تغییرات بزرگ در خودروهای فرمول یک فصل 2017

سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شاید از دید ما، ابرخودروهای فرمول یک هر فصل، نسبت به سال قبل تفاوت زیادی نمی‌کنند؛ اما لااقل امسال این خودروها با تغییرات چشمگیری مواجه شده‌اند که مسلما این رقابت‌ها را جذاب‌تر خواهد کرد.
تبلیغات

بیش از ۶۰ سال است که فرمول یک، مهم‌ترین رقابت سالانه در اتومبیل‌رانی است و با حساسیت زیادی بین برندها و تیم‌های فعال در آن، دنبال می‌شود. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های فرمولاوان با دیگر رویدادهای موتوراسپرت، قوانین سفت و سخت و البته کاملا مهندسی‌شده آن است که تمامی سازندگان خودروهای فرمول، ملزم به رعایت آن هستند و کارشناسان رسمی این رقابت‎ها بر اجرای دقیق آن نظارت دارند. مشخصات کامل خودروهای فرمول یک، هر سال توسط فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) اعلام می‌شود که امسال با نکات جالبی همراه است.

فرمول یک 2017

خودروهای سال ۲۰۱۷ در فرمول یک، با کاهش ارتفاع و افزایش عرض روبرو می‌شوند که این موضوع، افزایش سرعت خودروها خصوصا در هنگام خروج از پیچ را به همراه خواهد داشت. با محاسبات دقیق کارشناسان، این تغییرات به‌ظاهر کوچک تأثیر شگفت‌انگیزی بر فصل آینده فرمول یک خواهد گذاشت، چرا که به‌طور میانگین، تا ۵ ثانیه زمان هر دور مسابقه را کاهش خواهند داد و در حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت، خروج خودروها از پیچ را سریع‌تر خواهند کرد.

فرمول یک 2017

لورن مکیز، قائم مقام اجرایی این مسابقات، می‌گوید: «ما تغییرات جدید خودروهای فرمول یک را به تیم‌های امسال ابلاغ کردیم و از آن‌ها خواستیم شبیه‌سازی کامپیوتری دقیقی از دینامیک خودروهایشان ارائه کنند. سپس اطلاعات به‌دست‌آمده از آن‌ها را، روی تک‌تک پیست‌های مسابقات امسال معادل‌سازی کردیم که در نتیجه، میانگین سرعت هر خودرو در پیچ‌های تند، نزدیک به ۴۰ کیلومتر در ساعت بیشتر از سال گذشته اندازه‌گیری شد.»

شاید به همین دلیل، لاستیک‌های امسال نیز، افزاش پهنای چشمگیری نسبت به سال گذشته دارند. تایرها در چرخ‌های جلو ۶ سانتیمتر و در چرخ‌های عقب ۸ سانتیمتر پهن‌تر شده و به ترتیب به ۳۰.۵ و ۴۰.۵ سانتیمتر رسیده‌اند تا کنترل خودروها را بهبود ببخشند. مکینز می‌افزاید: «ما با توجه به افزایش سرعت خودروها، ایمنی پیست‌ها را بالاتر برده‌ایم و از همه مجریان فرمول‌ یک در سراسر دنیا خواسته‌ایم استانداردهای ایمنی مسیرهای مسابقه، خصوصا در بخش پیچ‌ها را افزایش دهند. تمامی پیست‌ها پیش از آغاز رسمی فرمول یک، با استانداردهای جدید به‌طور دقیق بازرسی خواهند شد.»

فرمول یک 2017

کارشناسان فرمول یک معتقدند مسابقات ۲۰۱۷، برای بینندگان آن جذاب‌تر از ۲۰۱۶ خواهد بود؛ زیرا نه‌تنها سرعت خودروها افزایش می‌یابد، که شتاب‌گیری آن‌ها نیز سریع‌تر می‌شود و سبقت‌گیری‌های بیشتری اتفاق خواهد افتاد و مسلما رقابت‌ را برای رانندگان، سخت‌تر از سال قبل خواهد کرد. برای درک بهتر تأثیر این تغییرات بر عملکرد خودروها، ما بی‌صبرانه در انتظار ۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ و شروع رسمی فصل جدید فرمول یک در جایزه بزرگ استرالیا هستیم.

دانلود 360p        دانلود 720p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات