ایالات‌ متحده 10 مرکز آزمایش رسمی برای خودروهای خودران ایجاد کرد

دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایالات‌ متحده ۱۰ مرکز آزمایش رسمی برای خودروهای خودران ایجاد کرد تا محققان را به بررسی و توسعه فناوری جدید تشویق کند.
تبلیغات

راننده‌ها اغلب عامل اصلی تصادفات هستند و گاهی در رانندگی در شرایط جوی و محیطی مختلف تجربه‌ی کمی دارند. با توجه به این موارد و به‌منظور افزایش امنیت جاده‌ها، خودروسازان تصمیم گرفته‌اند کنترل خودرو را از دست راننده خارج کنند تا بتوانند از خطای انسانی در حین رانندگی جلوگیری کنند. ترمزهای خودکار و سنسوری که خواب‌آلوده بودن راننده را به او گوشزد می‌کند، تنها موارد کوچکی از این تصمیم بزرگ خودروسازان هستند. اما خودروهای خودران نهایت اتفاقی است که می‌تواند در صنعت خودروسازی برای جلوگیری از خطای انسانی در حین رانندگی اتفاق بیافتد. حال آمریکا برای توسعه این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کند و با وضع قوانین جدید در این زمینه، امید است که در تمام دنیا این صنعت استفاده کاربردی داشته باشد.

autonomous cars

خودروهای خودران Ubber به خیابان های ایالات‌متحده آمده‌اند

اگرچه در حال حاضر، آزمایش‌های متعددی در سراسر ایالات‌متحده اتفاق می‌افتد؛ اما وزارت حمل‌ونقل این کشور در اقدامی غیرمنتظره، اعلام کرد ۱۰ مرکز آزمایش خودروهای خودران برای توسعه این خودروها اختصاص داده خواهد شد. این کار به‌سرعت باعث رونق گرفتن دنیای خودروهای خودران می‌شود و به توسعه‌دهندگان، رگلاتورها و جوامع، انگیزه مشارکت بیشتر می‌دهد.

واشنگتن با نشان دادن این توجه خاص به خودروهای خودران، اعلام می‌کند که دولت ایالات‌متحده نه‌تنها پذیرای فن‌آوری است؛ بلکه با حمایت خود به این امر مهم سرعت می‌بخشد. در سال گذشته این دولت با سرمایه‌گذاری به ارزش چهار میلیارد دلار در زمینه فن‌آوری در طی ده سال آینده، این موضوع را نشان داد و در سپتامبر سیاستی را معرفی کرد که با هدف استانداردسازی قانون خودروهای خودران برای ۵۰ ایالت طراحی‌شده است.

به‌منظور تشویق آزمایش خودروهای خودران و اشتراک‌گذاری اطلاعات به‌دست‌آمده از این آزمایش‌ها، ۱۰ مرکز معرفی‌شده در سراسر کشور پراکنده‌ شده‌اند. همچنین امید است تأسیس این مرکزها، روحیه همکاری در بین شرکت‌کننده‌ها را تقویت کند و با اطلاعات عظیمی که به دست می‌آید، فرصتی جدیدی برای حمل‌ونقل ایجاد کند و مزایایی همچون ارتقاء زندگی مردم محروم و جوامع را در برداشته باشد.

آنتونی فاکس، وزیر حمل‌و‌نقل ایالات‌متحده گفت: « همکاری این ۱۰ مرکز، انجمنی تخصصی با محوریت آزمایش بی‌خطر و گسترش خودروهای خودران ایجاد خواهد کرد. این انجمن بهترین راه‌ها برای آزمایش و عملیات بی‌خطر و توسعه‌ی خودروها را به اشتراک می‌گذارد تا افراد شرکت‌کننده در طرح و عموم مردم یادگیری سریع‌تری داشته باشند و توسعه‌ی امن این فناوری شتاب بیشتری بگیرد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات