مدیرعامل زیرساخت: پهنای باند ترانزیت بین‌ المللی ایران باید ۶۰ برابر شود

سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل زیرساخت اعلام کرد که بنا به برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات مکلف به افزایش ۶۰ برابری تزانزیت پهنای باند بین‌المللی شد.
تبلیغات

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از الزام وزارت ارتباطات به افزایش ۶۰ برابری پهنای باند ترانزیتی که از کشور رد می‌شود در برنامه‌ی ششم توسعه خبر داد.

محمد جواد آذری جهرمی در مورد پهنای باند ترانزیت و الزام برنامه ششم توسعه گفت: «ماده‌ی ۸۳ برنامه‌ی ششم توسعه‌ی کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را موظف کرده تا پهنای باند ترانزیت شده از ایران را ۶۰ برابر کند. بدین ترتیب سهم بازار منطقه‌ای ایران از ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه در حال حاضر به ۳۰ ترابیت بر ثانیه خواهد رسید.»

جهرمی ادامه داد: «برای این هدف هم‌اکنون بر اساس اجازه‌ی مجلس شورای اسلامی می‌توانیم در بحث سرمایه‌گذاری از مشارکت بخش خصوصی در این بخش بین‌الملل برخوردار شویم. در گذشته اجازه استفاده از این امکان را نداشتیم.»

معاون وزیر ارتباطات افزود: «موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که با این مصوبه مجاز به چابک‌سازی ساختار خود شدیم. این چابک‌سازی در کشورهای دیگر نیز تجربه شده است. برای مثال اکنون ترک تلکام هم برای پیگیری امور بین‌الملل شرکت ترک تلکام اینترنشنال یا ترک سل را دارد، سوپرآنلاین را راه‌اندازی کرده و تلکام ایتالیا شرکت اسپارکل را ایجاد کرده است. با توجه به این‌که امور بین‌الملل اساسا با موضوعات داخلی تفاوت ماهیتی دارند چنین اقدامی رایج بوده و سال‌ها است شرکت‌های فعال در این حوزه ساختار داخلی و بین‌الملل خود را تفکیک می‌کنند.»

مدیرعامل زیرساخت گفت: «بر اساس مجوز مجلس شورای اسلامی، شرکت ارتباطات زیرساخت به یک هلدینگ اقتصادی تبدیل می‌شود. در این هلدینگ یک شرکت با مأموریت شبکه ملی اطلاعات و امور داخلی بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی فعالیت می‌کنند. شرکت دیگری نیز بر اساس ترانزیت بین‌‌الملل و با ظرفیت چابک‌تر به فعالیت می‌پردازد. در نهایت شرکت سومی تشکیل می‌شد که به خدمات فنی-مهندسی اختصاص خواهد یافت تا این بخش با تفکیک زیرساخت از غفلت رها شود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات