واکنش منفی منتقدان و بینندگان به فصل جدید تاپ گیر

سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برنامه تلویزیونی محبوب تاپ گیر سری جدید خود را پس از جدایی مجریان اسبق، پخش کرد. با وجود تلاش گسترده‌ی بی‌بی‌سی برای ادامه‌ی روند موفقیت برنامه، واکنش منتقدان و بینندگان نسبت به سری جدید این مستند خودرویی، بسیار بد بود. حتی گروهی از بینندگان تلویزیونی نیز این برنامه را بد‌ترین نمایش تاریخ تلویزیون دانسته‌اند. برای بررسی عملکرد سری جدید تاپ‌گیر، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سری جدید تاپ‌گیر با صحبت‌های کریس ایوانس مجری جدید این برنامه آغاز می‌شود. ایوانس که جایگزین جرمی کلارکسون شده‌ است، با همان زبان آشنای تاپ‌گیر به اعلام برنامه‌های قسمت در حال پخش می‌پردازد. درست همین لحظه است که حس می‌کنید چیزی از تاپ‌گیر جذاب کاسته شده است. پس از آغاز برنامه نیز با اجرای کریس ایوانس روبرو می‌شوید که حرکات وی دقیقا در برابر نحوه‌ی اجرای کلارکسون قرار می‌گیرد. ایوانس سعی می‌کند با صدای بلند و حرکات پر انرژی، حرارت را به تاپ‌گیر بازگرداند. این موضوع زمانی بیشتر حس می‌شود که مت لبلانک معرفی وارد برنامه می‌شود. لبلانک هیچ نشانی از جویی جذاب  و شوخ سریال دوستان (Friends) ندارد؛ شوخی‌های بین او و ایوانس حتی نزدیک به گفتگو‌های کلارکسون، هموند و می نیست. 

سری جدید تاپ گیر

مشکلات مجریان تاپ گیر پیش از این نیز قابل پیش‌بینی بودند. اما مشکل تاپ‌گیر به این مورد نیز ختم نمی‌شود. رقابت دوج وایپر و شورولت کوروت در ابتدای برنامه، معرفی آریِل نو‌مَد و در نهایت رقابت بین بریتانیا و ایالات متحده، تلاش تهیه‌کنندگان تاپ‌گیر را برای جذاب‌ کردن قسمت آغازین سری جدید را نمایش می‌دهد. با این حال شور و هیجان بخش‌های پخش شده‌ به خوبی فصل‌های گذشته‌ی این برنامه نبود. شاید مشکل اصلی این بخش را نیز بتوان به مجریان آن ارتباط داد که به خوبی قادر به انتقال احساس خود به بینندگان نیستند. 

سری جدید تاپ گیر

اما پس از پایان قسمت اول سری جدید تاپ‌گیر، کریس ایوانس و تاپ‌گیر با انتشار توئیت‌هایی از آمار و استقبال خوب بینندگان صحبت کردند. استقبال بیشتر نسبت به قسمت افتتاحیه‌ی فصل قبلی و آمار تماشای ۲۲ درصدی بینندگان بریتانیا در کنار ۴.۳ میلیون بیننده‌ (بیشتر میزان بینندگان تلویزیونی تاپ‌گیر در بریتانیا ۲۷ درصد و به طور کلی ۵.۳ میلیون نفر بوده است)، از جمله نکاتی بود که باعث شد تا تهیه‌کنندگان و مجریان جدید تاپ‌گیر از عملکرد خود راضی باشند.

سری جدید تاپ گیر

اما پس از پخش قسمت دوم تاپ‌گیر، آمار بینندگان تنها نشانگر یک موضوع بودند؛ ناراحتی و ناامیدی از سری جدید تاپ‌گیر. با وجود عملکرد بهتر مجریان در قسمت دوم و بخش‌های جذاب‌تر اعم از حضور جنسن باتن رانند‌ه‌ی فرمول یک مک‌لارن و هنرنمایی وی با مک‌لارن 675LT و ماجراجویی ایوانس، لبلانک و ادی جردن با سه خودروی شاسی‌بلند قدرتمند در آفریقای جنوبی، اما آمار بینندگان این قسمت ناامید‌کننده بود. به عنوان یکی از نقاط ضعف قسمت دوم می‌توان به سفر آفریقای جنوبی مجریان اشاره کرد؛ دیگر شاهد ورود تک تک مجریان با خودرو‌ها و ارایه توضیحات و دلایل برتری خودروی انتخابی خود، نیستیم و هم‌چنین خبری از بحث و گفتگوهای جذاب میان مجریان در شرایط مختلف، نیست. 

۲.۸ تا حداکثر ۳.۳ میلیون بیننده‌ی قسمت دوم تاپ‌گیر به خوبی نمایانگر این نکته است که تهیه‌کنندگان محبوب‌ترین مستند خودرویی جهان باید تلاش زیادی برای بازگرداندن اعتبار خود بکنند. مجریان جدید این برنامه نیز هنوز فاصله‌ی زیادی با اجرای قوی جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز می دارند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات