محبوب ترین بازی های موبایل سال 2016

یک‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در این مطلب لیستی از محبوب ترین بازی‌های موبایل سال ۲۰۱۶ را با یکدیگر مرور می‌کنیم.
تبلیغات

امسال باز هم بازی‌های موبایلی به یکی از ماشین‌های تولید پول برای توسعه‌دهندگان مبدل شد؛ چراکه محاسبات نشان می‌دهند به ترتیب ۸۰ و ۹۰ درصد از درآمد کلی اپ‌استور اپل و پلی‌استور گوگل از طریق بازی‌های موبایلی به دست آمده است. درآمد خالص به‌دست‌آمده از بازی‌ در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ معادل ۷۰ درصد رشد داشت و در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی نیز این بخش نزدیک به ۷.۵ میلیارد دلار درآمد برای توسعه‌دهندگان ایجاد کرده است. این گزارش از جانب Sensor Tower و پس از انتشار آمار و ارقام مربوط به اپلیکیشن‌های موبایلی منتشر شده است.

top mobile games 2016

حدس زدن اینکه چه بازی‌هایی در لیست برترین‌های سال ۲۰۱۶ قرار می‌گیرند حتی برای کسانی که زیاد اهل بازی‌های موبایلی نیستند، آسان است. جای تعجب ندارد که لقب پر دانلود‌ترین بازی موبایلی به پوکمون‌ گو (Pokémon GO) تعلق می‌گیرد. این بازی همچنین بزرگ‌ترین میزان عرضه‌ را طی یک هفته در کل تاریخ بازی‌های موبایل داشت؛ چراکه در همان هفته‌ی اول انتشار، در لیست‌ برترین بازی‌های اپ‌استور و گوگل‌ پلی‌استور قرار گرفت. دومین بازی محبوب اپ‌استور محصول دیگری از کمپانی نام‌آشنای نینتندو است. بازی سوپرماریو‌ ران توانست در سه‌ماهه‌ی چهارم سال گذشته‌ی میلادی، رکورد بهترین‌ بازی از نظر تعداد دانلود در هر پلتفرمی را بشکند و این در حالی است که بازی یادشده هنوز برای اندروید منتشر نشده است. اما سایر بازی‌هایی که بیشترین میزان دانلود را داشته‌اند به ترتیب، کلش‌ رویال (Clash Royal) و کلش‌ آف‌ کلنز (Clash Of Clans) بوده که هر دو ساخت شرکت سوپرسل هستند. در جایگاه بعد بازی slither.io قرار دارد که یکی از اپ‌های بسیار محبوب‌ تحت وب است و حالا برای سیستم‌عامل‌های موبایلی نیز پورت شده است. در جایگاه‌های بعد بازی‌های قدیمی‌تر از جمله ساب‌وی‌ سرفر (Subway Surfers)، پیانو تایلز ۲ (Piano Tiles 2) و کندی‌ کراش‌ سگا (Candy Crush Saga) قرار دارند که همچنان با آمار بالای دانلود، کاربران را شگفت‌زده می‌کنند.

top mobile games 2016
top mobile games 2016

اما از نظر میزان کسب درآمد در سال گذشته، برنده‌‌ی بی‌چون و چرا، بازی مانستر استرایک (Monster Strike) است. این بازی در سبک پازل توسط توسعه‌دهندگان ژاپنی تولید شده است و انتشار اولیه‌ی آن به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد. بازی کلش‌ آف‌ کلنز و پوکمون‌ گو نیز در این لیست حاضر هستند و با همین عامل یعنی از نظر کسب سود، سایر عناوین موجود در کل پلتفرم‌ها را شکست داده‌اند. از سایر بازی‌های پول‌ساز سال گذشته می‌توان به Puzzle & Dragons و مجددا بازی کندی‌ کراش‌ سگا اشاره کرد. لازم به ذکر است که بازی کلش‌ رویال ظاهرا در اپ‌استور نسبت به گوگل‌ پلی‌استور، محبوبیت بالاتری دارد.

top mobile games 2016

در کل می‌توان گفت سال ۲۰۱۶ برای بازی‌های موبایلی یکی از سال‌های بسیار خوب بوده است که در آن، عناوین بسیار پرطرفداری در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. همچنین پیش‌بینی می‌شود که در آینده با انتشار بازی سوپرماریو ران برای اندروید، این عنوان با استقبال بسیار خوب کاربران پلتفرم موبایلی گوگل مواجه شود. این بازی در روز اول انتشار خود در فروشگاه اپ‌استور توانست موفقیت بسیار خوبی تجربه کند. به نظر می‌رسد تمامی بازی‌هایی که سال گذشته پول زیادی برای توسعه‌دهندگان خود به دست آوردند، همچنان در سال جاری نیز به روند موفقیت خود ادامه دهند و علاوه بر این، احتمالا شاهد منتشر شدن بازی‌های جدید و موفق دیگری در سال ۲۰۱۷ خواهیم بود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات