معاون وزیر ارتباطات:‌ خطوط برق فشار قوی بستر فیبر نوری می‌شود

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به رایزنی با وزارت نیرو، اعلام کرد که از ظرفیت کابل‌های فشار قوی برای انتقال شبکه فیبر نوری استفاده می‌شود.
تبلیغات

نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «وزارت نیرو حدود ۲۲ هزار کیلومتر شبکه‌ی برق فشار قوی و بیش از ۱۳۰ هزار کیلومتر شبکه‌ی توزیع برق دارد که تمام این شبکه، امکان انتقال دیتا را فراهم می‌کند، به شرط اینکه سرمایه‌گذاری برای فراهم کردن بسترهای فنی انجام شود.»

جهانگرد اضافه کرد:‌ «فناوری جدید OPGW امکان استفاده از کابل‌های فشار قوی را برای نصب فیبر نوری فراهم می‌کند. ما پیش از این نیز در همین زمینه با وزارت نیرو همکاری‌هایی داشته‌ایم و در برخی مسیرهای خاص مانند نقاط شمالی تهران و مسیرهای کوهستانی که امکان نصب کابل زمینی وجود نداشت، از شبکه‌ی برق برای دسترسی به فیبر نوری استفاده کرده‌ایم.»

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: «خوشبختانه حدود ۱۸ هزار کیلومتر از این شبکه برای این‌کار استفاده شده و طبق تفاهم‌های صورت گرفته با این وزارت‌خانه، همکاری‌های لازم انجام می‌شود.»

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مورد هوشمندسازی کنتورها در کشور توضیح داد: «تا‌کنون در کشور بیش از ۴۵۰ هزار کنتور برق، هوشمند شده و قرار است با توسعه‌ی این روند، در بخش‌های آب و گاز این کنتورها نیز استفاده شود. بهره‌گیری از کنتورهای هوشمند ضمن آنکه کاربران را در اطلاع از میزان انرژی مصرفی باخبر می‌کند، شرایط لازم برای مدیریت مصرف را نیز فراهم می‌سازد.»

جهانگرد گفت: «تفاهم‌هایی برای پیگیری مشترک پروژه‌ی اینترنت اشیاء میان وزارت نیرو و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است. سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یکی از مهم‌ترین موارد در اجرای پروژه‌های اینترنت اشیاء و مواردی از این قبیل است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات