بازداشت تعدادی از مدیران هواوی به اتهام افشای اطلاعات داخلی به LeEco

پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعات حاکی از آن هستند که تعدادی از مدیران فروش هواوی به اتهام افشای اطلاعات محرمانه دستگیر شده‌اند.
تبلیغات

گزارش‌های تأیید نشده‌ از منابع خبری چینی، حاکی از آن هستند که شش نفر از مدیران میان‌رده و رده بالای هواوی دستگیر شده‌اند. طبق گزارش‌های منتشرشده، اتهام این مدیران، افشای اطلاعات محرمانه داخلی به شرکت رقیب یعنی LeEco بوده است. در میان این شش نفر، تعدادی از طراحان محصول Huawei نیز قرار دارند. هنوز اطلاعات دقیقی در این مورد منتشر نشده است. نکته‌ی قابل توجه این است که شش مدیر دستگیرشده اعلام کرده‌اند در زمان دستگیری در هواوی مشغول به فعالیت نبوده‌اند.

کمپانی لیکو در پاسخ به خبرها و اتهامات منتشرشده عنوان کرد که هیچ اطلاعاتی از افراد دستگیرشده دریافت نکرده است. البته این شرکت در ادامه به دعواهای پتنتی و ثبت اختراعی که بین آن‌ها و هواوی جریان دارد، اذعان کرده است. علاوه بر آن، لیکو اعلام کرده است که در پاسخ به اتهامات واردشده، اقدامات قانونی لازم انجام خواهد داد.

به نظر می‌رسد اختلافات مطرح‌شده مربوط به دو پتنت جدیدی باشد که توسط لیکو ثبت شده‌اند. یکی از این پتنت‌ها به ساعت هوشمند مخصوص کودکان و دیگری به طراحی آنتنی مربوط می‌شود که هواوی آن را به‌عنوان تخلف از حق پتنت عنوان کرده است. اما لیکو در نهایت عنوان کرده است که شش مدیر دستگیرشده زمان ترک هواوی هیچ اسناد و مدارکی با خود به همراه نداشته‌اند. به هر حال تا روشن شدن وضعیت این دعواهای حقوقی باید منتظر ماند.

نظر شما چیست؟ آیا لیکو از فرصت استفاده کرده و اطلاعات هواوی را از مدیران سابق آن دریافت کرده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات