بیلدهای رسمی رام LineageOS اواخر هفته جاری منتشر می شود

یک‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از پایان کار سایانوژن، LineageOS ساعاتی پیش با انتشار پستی اعلام کرد که تا پایان هفته‌ی جاری بیلد‌های جدیدی برای بیش از هشتاد گجت اندروید منتشر می‌کند.
تبلیغات

سایانوژن مد بدون شک یکی از رام‌های محبوب مورد استفاده توسط کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندروید بود، اما بلندپروازی‌های یکی از مؤسسان سایانوژن و ایجاد اختلافات، باعث شد با پایان سال ۲۰۱۶ میلادی، کار برای این کمپانی نیز تمام شده تلقی شود؛ اما در این بین LineageOS به‌عنوان ادامه‌ای بر پروژه‌ی سایانوژن با اسم و رسمی متفاوت ظاهر شد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده که برگرفته از پست این کمپانی در وب‌سایت خود هستند، رام LineageOS اواخر هفته‌ی جاری برای بیش از ۸۰ گجت اندروید منتشر خواهد شد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط LineageOS، این کمپانی رام‌های جدید خود را مبتنی بر اندروید مارشمالو و نوقا توسعه داده است و برای گجت‌هایی با قابلیت پشتیبانی از این رام ارائه‌ خواهد کرد. منظور از گجت‌هایی با قابلیت پشتیبانی از این رام‌ها، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی است که رام CM13 و CM14.1 سایانوژن برای آن‌ها منتشر شده بود. همان‌طور که اشاره کردیم، انتشار این رام‌ها تا اواخر هفته‌ی جاری انجام خواهد شد. LineageOS بیلد‌هایی را به‌صورت هفتگی برای گجت‌های اندروید منتشر خواهد کرد.

برخلاف سایانوژن مد، در LineageOS امکان دسترسی روت به‌صورت پیش‌فرض وجود ندارد. LineageOS برای کاربرانی که درصدد روت کردن گوشی هوشمند خود باشند، فایلی جداگانه توسعه داده است که با استفاده از آن می‌توان گوشی را روت کرد.

توسعه‌دهندگان LineageOS برای سهولت مهاجرت به این رام و به‌منظور جلوگیری از پاک شدن اطلاعات، درصدد توسعه‌ی بیلدهای مهاجرت آزمایشی هستند که به‌صورت هفتگی در کنار بیلد‌های مخصوص رام در طول دو ماه آینده منتشر خواهند شد. پس از به‌کارگیری بیلد مخصوص مهاجرت که دیتای کاربران را حفظ می‌کند، می‌توان به سراغ استفاده رام معمولی LineageOS رفت که در این صورت داده‌های پیشین کاربران نیز حفظ خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات