه اول در ترابردپذیری شماره تلفن همراه گفت: «تعداد افرادی که در ترابردپذیری از همراه اول خارج شده‌اند ۸ هزار نفر بیشتر از افرادی است که به همراه اول وارد شده‌اند. یعنی ما در این زمینه ۸ هزار بالانس منفی داشتیم.»

مدیرعامل همراه اول توضیح داد: «در ۵ سال اخیر حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان در همراه اول سرمایه‌گذاری شده است. تاکنون تمام هسته و سرویس‌های همراه اول نوسازی شده‌اند و تا پایان سال ۹۷ تمام BTS‌-های این شرکت نیز نوسازی می‌شوند. برای نوسازی سایت‌های شبکه همراه اول حدود ۲ هزار و ۷۵۱ میلیارد سرمایه‌گذاری شده است. در فاز ۷ توسعه‌ی همراه اول ۱۳ هزار و ۲۶۷ سایت نسل سوم، ۳۷۷ سایت نسل چهارم و ۷ هزار و ۷۱۱ سایت نسل چهار و نیم نصب شده است.»

صدوقی تأکید کرد: «رتبه ایران در سرعت 4G در دنیا ۷۱ است که با برنامه‌ریزی‌ها و توانی که ۳ اپراتور در پیش گرفته‌اند، به وزیر ارتباطات قول می‌دهم به رتبه ۱۰ خواهیم رسید.»

در این مراسم با استفاده از فناوری نسل چهار و نیم تست سرعت گرفته شد که سرعت به ۲۷۵ مگابیت بر ثانیه رسید. در بخش دیگر با استفاده از LWA که برای اولین بار در ایران و سومین کشور در دنیا انجام شد، سرعت اینترنت موبایل همراه اول به سرعت ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه رسید. این فناوری با نام LTE Advance Pro تنها در ۱۱ نوع گوشی سامسونگ و ال جی ارائه شده است.

همچنین تست سرعت آزمایشگاهی در مرکز راه‌آهن شرکت همراه اول انجام شد تا برای رسیدن به فناوری نسل ۵ (5G) برای اولین بار در ایران سرعت ۱.۳ گیگابیت بر ثانیه محقق شود.

همراه اول همچنین در این مراسم قراردادهای جداگانه با شرکت خدمات انفورماتیک، دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی اصفهان برای همکاری‌های علمی و دانش‌بنیان امضاء کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات