کادیلاک از اسکالا، نمونه مفهومی پرچمدار جدید خود رونمایی کرد

جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کادیلاک به تازگی تصاویر رسمی مدل مفهومی اسکالا را منتشر کرد. این خودرو در صورت تولید پرچمدار کادیلاک خواهد بود و به رقابت با ب‌ام‌و سری ۷ و مرسدس بنز اس کلاس خواهد رفت. اسکالا همچنین نشانگر زبان طراحی جدید کادیلاک است. برای آشنایی بیشتر با این خودرو، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کادیلاک همواره حضور پررنگی در رویداد خودرویی Pebble Beach داشته است که معرفی مدل مفهومی سییل در سال ۲۰۱۱ و المیراژ در سال ۲۰۱۳ گواه این ادعا هستند. این شرکت مطرح آمریکایی برای مراسم امسال نیز تدارک خاصی دیده و عرضه‌ی خودروی مفهومی جدید اسکالا را در دسترو کار قرار داده است. اسکالا از شاسی مشترکی با CT6 در کنار زبان طراحی جدید کادیلاک بهره می‌برد.

اسکالا (Escala) در زبان اسپانیایی به معنی مقیاس است و علت نامگذاری خودرو به این نام، افزایش ۱۵ سانتی‌متر طول خودرو نسبتب به CT6 (تنها ۱۳ سانتی‌متر به فاصله‌ی بین دو محور افزوده شده است) است. اسکالا قابلیت‌ها و امکانات بیشتری نسبت به CT6 به همراه دارد. این خودرو در بخش انتهایی سقف خود با طراحی لیفت‌بک همراه شده است که این موضوع نشانگر این موضوع است که اسکالا به رقابت با پورشه پانامرا خواهد رفت. رینگ‌های ۲۲ اینچی نیز به جذاب‌تر شدن خودرو کمک شایانی کرده است.

کادیلاک اسکالا

در بخش کابین سه نمایشگر OLED در کنار هم، وظیفه‌ی نمایش تمامی اطلاعات خودرو را به سرنشینان دارد. کادیلاک فضای داخلی اسکالا را به بخش جلوب مجهز به پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا و بخش عقب بسیار راحت و لوکس، تقسیم کرده است.

اسکالا در بخش قوای فنی خود از نسل جدید پیشرانه‌ی V8 توربوشارژ کادیلاک به حجم ۴.۲ لیتر مجهز شده است. این پیشرانه از تکنولوژی نوین غیرفعالسازی سیلندر‌ها برای کاهش مصرف سوخت بهره می‌برد.

اسکالا وظیفه‌ی مهمی بر دوش دارد؛ این خودرو برای اولین بار زبان طراحی جدید کادیلاک را معرفی خواهد کرد. این زبان طراحی با خطوط شکسته و چراغ‌های عمودی همراه شده است تا در کنار حفظ برخی از المان‌های فعلی، ظاهر پیشرفته‌تری به خودرو بدهد. یوهان دو نیسکن مدیر عامل کادیلاک در خصوص تولید اسکالا گفت:

اسکالا یکی از گزینه‌های در دسترس ما است که  بسته به استقبال مردم از بازار سدان‌های بزرگ لوکس، آن را تولید و عرضه خواهیم کرد. 

می‌توان پیش‌بینی کرد که کادیلاک به زودی اسکالا را جایگزین XTS خواهد کرد و آن را به عنوان پرچمدار محصولات خود به فروش برساند. البته باقی ماندن همین نام بر روی نسخه‌ی نهایی تقریبا محال است، زیرا نام تمامی محصولات کادیلاک با حروف و اعداد همراه شده است. 

کادیلاک اسکالا
کادیلاک اسکالا
کادیلاک اسکالا
کادیلاک اسکالا
کادیلاک اسکالا
کادیلاک اسکالا
کادیلاک اسکالا
کادیلاک اسکالا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات