نسخه 5.0 کیبورد گوگل با تغییرات و بهبودهای فراوان منتشر شد

پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
اپلیکیشن‌‌های صفحه‌کلید اندروید معمولا از آن دسته اپ‌هایی نیستند که به محض ارائه بروزرسانی، فورا نسبت به نصب آن‌ها اقدام کنید. اما حالا با انتشار نسخه ۵.۰ صفحه‌کلید گوگل برای اندروید، ویژگی و قابلیت‌های بسیاری به آن اضافه شده که قطعا شما هم مشتاق می‌شوید سریعا آن را دانلود کرده و نصب کنید. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

شاید اپلیکیشن‌های صفحه کلید چندان جذاب نباشند، اما یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های تعاملی که استفاده زیادی از آن می‌کنید همین نوع اپ‌ها است. کافیست به این موضوع فکر کنید که تجربه کاربری شما در تایپ کردن تا چه حد در سالیان اخیر ارتقا پیدا کرده است. گوگل تا همین چند وقت پیش، قابلیت مهمی را به اپلیکیشن صفحه‌کلید خود اضافه نکرده بود، اما به نظر می‌رسد حال اینکار را انجام داده است. نسخه ۵.۰ صفحه‌کلید گوگل منتشر شده که می‌توان آن را یک بروزرسانی واقعا بزرگ دانست.تغییرات رابط کاربری، ژست‌های حرکتی جدید، تغییرات ظاهری و بسیاری مورد دیگر از جمله موارد مهمی هستند که در این آپدیت ارائه شده‌اند.

در ادامه می‌توانید لیستی از موارد جدید اضافه شده به نسخه ۵ اپلیکیشن صفحه‌کلید گوگل را که وب‌سایت اندروید پلیس اعلام کرده مشاهده کنید، اما طبیعتا تغییرات بیشتری نیز در این اپلیکیشن اعمال شده که با کمی سر و کله زدن با آن می‌توانید از وجودشان آگاهی یابید.

  • اضافه شدن گزینه‌ای برای نمایش حاشیه دکمه‌ها و برداشته شدن تم‌های holo
  • اضافه شدن حالت استفاده یک دستی
  • امکان افزودن نمادها با لمس طولانی بر روی دکمه‌ها
  • امکان تغییر ارتغاع صفحه‌کلید از طریق تنظیمات
  • تجربه کاربری جدید پس از اولین اجرا
  • امکان اشتراک گذاری تنظیمات بخش‌های مورد نظر با گوگل به منظور بهبود صفحه‌کلید برای همه افراد
  • امکان حذف پیشنهاد‌ها در نوار پیشنهادات صفحه‌کلید با لمس طولانی و درگ کردن
  • تایپ با ژست‌های حرکتی:
  • حذف حالت پیش‌نمایش شناور پویا و اضافه شدن نوار پیش‌نمایش پیشنهاداتحذف کلمات انتخابی با به سمت چپ کشیدن (سوایپ) دکمه حذفکنترل نشانگر ژست‌های حرکتی با حرکت دادن دکمه فاصله (اسپیس) به چپ و راست
  • دسترسی سریع‌تر به پد عددی و شکلک‌های ایموجی (emoji)

با توجه به این تغییرات می‌توان بروزرسانی یاد شده را یک آپدیت عظیم محسوب کرد. گوگل حتی می‌توانست این تغییرات را در دو بروزرسانی مجزا منتشر کند اما ظاهرا ترجیح داده به جای خون به دل کردن کاربران و منتظر گذاشتن آن‌ها، تیر خلاص را به یکباره بزند و یک بروزرسانی عظیم را ارائه دهد. بخش تم‌های صفحه‌کلید و شکل‌بندی آن نیز چند تغییر مهم را به خود دیده که نمایش حاشیه در دو رنگ روشن و تیره و به سبک طراحی متریال برای دکمه‌ها، یکی از آن‌هاست. بسیاری از کاربران عدم وجود حاشیه برای دکمه‌ها را در صفحه‌کلید نمی‌پسندند و اگر شما هم جز این افراد هستید، پس صفحه کلید جدید گوگل قطعا بکارتان خواهد آمد. در هر صورت اما، تم‌های قدیمی holo در این آپدیت از میان برداشته شده‌اند. حالا شما می توانید حاشیه‌ دکمه‌ها را ببینید و آخرین دلیلی که برخی کاربران را به استفاده از تم‌های قبلی holo سوق می‌داد نیز دیگر وجود ندارد. قابلیت تغییر ارتفاع صفحه‌کلید هم یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اضافه شده در این بروزسانی به حساب می‌آید که از طریق بخش تنظیمات اپلیکیشن در دسترس قرار گرفته است.

گوگل همچنین حالت استفاده یک دستی را به این نسخه از اپلیکیشن صفحه‌کلید خود اضافه کرده که می‌توانید آن را در  تصویر بالای مطلب مشاهده کنید. برای دسترسی به این حالت کافی است بر روی دکمه کاما یک لمس طولانی انجام دهید. علاوه بر این با مراجعه به بخش تنظیمات می‌توانید این حالت را انتخاب کنید. در این حالت بخش کاهش یافته صفحه‌کلید نیز با استفاده از دکمه جهتی مخصوص قابل تغییر است. علاوه بر این یک دکمه دیگر برای بازگشت به حالت تمام صفحه در نظر گرفته شده است. نمای عددی نیز حالا دکمه‌های جدیدی دارد که دسترسی به اعداد و شکلک‌های ایموجی را در صفحه کلید بسیار سریع می‌کند. این دکمه‌ها در دو سمت دکمه اسپیس (فاصله) قرار گرفته‌اند.

تغییر بزرگ دیگر در منوی تایپ با ژست‌ها اعمال شده است. به صورت پیشفرض به جای بخش شناوری که در کنار انگشتتان نمایش می‌یافت، اکنون می‌توانید پیشنهاد‌های پویا را در نوار پیشنهادات ببینید. بنظر می‌رسد چنین حالتی استفاده از بخش پیشنهادات را منطقی‌تر جلوه می‌دهد. یک ژست جدید نیز اضافه شده که باعث حذف تمامی کلمات می‌شود. برای اینکار کافی است از روی دکمه حذف تپ کرده و انگشت خود را به سمت چپ سوایپ کنید. اگر عمل سوایپ را در این شرایط آهسته‌تر انجام دهید، کلمات به حالت انتخاب و هایلایت در می‌آیند. اما مورد مهم و جدید دیگر کنترل نشانگر ژست‌‌ها است. بله، حالا دیگر زمانی که فقط می‌خواهید یک یا دو کلمه را انتخاب کنید اینکار بسیار دقیق صورت می‌گیرد و حالات اعصاب خرد کن انتخاب اشتباهی عبارات و کلمات به طور کامل از صفحه کلید گوگل کوچ کرده‌اند! کافیست تپ کنید و سپس درگ نمایید و حال با چپ و راست کردن انگشت می‌توانید براحتی هر چه تمام‌تر کلمه یا کلمات مورد نظرتان را انتخاب کنید، بعلاوه اینکه هر چیزی که در نوار پیشنهادات نمایان می‌شود را می‌توان در صورت نیاز با لمس طولاتی و درگ کردن حذف کرد.

طبق معمول، گوگل این بروزرسانی را فعلا در برخی از نواحی جهان منتشر کرده است. البته نگران نباشید چراکه به لطف جامعه فعال اندرویدی‌ها همین حالا هم می‌توانید این نسخه جدید را از اینجا دانلود کنید. متاسفانه تا این لحظه فقط نسخه مخصوص پردازنده‌های ARM64 در دسترس قرار گرفته است. همچنین بنظر می‌رسد نسخه‌ای که لینک آن را برایتان قرار داده‌ایم بر روی اندروید N قابل نصب نباشد، بنابراین اگر از اندروید N استفاده می‌کنید باید کمی بیشتر صبر  پیشه کنید تا نسخه جدید اپلیکیشن گوگل به صورت رسمی از طریق فروشگاه پلی‌استور برایتان در دسترس قرار بگیرد. انتظار می‌رود طی روزهای آینده این آپدیت در سایر نواحی جهان نیز عرضه شود، اما شاید شما هم از جمله کاربرانی باشید که علاقه‌ای به صبر کردن در این مورد خاص ندارند. همانطور که اشاره کردیم، بهبودها و قابلیت‌های اضافه شده در نسخه ۵ صفحه کلید گوگل واقعا جذاب و بزرگ هستند.

اگر شما هم این آپدیت را نصب کرده‌اید لطفا تجربه کاربری خود را در بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات