ایلان ماسک: سیستم رانندگی خودکار تسلا تصادفات را ۵۰ درصد کاهش می دهد

یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک مدیر عامل تسلا به ستایش سیستم رانندگی خودکار و هوشمند خودروهای این شرکت پرداخت. وی اخیرا طی کنفرانسی در نروژ به کاهش ۵۰ درصدی تصادفات جاده‌ای به واسطه‌ی سیستم AutoPilot تسلا اشاره کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ایلان ماسک به نبوغ بالا و دید آینده نگرانه‌ی خود شهرت دارد. وی به واسطه‌ی تسلا اولین سیستم حرکتی نیمه‌خودران را در صنعت خودرو تجاری‌سازی کرد. طبق آمار منتشر شده خودروهای تسلا تا کنون بیش از ۷۵ میلیون کیلومتر را بدون دخالت راننده و به وسیله‌ی سیستم رانندگی هوشمند AutoPilot طی کرده‌اند. 

ماسک اخیرا طی کنفرانسی در نروژ آمار جالبی را در خصوص تاثیر سیستم رانندگی هوشمند تسلا ارایه کرده است. وی در خلال این رویداد گفت:

طبق محاسبات ما هنگام حرکت خودرو به وسیله‌ی سیستم رانندگی خودران تسلا، احتمال وقوع تصادفات ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. ما از طی مسافت میانگین پیش از وقوع تصادف هر خودرو مطلع هستیم. سیستم خودران تسلا حتی در نسخه‌ی اولیه‌ی خود دقتی دو برابر انسان‌ها دارد .

آمار اعلام شده توسط تسلا تنها شامل تصادفاتی است منجر به فعال شدن ایربگ‌ها شده است. به همین دلیل هم‌چنان نمی‌توان با ارایه‌ی آمار دقیق همانند گفته‌های ایلان ماسک، از تاثیر بالای سیستم‌های خودران در برابر رانندگی انسان‌ها سخن گفت. 

تسلا رانندگی خودران

سیستم رانندگی خودکار تسلا (AutoPilot) تنها امکان فعالیت در شرایط مساعد آب و هوایی و در بزرگراه‌ها را دارد. با این حال عملکرد خوب این سیستم و کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در همین شرایط نیز، آمار بسیار خوبی است. 

نسل دوم سیستم رانندگی هوشمند و خودران تسلا در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهد شد و طبق اعلام این تسلا، این سیستم توانایی هدایت خودرو در داخل شهر‌ها را نیز خواهد داشت. مطمئنا با ارایه‌ی نسخه‌ی تکامل یافته AutoPilot، آمار تصادفات بیش از پیش کاهش خواهد یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات