نوکیا پی 1 در نمایشگاه MWC 2017 معرفی می‌شود

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی پی 1 محصول جدید نوکیا به شمار می‌رود و قرار است با مشخصات سخت‌افزاری بالارده در نمایشگاه MWC 2017 رونمایی شود.
تبلیغات

در تابستان سال گذشته شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه قرار است تلفن هوشمندی به نام نوکیا پی 1 معرفی شود. حال به نظر می‌رسد این شایعات تحقق خواهند یافت و در نمایشگاه MWC 2017 شاهد رونمایی از این تلفن هوشمند باشیم.

طبق گزارش‌ها، نوکیا پی 1 قرار است از طراحی شبیه به تلفن هوشمند شارپ AQuos Xx3 بهره ببرد، با این تفاوت که از نظر مشخصات سخت‌افزاری بهینه شده است و مجهز به تراشه اسنپدراگون 835، ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی خواهد بود.

علاوه بر این مشخصات، قرار است در نوکیا پی 1 شاهد استفاده از دوربین پشت ۲۲٫۶ مگاپیکسلی باشیم که تحت لیسانس Zeiss است. نوکیا پی 1 دارای گواهی IP57 است؛ بنابراین در مقابل نفوذ قطرات آب و ذرات گرد و خاک در امان خواهد بود. انتظار می‌رود این تلفن هوشمند از یک نمایشگر ۵٫۳ اینچی با شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ بهره ببرد، اما هنوز میزان رزولوشن آن مشخص نیست.

در نوکیا پی 1 می‌توان باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت را مشاهده کرد که مجهز به قابلیت شارژ سریع است. همچنین یک اسکنر اثرانگشت در سمت راست گوشی تعبیه شده است. این تلفن هوشمند مبتنی بر اندروید 7 نوقا خواهد بود و قرار است در دو مدل عرضه شود. مدل اول که از ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد به قیمت ۸۰۰ دلار و مدل ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۹۵۰ دلار روانه بازار خواهد شد.

البته باید در نظر داشته باشید که این جزئیات در حد شایعه هستند و هنوز تأیید نشده‌اند؛ بنابراین باید تا زمان اعلام رسمی و انتشار اخبار بیشتر صبر کرد.

اچ‌ام‌دی گلوبال که در حال حاضر وظیفه توسعه و تبلیغ گوشی‌های برند نوکیا را در اختیار دارد، اعلام کرده است که قصد دارد در نمایشگاه MWC 2017 در کنار نوکیا حاضر شود. علاوه بر آن، فاکسکان که وظیفه تولید تلفن‌های هوشمند نوکیا را بر عهده دارد، سال گذشته کمپانی شارپ را خرید؛ بنابراین شباهت نوکیا پی 1 با در نظر گرفتن این موضوع چندان هم غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد.

تاکنون نوکیا و اچ‌ام‌دی تنها از یک تلفن هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید رونمایی کرده‌اند که نوکیا 6 نام دارد. البته می‌دانیم که این گوشی تنها محصول نوکیا نیست و به‌ احتمال زیاد شاهد محصولات بیشتری در MWC 2017 خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات