مایکروسافت سرویس PowerApps را برای توسعه اپلیکیشن ها بدون نیاز به کدنویسی عرضه کرد

یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت سرویس جدیدی را با نام PowerApps در قالب نسخه‌ی بتای عمومی عرضه کرده که با استفاده از آن می‌توان اپلیکیشن‌هایی با استفاده از داده‌های موجود در منابع مختلف توسعه داد، بدون اینکه نیازی به داشتن دانش برنامه‌نویسی وجود داشته باشد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

افرادی که روزانه با داده‌های بسیاری سر و کار دارند، می‌توانند با استفاده از سرویس جدید مایکروسافت بدون نیاز به آگاهی از برنامه‌نویسی، اقدام به تولید اپلیکیشن‌های مورد نظر خود کنند. این سرویس که از سال گذشته در قالب نسخه‌ی بتای خصوصی در اختیار شماری از کاربران قرار گرفته بود، از امروز در قالب نسخه‌ی بتای عمومی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. این سرویس PowerApps نام دارد که با استفاده از آن می‌توان داده‌های مختلف را از منابع متعدد دریافت کرد و در قالب اپلیکیشن‌های تحت موبایل، به نمایش گذاشت.

همانطور که اشاره کردیم با استفاده از PowerApps می‌توان بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی اقدام به توسعه‌ی اپلیکیشن‌هایی کرد که در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مورد استفاده قرار گیرد. این روزها بسیاری از توسعه‌دهندگان توسعه‌ی اپلیکیشن‌هایی را که برای نمایش گزارش‌ها و داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، در الویت پایین قرار می‌دهند، هرچند هزینه‌ی بالای توسعه‌ی برخی اپلیکیشن‌ها نیز امکان سفارش توسعه‌ی اپلیکیشن را برای سازمان‌‌ها و شماری از کمپانی‌ها غیر منطقی جلوه می‌کند. ضمنا باید به زمان مورد نیاز برای توسعه‌ی یک اپلیکیشن نیز اشاره کرد.

اپلیکیشن‌هایی که با استفاده از PowerApps توسعه می‌یابند را می‌توان در پلتفرم‌هایی نظیر iOS، اندروید و وب مورد استفاده قرار داد. همچنین توسعه‌دهندگان با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند داده‌های مورد نیاز خود را از منابعی نظیر دراپ‌باکس، وان‌درایو، CRM‌های داینامیک و SharePoint دریافت کنند.

البته باید به این موضوع اشاره کرد اپلیکیشن‌های توسعه یافته توسط PowerApps را نمی‌توان با وجود استفاده در iOS و اندروید به عنوان یک اپلیکیشن بومی برای این پلتفرم‌ها در نظر گرفت. با این وجود کمپانی‌هایی که برای استفاده از این سرویس برنامه‌ریزی کرده‌اند، باید از این موضوع آگاه باشند که نمی‌توان اپلیکیشن‌های توسعه یافته به این روش را در اختیار مشتریان قرار داد، از این‌رو اپلیکیشن‌های توسعه یافته با این روش را نمی‌توان غیر از موارد درون سازمانی استفاده کرد.

افرادی که علاقه دارند تا با استفاده از این سرویس به توسعه‌ی اپلیکیشن‌های خود بپردازند، می‌توانند PowerApps را از فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ دانلود کرده و روی سیستم مبتنی بر ویندوز ۱۰ استفاده کنند. سرویس PowerApps برای افرادی مناسب است که پیش از این از نرم‌افزار اکسس مایکروسافت برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها استفاده کرده‌‌اند. PowerApps بسیاری از قابلیت‌هایی را که Access در اختیار کاربران قرار می‌داد، به همراه داشته و ویژگی‌های دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مایکروسافت برنامه‌ای را در خصوص توقف توسعه‌ی اکسس ارائه نکرده، اما عدم انتشار بروزرسانی برای این سرویس نشان از این دارد که شاید این کمپانی در نظر دارد تا سرویس مورد نظر را متوقف کرده و PowerApps را جایگزین آن کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات