مایکروسافت در حال آزمایش قابلیت کاهش نور آبی در ویندوز 10 است

جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت مایکروسافت به آرامی ویژگی‌های جدید بروزرسانی بزرگ ویندوز 10 آینده را آشکار می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها اضافه شدن قابلیت کاهش نور آبی مضر به ویرایش بعدی سیستم عامل ویندوز ۱۰ است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ردموندی نشین‌ها به تدریج ویژگی‌های جدید بروزرسانی اصلی ویندوز 10 را برای کاربران فاش می‌کنند. یکی از ویژگی‌های فاش شده، افزوده شدن قابلیت کاهش نور آبی مضر به ویرایش بعدی سیستم عامل ویندوز ۱۰ است.

غول نرم‌افزاری دیروز بیلد (build) جدیدی از ویندوز ۱۰ را همراه با تغییرات جدید بسیار کمی برای کاربران عضو برنامه‌ی اینسایدر منتشر کرد. کاربران علاقه‌مند به پلتفرم ویندوز قبل از اضافه شدن ویژگی کاهش نور آبی، سرنخ‌هایی از این قابلیت را کشف کرده‌اند. کاربر توییتری Core موفق به کشف منابع اطلاعاتی درباره‌ی تنظیم BlueLightReduction در بروزرسانی بزرگ ویندوز ۱۰ که با نام رمز Redstone 2 شناخته می‌شود، شده است. به احتمال زیاد قابلیت یاد شده از طریق اکشن سنتر (Action Center) یا مرکز اعلانیه‌ی (notification center) سیستم عامل قابل تنظیم خواهد بود.

نرم‌افزار F.lux تاکنون گزینه‌ی بسیار محبوبی برای کاهش نور آبی مضر صفحات نمایش هنگام غروب آفتاب در میان کاربران سیستم عامل ویندوز بوده است اما اضافه شدن قابلیت یاد شده به صورت بومی، موجب در دسترس بودن آن برای تمامی کاربران ویندوز ۱۰ خواهد شد. شرکت اپل هم ویژگی مشابهی را تحت عنوان شیف شب (Night Shift) با سیستم عامل iOS 9 یکپارچه کرده اما هنوز اطلاعاتی از اضافه شدن این ویژگی به سیستم عامل مک (Mac OS) خود منتشر نکرده است. به نظر می‌رسد که شرکت مایکروسافت فعلا در حال آزمایش این ویژگی بوده و هیچ تضمینی برای افزوده شدن آن به بروزرسانی که در اوایل سال آینده منتشر خواهد شد، وجود ندارد. به احتمال زیاد در صورت پیاده‌سازی کامل این قابلیت در سیستم عامل ویندوز ۱۰، کاربران گوشی‌های هوشمند ویندوز ۱۰ هم از این ویژگی بهره‌مند خواهند شد.

آیا مایکروسافت در نهایت قابلیت کاهش نور آبی مضر را به ویندوز ۱۰ اضافه خواهد کرد؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات