اپل قابلیتی برای یافتن ایرپاد به آی او اس اضافه می‌کند

چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در آی‌اواس ۱۰.۳ یک قابلیت جدید برای یافتن ایرپاد کاربران به این سیستم‌عامل اضافه می‌کند.
تبلیغات

اگر شما هم یکی از دارندگان ایرپاد اپل هستید، مطمئنا این موضوع را می‌دانید که هر لحظه امکان دارد یکی از گوشی‌های آن‌ را گم کنید. خوشبختانه کمپانی اپل تدبیری برای شرایط اندیشیده و قابلیتی را در نظر گرفته است که با استفاده از آن می‌توانید ایرپاد گم‌شده‌ی خود را بیابید.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، شرکت اپل در حال اضافه کردن امکان یافتن ایرپاد به اپلیکیشن Find My iPhone است که این ویژگی در نسخه‌ی ۱۰.۳ سیستم‌عامل آی‌اواس اضافه خواهد شد. این نسخه‌ از سیستم‌عامل یادشده طی هفته‌های آینده به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد.

در اپلیکیشن مورد اشاره، دارندگان ایرپاد می‌توانند موقعیت مکانی حال حاضر این محصول را مشاهده کنند. البته به نظر می‌رسد که اپل محل ایرپاد را بر اساس موقعیت مکانی جعبه‌ی آن‌ها مشخص می‌کند و بدین منظور از محل خود ایرپاد بهره نمی‌برد. اطلاعات موقعیت مکانی ارائه‌شده توسط اپل برای یافتن ایرپاد به‌گونه‌ای است که می‌توان در صورت گم کردن این محصول در محل کار، کافی‌شاپ یا ... به‌راحتی آن را یافت. البته اطلاعات موقعیت مکانی ارائه‌شده توسط اپل برای یافتن ایرپاد آن‌قدر کامل نیست که بدانید دقیقا کجای خانه یا محل کار می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

اما در شرایطی که فقط یکی از گوشی‌های محصول مورد بحث خارج از جعبه قرار داشته باشد و آن را گم کنید، اپل می‌تواند صدایی را توسط هر کدام از گوشی‌های ایرپاد تولید کند و پخش صدای ایجادشده تا زمانی که شارژ در آن‌ها وجود داشته باشد، ادامه خواهد یافت. البته اگر ایرپاد خود را در بیرون از محل کار یا خانه گم کرده باشید، با استفاده از این روش احتمالا قادر به یافتن آن‌ها نخواهید بود. اما با این وجود تولید صدا توسط ایرپاد احتمالا باعث می‌شود افرادی که در اطراف خانه یا محل گم شدن ایرپاد در تردد هستند، آن‌ را بیابند.

این که می‌بینیم اپل چنین قابلیتی را ارائه داده است، یک نکته مثبت محسوب می‌شود؛ چراکه مطمئنا درخواست برای این ویژگی وجود دارد. اگر به یاد داشته باشید، پیش از این یک توسعه‌دهنده اپلیکیشنی به نام find my AirPods را توسعه داده بود که البته اپل این اپلیکیشن را به دلایل نامعلومی از فروشگاه اپ‌استور حذف کرد.

اپلیکیشن یادشده تا حدودی می‌توانست در یافتن ایرپاد گم‌شده به افراد کمک کند. این اپ با استفاده از سیگنال‌ بلوتوث و میزان قدرت این سیگنال، شما را از محل ایرپاد آگاه می‌کرد. البته شاید این روش بهترین راه برای پیدا کردن محصول مورد بحث نباشد؛ اما مشخصا می‌توانست تا حدی به دارندگان ایرپاد کمک کند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات