وزیر ارتباطات: ترابردپذیری تا هفته دیگر افتتاح می‌شود

شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی و بحث روی قیمت‌های جدید اینترنت و تلفن ثابت را موضوع جلسه‌ی فردای کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان و اعلام کرد که طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه مشکلی ندارد و تا آخر این هفته یا اول هفته بعد افتتاح می‌شود. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

محمود واعظی در جمع خبرنگاران در پاسخ یکی از آن‌ها در مورد قیمت‌های جدید مخابرات و زمان اعلام آن گفت: «کارگروه جلسات خود را به صورت مستمر انجام داده است و موضوع قیمت جدید مخابرات در جلسه‌ی فردای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح می‌شود و امیدوارم به توافق برسیم. در صورت به توافق رسیدن فردا خبر آن اعلام می‌شود.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد هک سایت‌های دولتی در روزهای اخیر اعلام کرد:‌ «ما از گذشته روش‌های مختلفی برای سیانت از سایت‌ها داشتیم. البته برخی مواقع اتفاقی می‌افتد که این مربوط به ایران نیست و در کشورهای مختلف دنیا  از جمله آمریکا و قاره اروپا رخ می‌دهد. یک سایت هک شد که پس از دنبال کردن متخصصان معلوم شد مربوط به آی‌پی‌های اروپایی است. همکاران ما در حال اقدام و پیگری موضوع هستند. امیدواریم که با شبکه‌ی ملی اطلاعات این مشکلات ما حل شود.»

محمود واعظی به خبرنگار زومیت که در مورد شایعات منتشره درباره‌ی مشکلات بر سر اجرای ترابردپذیری و زمان دقیق اجرای این طرح پرسید، پاسخ داد: «هیچ مشکلی رخ نداده است. همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. باید از هر سه اپراتور، شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت که نهایت همکاری را با رگولاتور داشتند، تشکر کنم. تست‌های طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه حدود ۲۰ روز است که انجام می‌شود و خوب جواب داده است. ما دنبال یک فرصت برای افتتاح طرح هستیم. روزهای پنجشنبه و جمعه که گیلان بودیم و اگر به همراه رئیس جمهوری به ارومیه برویم، ممکن است آخر هفته یا اول هفته آینده این طرح را افتتاح کنیم.»

او در پاسخ به خبرنگاری راجع به کانال‌های غیر اخلاقی تلگرام گفت: «همانطور که گفتم ما دنبال مسدودسازی کانال‌ها و محتویات غیراخلاقی هستیم. چند روش هم داریم و خیلی از این کانا‌ل‌ها مسدود شده است. خود مسئول تلگرام دنبال این هست که کانال‌های غیر اخلاقی را حذف کند زیرا یکی از قوانین تلگرام برای افرادی که عضو می‌شوند این است که در این برنامه محتوای غیر اخلاقی و پورن نباشد. مدیریت این برنامه به دنبال رباتی برای مسدودسازی این محتوا هستند و به ما اعلام کرده‌اند اگر به چنین محتوایی برخورد کرده و گزارش کنید ظرف ۶ ساعت آن را مسدود می‌کنیم.»

وزیر ارتباطات در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار زومیت در مورد زمان اعلام قیمت‌های جدید اینترنت موبایل و ثابت بنا به قول وزیر ارتباطات برای ارزان شدن، اعلام کرد: «این موضوع نیز در جلسه‌ی فردای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی می‌شود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات