هر آنچه که درباره گرند تور باید بدانید

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
پس از جدایی جرمی کلارکسون و همکارانش از بی‌بی‌سی، خبری مبنی بر آغاز کار این سه مجری محبوب در برنامه‌ای جدید موسوم به گرند تور (The Grand Tour) منتشر شد. در این مقاله هر نکته‌ و اطلاعاتی را  که در خصوص این مستند جدید خودرویی نیاز داشته‌ باشید، گرد هم آورده‌ایم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گرند تور، روی هم رفته بسیار امیدوار کننده به نظر می‌آید. آمازون با صرف هزینه‌های هنگفتی قصد دارد تا نظر هواداران دو آتشه‌ی تاپ گیر را به سوی خود جلب کند و چنانچه همه چیز طبق برنامه پیش رود، احتمالا گرند تور قادر به جذب مخاطبین بیشتری از خیل عظیم علاقه‌مندان دنیای خودرو خواهد بود. این موضوع را نیز باید در نظر داشته باشید که تاپ‌گیر در فصل جدید خود عملکرد بسیار بدی داشت و حتی کریس ایوانس، مجری اصلی این برنامه نیز از آن جدا شد. با مشکلات تاپ گیر، لغو برنامه‌های دنده پنج و تاپ‌گیر آمریکا، در حال حاضر تمامی نگاه‌های علاقه‌مندان دنیای خودرو به جرمی کلارکسون، جیمز می و ریچارد هموند در برنامه‌ی جدید آن‌ها است.

اما می‌توان چه انتظاراتی از گرند تور داشت؟ در ادامه هر آنچه را که باید در خصوص این برنامه بدانید، به اختصار آورده‌ایم.

چه زمانی پخش خواهد شد؟

hammond & may

همانطور که در حال مطالعه‌ی این مطلب هستید، احتمالا فیلمبرداری گرندتور در جریان است. پخش این برنامه به صورت رسمی از پاییز امسال شروع خواهد شد؛ اما هنوز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است. با این حال، جیمز می در جریان پرسش و پاسخی که اخیرا در فیسبوک انجام شد، تاریخی "حوالی اکتبر (مهر ماه)" را برای آغاز پخش آن پیش‌بینی کرد.

چگونه می‌توان آن را تماشا کرد؟

گرند تور به صورت انحصاری توسط سرویس سرگرمی آمازون پرایم ویدئو پخش خواهد شد. سرویس آمازون پرایم ویدئو امکان استریم مجموعه‌ای نامحدود از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را بر روی دستگاه‌های مختلف فراهم می‌آورد و به عنوان یکی از مزایای عضویت در آمازون پرایم به شمار می‌آید. چنانچه شما علاقه‌ای به عضویت در آمازون پرایم نداشته و صرفا خواهان دسترسی به استریم ویدئو هستید، می‌توانید ماهانه با پرداخت ۸.۹۹ دلار، تنها به عضویت سرویس آمازون پرایم ویدئو درآیید یا منتظر پخش آن در اینترنت باشید.

آیا این برنامه همانند تاپ گیر گذشته خواهد بود؟

از آنجا که در گرند تور نیز شاهد رانندگی و انجام کارهای دیوانه‌وار توسط کلارکسون، هموند و می، خواهیم بود، بنابراین پاسخ این سوال مثبت است. علاوه بر این، اندی ویلیام، دوست قدیمی کلارکسون و تهیه کننده‌ی سابق تاپ گیر نیز در پشت صحنه‌ی گرند تور حضور دارد؛ بنابراین به طور خلاصه همان سبک و سیاق طنزآلود تاپ گیر در این برنامه نیز وجود خواهد داشت.

تفاوت دو برنامه در چیست؟

در حالی که همانند گذشته، در گرند تور نیز شاهد بخش‌های از پیش ضبط شده‌ی زیادی خواهیم بود؛ اما بخش‌ مربوط به پخش زنده متفاوت خواهد بود. بر خلاف تاپ گیر، در این برنامه لوکیشن ثابتی برای قسمت پخش زنده وجود نخواهد داشت. کلارکسون در صفحه‌ی توییتر خود اعلام کرد که گرند تور در هفته به لوکیشن جدیدی نقل مکان خواهد کرد و پس از برپایی چادر در آن موقعیت، از طرفداران جهت تماشای زنده‌ی برنامه دعوت به عمل خواهد آمد.

گرند تور

آیا من هم قادر به تماشای ضبط زنده‌ی برنامه هستم؟

بله شما نیز در صورت تهیه‌ی بلیط، می‌توانید در این برنامه شرکت کنید. اولین مقصد گرند تور، ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی خواهد بود. فیلمبرداری از امروز ۲۷ تیر و از ساعت ۱۰:۳۰ به وقت محلی آغاز خواهد شد. شما باید جهت حضور در این برنامه حداقل ۱۸ سال داشته باشید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید. بلیط شرکت در برنامه رایگان است اما ظرفیت چادر ۲۵۰ نفر بوده و بنابراین حضار برنامه به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند.

زمان دقیق و تاریخ فیلمبرداری در سایر کشورها هنوز اعلام نشده است، اما احتمالا فیلمبرداری بریتانیا در یورکشایر و فیلمبرداری ایالات متحده در کالیفرنیا باشد. ضمن آنکه در آلمان نیز یک ضبط زنده صورت خواهد گرفت، اما جزئیات آن اعلام نشده است. با جدایی جرمی کلارکسون و همکاران وی از بی‌بی‌سی می‌توان اندکی امید برای حضور این مجریان محبوب در ایران را داشت.

گرند تور چند قسمت خواهد داشت؟

این برنامه به صورت هفتگی پخش خواهد شد. هر قسمت آن حدود یک ساعت خواهد بود. در حال حاضر بر اساس توافقات صورت گرفته، شاهد پخش ۳ فصل ۱۲ قسمتی در طول سه سال خواهیم بود.

گرند تور

کیفیت فیلمبرداری چگونه خواهد بود؟

فیلمبرداری گرند تور با رزولوشن 4K انجام خواهد شد.

فیلمبرداری بخش‌های از پیش ضبط شده در چه لوکیشن‌هایی صورت خواهد گرفت؟

در حال حاضر لوکیشن‌های انتخاب شده برای فیلمبرداری بخش‌های از پیش ضبط شده، شامل کارائیب، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اردن، مراکش، نامیبیا، پرتغال، بریتانیا و ایالات متحده است. 

انتظار دیدن چه خودروهایی را باید داشته باشم؟

استفاده از هر خودرویی در گرند تور محتمل است، اما تا کنون حضور خودروهای زیر تایید شده است:

  • استون مارتین DB11
  • دوج چلنجر SRT هلکت
  • رولز رویس Dawn
  • فراری لافراری
  • مک لارن P1
  • پورشه 918 اسپایدر
  • استون مارتین ولکان
  • فورد فوکوس RS
  • فورد موستانگ GT
  • Zenos E10
  • مزدا MX-5
  • آلفا رومئو 4C اسپایدر
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات