جنسیس با G70 به رقابت با ب ام و سری ۳ می رود

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت خودروسازی هیوندای در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۶ از نمونه‌ی مفهومی فوق‌العاده‌ای با نام Genesis New York Concept رونمایی کرد. طبق گزارش‌های منتشر شده این خودرو در آینده با نام G70 برای رقابت با سدان محبوب ب‌ام‌و سری ۳ عرضه می‌شود. در ادامه‌ مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هیوندای کره برای رقابت با ب‌ام‌و سری ۳، خودروی مفهومی معرفی کرد و آن را Genesis New York Concept نام‌گذاری کرده است. بدنه‌ی این خودرو توسط پیتر شریر طراحی شده‌ که زبان طراحی کاملا جدیدی را برای این برند توسعه داده است.

خودروی مفهومی نمایشگاه نیویورک در نهایت با نام G70 عرضه می‌شود. این خودرو را می‌توان ثمره‌ی تلاش هیوندای در وارد شدن به مرحله‌ی جدیدی از طراحی دانست. G70 در کلاس سدان و دیفرانسیل عقب تولید خواهد شد و طراحی بدنه‌ی کشیده‌ و زیبایی دارد.

طراحی

یکی از نکات قابل توجه در طراحی این خودرو کاپوت طویل و درب صندوق عقب کوتاه است. هیوندای با این سبک طراحی سعی در نمایش و القای توان بالای خودروی خود را به بینندگان دارد. هیوندای در طراحی قسمت جلویی این خودرو از مدل G-80 نیز الهام گرفته است که این امر جلوپنجره‌ی بزرگ کرومی، ورودی‌های شکسته‌ی هوا را به همراه چراغ‌های جلویی متقاطع برای G70 به همراه داشته است.

در این خودروی مفهومی از ورودی‌های هوا برروی گلگیر خود بهره می‌برد و گلگیرهای بزرگ‌ آن در محل اتصال به خط شانه‌ی خودرو، شکلی شبیه به Z برعکس را ایجاد کرده است. طراحی سقف خودرو نیز به شکلی است که آن را مشابه انواع کوپه می‌نمایاند و چراغ‌های عقب نیز به دلیل طراحی کشیده‌ و باریک خود ظاهر خودرو را پهن‌تر از چیزی که هست جلوه می‌دهند.

جنسیس g70

بخش فنی

این خودرو در نمایشگاهی که در نیویورک برپا شده بود به نمایش درآمد و در زیر کاپوت آن شاهد پیشرانه‌ی ۲ لیتری همراه با موتور الکتریکی بودیم که توانی معادل ۲۴۲ اسب بخار و ۳۵۲ نیوتن متر را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. هرچند نمی‌توان این پیشرانه را قدرتمند در نظر گرفت، ولی این خودرو به کمک جعبه دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار می‌تواند رانندگی سریعی را برای راننده به ارمغان آورد تا توان رقابت با جگوار XE و ب‌ام‌و سری ۳ را داشته باشد.

گمان می‌رود که پلت‌فرم این خودرو (که با کد CK شناخته می‌شود) باکیا GT یکسان باشد، که در این صورت امکان بهره‌‌گیری این خودرو از پیشرانه‌ی ۳.۳ لیتری شش سیلندر خورجینی به همراه توربو شارژر با توان ۳۵۰ اسب بخار نیز میسر خواهد شد .

وارد شدن به کلاسی رقابتی

جنسیس G70 باید با رقبای قدری همچون مرسدس‌بنز کلاس C ،آئودی A4، ب‌ام‌و سری ۳ و جگوار XE دست و پنجه نرم کند. هیوندای کمی دیر وارد این رقابت شده است و کمی زمان نیاز دارد تا مشتریان وفاداری جذب کند. قیمت پایین و طراحی خاص G70 سبب شده تا امید زیادی به موفقیت این خودرو در بازاری با حضور بزرگانی چون ب‌ام‌و سری ۳، مرسدس بنز سی کلاس، آئودی A4 و لکسوس ES باشد.

 در خصوص زمان ورود این خودرو به بازار باید گفت که اگر پیش‌بینی‌ها درست باشند، G70 در اواخر سال جاری یا اوایل سال ۲۰۱۷ وارد خط تولید خواهد شد. پیش‌بینی می شود که کمی پس از آن نسخه‌ی کوپه‌ی G70 نیز برای رقابت با آئودی A5 کوپه، ب‌ام‌و سری ۴ و مرسدس‌بنز کلاس C کوپه به تولید برسد.

جنسیس g70
جنسیس g70
جنسیس g70
جنسیس g70
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات