لومیا 535 صدرنشینی را از لومیا 520 در لیست پر استفاده ترین گوشی‌ های ویندوزفونی گرفت

یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ویندوزفون سهم کمتری از بازار موبایل دارند، با این حال این مدل گوشی‌ها نیز طرفدارانی دارند. بر این اساس لیستی از محبوب‌ترین دستگاه‌هایی که از ویندوزفون استفاده می‌کنند، ارائه شده که پس از سه سال، لومیا ۵۲۰ جایگاه نخست را به لومیا ۵۳۵ واگذار کرده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

حدود سه سال است که تلفن هوشمند شرکت مایکروسافت با نام لومیا ۵۲۰ معرفی شده و در تمام این مدت محصول مذکور محبوب‌ترین دستگاه در بین تلفن‌های هوشمند ویندوزفونی بود. اما حال جایگاهش را از دست داده و یکی دیگر از گوشی‌های این سر جایگزین آن شده است.

احتمالا برخی از افراد تصور می‌کنند که دستگاهی میان‌رده یا تلفن هوشمندی که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کند جایگزین محبوب‌ترین تلفن هوشمند ویندوزفونی می‌شود، اما باید بگوییم که لومیا ۵۳۵ توانسته در این جایگاه قرار گیرد و محصولی نظیر لومیا ۹۵۰ که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کند توانایی به دست آوردن این مقام را نداشته است.

در خصوص لومیا ۵۳۵ باید یادآور شد که این محصول ۱ گیگابایت حافظه رم دارد و در آن شاهد رم ۵۱۲ مگابایتی نیستیم و البته همچنان این تلفن هوشمند یک پایین‌رده به حساب می‌آید. البته لومیا ۵۳۵ یکی از محصولاتی است که در لیست بروزرسانی به ویندوز ۱۰ قرار دارد.

بر اساس اطلاعاتی که اوایل ماه جاری از بین ۵ هزار پلتفرم اپلیکیشن جمع‌آوری شده است، حدود ۱۲.۵ درصد از تمام کاربران ویندوزفون در جهان از لومیا ۵۳۵ استفاده می‌کنند. البته باید توجه داشت که لومیا ۵۲۰ همچنان در فاصله نزدیکی با لومیا ۵۳۵ قرار دارد و با ۱۱.۳ درصد استفاده، در جایگاه دوم قرار گرفته است. جایگاه سوم با ۸.۳ درصد استفاده در اختیار لومیا ۶۳۰ قرار دارد و در رتبه‌های بعدی نیز به ترتیب لومیا ۶۴۰، ۶۳۵، ۵۳۰، ۶۲۵، ۴۳۵ و 640 XL قرار گرفته‌اند. آخرین محصول این لیست نیز لومیا ۹۲۰ است.

آمار‌ها اغلب در آمریکا متفاوت هستند و در بین اطلاعاتی که از این منطقه جمع‌آوری شده، هیچ لومیایی با ویندوز ۱۰ در بین ده محصول محبوب قرار ندارد و در مقابل لومیا ۶۴۰ حدود ۲۸.۱ درصد از بازار این کشور را در اختیار گرفته است. مقام دوم با ۲۵.۲ درصد از سهم بازار در اختیار لومیا ۶۳۵ قرار دارد و لومیا ۵۲۱ نیز در جایگاه بعدی قرار گرفته است که ۴ درصد محبوبیت کمتری نسبت به مقام دوم دارد.

در خصوص سیستم عامل نیز باید گفت که همچنان ویندوزفون ۸.۱ یکه‌تاز بازار است و حدود ۷۹.۱ درصد از دستگاه‌ها از این نسخه استفاده می‌کنند. از سوی دیگر آخرین نسخه سیستم عامل مایکروسافت برای تلفن‌های هوشمند که ویندوز ۱۰ موبایل نامیده می‌شود تنها روی ۱.۵ درصد از دستگاه‌ها قرار دارد که برای رسیدن به هدف باید روند صعودی مناسبی در پیش بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات