فراری همچنان به کسب عنوان قهرمانی در فرمول یک ۲۰۱۶ امیدوار است

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فراری امیدوار است با بهبود عملکرد خود بتواند عنوان قهرمانی رقابت‌های سال جاری فرمول یک را از آن خود کند. این تیم باسابقه‌ی فرمول یک معتقد است فاصله‌ی مرسدس بنز با سایر تیم‌ها در این فصل کاهش یافته و دیگر نمی‌توان آن را قهرمان زود هنگام مسابقات دانست. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فراری با وجود عملکرد نه چندان خوب خود در گرندپری موناکو، هم‌چنان به کسب مقام قهرمانی در فصل جاری فرمول یک امیدوار است. عملکرد ضعیف فراری در دور زمان‌گیری گرندپری موناکو باعث شد تا سباستین فتل و کیمی رایکونن از جایگاه خوبی مسابقه را آغاز نکنند و در ادامه نیز فاصله‌ی زیادی بین آن‌ها و رانندگان مرسدس بنز در پایان مسابقه ایجاد شود.

اما در این بین باید به عملکرد ضعیف رانندگان مرسدس بنز نیز در دو گرندپری اخیر اشاره کرد. رزبرگ و همیلتون که همواره با کسب جایگاه‌ها اول و دوم در هر مسابقه، در مجموع ۴۳ امتیاز برای تیم خود کسب می‌کردند، در گرندپری اسپانیا و موناکو تنها موفق به کسب ۳۱ امتیاز (از ۸۶ امتیاز) شدند که این مساله منجر به کاهش فاصله‌ی سایر تیم‌ها با مرسدس بنز شد. در حال حاضر رایکونن با فاصله‌ی ۴۵ امتیازی با رزبرگ صدرنشین در رده‌ی چهارم قرار دارد و سباستین فتل نیز با یک امتیاز کمتر نسبت به رایکونن در رده‌ی پنجم قرار دارد. 

فراری فرمول یک

با توجه به اتفاقات رخ داده در دو گرند‌پری اخیر، مائوریزیو آریوابنه مدیر تیم فراری از جذاب‌تر شدن رقابت تیم‌ها تا انتهای فصل سخن گفت. وی معتقد است هنوز سه تیم بالای جدول از شانس قهرمانی برابری برخوردار هستند. زمانی که از آریوابنه در خصوص رقابت با مرسدس بنز و قهرمانی این فصل فرمول یک سوال شد، وی در جواب گفت:

همانطور که دیدید در گرندپری موناکو ریکیاردو تا لحظات نهایی پیشرو مسابقه بود و با یک اشتباه جایگاه اول را به همیلتون داد. ما تمام تمرکز خود را برای ادامه‌ی مسابقات حفظ می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم رقابت نزدیکی با مرسدس بنز و ردبول داشته باشیم. من پیش‌بینی فصلی جذابی را می‌کنم و شانس قهرمانی را برای هر سه تیم اول قائلم.
فراری فرمول یک

آریوابنه کلید موفقیت فراری را رفع مشکلات این تیم در دور‌های زمان‌گیری می‌داند. خودروهای فراری معمولا در سومین مرحله‌ی زمان‌گیری عملکرد بدتری نسبت به مرحله‌ی اول از خود به جای می‌گذارند این در حالی است که اکثر تیم‌ها بهترین رکورد خود را در Q3 (سومین مرحله‌ی زمان‌گیری) ثبت می‌کنند. مدیر تیم فرمول یک فراری در این خصوص گفت:

من به دنبال بهانه تراشی نیستم و به خوبی به این موضوع واقف هستم که در گرندپری بارسلونا عملکرد ضعیفی در Q3 داشتیم و این مساله اینجا در موناکو نیز اتفاق افتاد. در نهایت نیز به سختی تاوان این مساله را دادیم و نتوانستیم عملکرد خوبی ار خود به جای بگذاریم. ما از مشکل خود آگاهیم و به سختی در حال تلاش برای جبران آن هستیم.

نظر شما در رابطه با ادامه‌ی رقابت‌های فرمول یک چیست؟ آیا پیش‌بینی قهرمانی فراری را می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات