جزئیات بیشتری از اسنپدراگون 835 پیش از CES 2017 فاش شد

دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از آنکه کوالکام از ارائه‌ی جزئیات بیشتری از اسنپدراگون ۸۳۵ در CES 2017 خبر داد، حال شاهد افشای اسلایدهایی از این محصول هستیم.
تبلیغات

کوالکام چندی پیش اعلام کرد که در جریان برگزاری CES 2017 جزئیات بیشتری از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ ارائه خواهد کرد. بسیاری از افراد در پی ارائه‌ی اطلاعات رسمی از سوی کوالکام بودند تا اینکه اسلایدهایی منتسب به اسنپدراگون ۸۳۵ افشا شد. این اسلایدها حاوی اطلاعات و جزئیات جدیدی از اسنپدراگون ۸۳۵ هستند که در شبکه‌ی اجتماعی Weibo فاش شده‌اند.

بر اساس اطلاعات موجود، انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام توسط سامسونگ با استفاده از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری تولید شود. همچنین باید به بهبود ۲۷ درصدی عملکرد این تراشه‌ی پردازشی اشاره کرد که با کاهش مصرف انرژی در مقایسه با اسنپدراگون ۸۲۰ همراه شده است.

مودم X16 LTE مورد استفاده در اسنپدراگون ۸۳۵ را باید اولین مودمی خواند که قادر است پهنای باند با ظرفیت گیگابیت را پشتیبانی کند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، در این تراشه از هسته‌های پردازشی Kryo 280 استفاده شده است. پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۴۰ که در اسنپدراگون ۸۳۵ مورد استفاده قرار گرفته، قادر است ۶۰ بار بیشتر از پردازنده‌های پیشین کوالکام رنگ‌ها را به نمایش بگذارد. همچنین این پردازنده‌ی گرافیکی قادر است در مورد رندر، ۲۵ درصد بهتر و سریع‌تر عمل کند. در مورد ویدیو نیز اسنپدراگون ۸۳۵ قادر است از ویدیوهای 4K، ده بیتی با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی و همچنین محتوای سه‌بعدی برای دایرکت ایکس ۱۲، OpenGL و Vulkan رندر کند.

با استفاده از اسنپدراگون ۸۳۵ می‌توان گوشی‌های هوشمند با باتری‌های بزرگ‌تری را شاهد بود. همچنین این تراشه از دوربین‌هایی با سرعت فوکوس خودکار بیشتر پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از Quick Charge 4.0 را نیز در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. در مقایسه با Quick Charge 3.0، فناوری شارژ سریع جدید کوالکام قادر است روند شارژ را تا ۲۰ درصد تسریع کند. در واقع با استفاده از Quick Charge 4.0 می‌توان با ۵ دقیقه شارژ، زمان استفاده از گوشی را تا ۵ ساعت افزایش داد، حال آنکه در صورت شارژ گوشی برای ۱۵ دقیقه، باتری تا ۵۰ درصد شارژ می‌شود.

اسنپدراگون 835
اسنپدراگون 835

انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸۳۵ در گوشی‌های هوشمندی نظیر جی ۶ ال‌جی یا شماری از نسخه‌های گلکسی اس ۸ سامسونگ مورد استفاده قرار گیرد. نظر شما در مورد این تراشه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات