قوه قضائیه با اپراتورهای همراه تفاهم‌ نامه امضاء کرد

سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با سه اپراتور تلفن همراه کشور برای پیشگیری از وقوع جرائم مرتبط با تلفن همراه، تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضاء کرد.
تبلیغات

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با همراه اول، ایرانسل و رایتل به صورت همزمان تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضاء کرد. این تفاهم‌نامه پیرامون پیشگیری از وقوع جرائم مرتبط با تلفن همراه در کشور منعقد شده است.

«تولید و پخش محتوای پیشگیرانه رسانه‌ای نوشتاری، صوتی و تصویری»، «ترغیب مشترکان به استفاده ادواری از سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن همراه جهت شناسایی سیم‌کارت‌های فعال بدون اطلاع مالک» و «ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی عمومی در استفاده از خدمات تلفن همراه» موضوعات اصلی تفاهم‌نامه‌ی همکاری میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و اپراتورهای تلفن همراه را تشکیل می‌دهد.

مهدی امیری اصفهانی، قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در این مراسم گفت:‌ «از لحاظ قانونی و قراردادی و الزامات دیگر شاهد بروز برخی از ناهنجاری‌های فضای مجازی در دنیای واقعی هستیم؛ زیرا دنیای مجازی در حال حاکم شدن بر فضای واقعی است.»

امیری ادامه داد: «در قانون اساسی بر استفاده از پیشرفته‌ترین فنون و تجارب بشری برای کشور تاکید شده است. با این حال، بالابردن سطح آگاهی در همه‌ی زمینه‌ها از جمله تامین همه جانبه حقوق افراد هم در قانون اساسی لحاظ شده است.»

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اعلام کرد: «در حال حاضر سه اپراتور فعال در کشور داریم که نقش ویژه‌ای در ساماندهی به ویژه ارتقای آگاهی‌های عمومی و کنترل بروز ناهنجاری در این فضای ارتباطی دارند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات