اپل MacOS Sierra را معرفی کرد

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
اپل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود موسوم به WWDC 2016 سیستم عامل کامپیوترهای خود را این بار با نام جدیدی معرفی کرد. macOS نام جدید سیستم عامل اپل است و قرار است در هر نسخه نام خاصی نیز داشته باشد. نسخه‌ای که امشب معرفی شد macOS Sierra نام دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در شرایطی که ٰٰاز ۱۵ سال پیش OS X نام سیستم عامل اپل برای کامپیوترها بوده، کریگ فدریگی اعلام کرد که از امشب نام جدید سیستم عامل‌های اپل macOS است. هر نسخه از مک او اس از این به بعد نام خود را نیز خواهد داشت مثلا macOS Sierra برای نسخه‌ی جدید انتخاب شده است. حالا پس از مدت‌ها به لطف تغییر نام OS X شاهد نام‌گذاری یکسانی در سیستم‌ عامل‌های اپل هستیم و ریتم این اسامی با هم هماهنگ شده است: iOS، macOS، watchOS و tvOS.

در macOS جدید قابلیت Universal Clipboard نیز اضافه شده است. این قابلیت کمک می‌کند تا هر چیزی که در حافظه کپی می‌کنید از طریق پلتفرم‌های مختلف اپل در دسترس باشد. مثلا اگر در macOS چیزی کپی کنید در آیفون یا اپل واچ نیز در دسترس خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های جالب این نسخه جدید مک Auto Unlock نام دارد که به کاربر این قابلیت را می‌دهد که با استفاده از آیفون خود قفل مک را باز کند. 

حالا iCloud فایل‌های قدیمی‌تر شما را در Cloud دسته‌بندی می‌کند و فضای دسکتاپ بیشتری برای فایل‌های جدید شما اختصاص می‌دهد. 

macOS

حالا اپل پی هم به مک آمده البته قرار نیست برای پرداخت هزینه خرید‌های خود مک بوک خود را در فروشگاه‌ها همراه داشته باشید بلکه اپل پی‌ از طریق مرورگر سافاری و در فضای وب همراه شما است. وقتی خرید آنلاین انجام می‌دهید دکمه Apple Pay‌ را مشاهده خواهید کرد و زمانی هزینه را پرداخت کردید، اعتبار سنجی شما از طریق آیفون یا اپل واچ از طریق TouchID گوشی یا ضربه زدن روی مچ صورت می‌پذیرد. 

حالا باید دید کدامیک سریع‌تر صورت خواهد پذیرفت؛ خریدهای تک کلیکی در آمازون یا استفاده از TouchID طبق چیزی که در بالا گفتیم. 

پیش از این شاهد کورتانا در ویندوز ۱۰ بودیم و حالا سیری هم به مک آمده است و آیکون آن در سکت چپ  بالای نوار منو و البته در داک است. حالا روی آیکن داک کلیک کنید و سیری برای شما آماده به کار می‌شود. سیری برای شما جوک می‌گوید و فایل‌ها را پیدا می‌کند و قابلیت جستجوی تصاویر را نیز دارد. 

macOS

پس اجازه دهید تا اینجا با هم مرور کنیم:‌ گوگل ناو در کروم در سال ۲۰۱۴ عرضه شد، کورتانا در سال ۲۰۱۵ به ویندوز دسکتاپ آمد و حالا سیری در سال ۲۰۱۶ به مک آمده است. 

نسخه بتای Sierra در ماه جولای (اواخر تیر ماه) و نسخه نهایی آن در پاییز ارائه می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات