انویدیا نمایشگری با رفرش ریت ۱٫۷۰۰ هرتزی و تاخیر صفر در GTC 2016 رونمایی کرد

شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در هفته‌ای که گذشت انویدیا کنفرانس GTC 2016 را برگزار کرد که طی آن این کمپانی از فناوری‌ها و محصولات جدیدی رونمایی کرد. یکی از محصولاتی که انویدیا نسخه‌ی پیش نمایش آن را معرفی کرد، نمایشگری با تاخیر صفر و رفرش ریت ۱٫۷۰۰ هرتزی است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

انویدیا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری در هفته‌ای که گذشت کنفرانس GTC 2016 را برگزار کرد. این کمپانی در جریان برگزاری کنفرانس خود، محصولات و فناوری‌های جدیدی را که به آن‌ها دست یافته، رونمایی کرد. از جمله‌ی این محصولات می‌توان به پیش نمونه‌ی نمایشگری اشاره کرد که تاخیر آن صفر بوده و رفرش ریت آن ۱٫۷۰۰ هرتز است. دیوید لوئِبکه، قائم مقام انویدیا در جریان رونمایی از این نمایشگر، هدف از توسعه‌ی چنین محصولی را استفاده از آن در دنیای واقعیت مجازی خواند. همانطور که می‌دانید، روان بودن نمایش محتوا در هدست‌های واقعیت مجازی و گجت‌های مرتبط در این حوزه از اهمیتی فراوانی برخوردار است و کمبود در این مورد می‌تواند کل تجربه‌ی کار با هدست‌های واقعیت مجازی را تحت تاثیر قرار دهد.

لینک دانلود

انویدیا برای نمایش قابلیت‌های Zero Latency Display، این نمایشگر پیش نمونه را روی سیستمی ریل مانند قرار داده بود که در اثر وارد شدن ضربه به شدت تکان می‌خورد. این آزمایش به این دلیل انجام شد تا طی آن وضعیت نمایشگر زمانی که کاربر هدست واقعیت مجازی را به چشم دارد و سر خود را تکان می‌دهد، شبیه سازی شود. همانطور که در این ویدیو مشاهده می‌کنید، لوگوی انویدیا روی این نمایشگر نشان داده می‌شود و با وجود حرکت شدید نمایشگر، اثری از لرزش در لوگوی نمایش داده شده رویت نمی‌شود و به نظر می‌رسد که لوگوی مورد نظر در مکان خود قفل شده است. لوئِبکه به این موضوع اشاره کرده که در صورت استفاده از این نمایشگر در هدست واقعیت مجازی با رفرش ریت ۱٫۷۰۰ هرتز دیگر نباید نگران ایجاد تاخیر در نمایش محتوا باشیم.

برای درک بهتر اهمیت نمایشگری که انویدیا رونمایی کرد، بهتر است بدانید که رفرش ریت نمایشگر‌های مورد استفاده در هدست‌های واقعیت مجازی کنونی عرضه شده به بازار بصورت میانگین ۹۰ هرتز است. یک نمایشگر با رفرش ریت ۹۰ هرتزی هر ۱۱ میلی ثانیه یکبار محتوای نمایشگر را نوسازی می‌کند، حال آنکه در نمایشگری با رفرش ریت ۱٫۷۰۰ هرتزی تصویر هر ۰.۵۹ میلی ثانیه یکبار نوسازی می‌شود.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که برای حذف کامل تاخیر از هدست‌های واقعیت مجازی باید فاکتور‌های دیگری را نیز در نظر داشت که از جمله‌ی آن باید به بازخورد دریافت شده از سنسور‌های ثبت حرکت، پردازنده‌های گرافیک، عملکرد نرم‌افزار و عملکرد کلی رایانه‌ی مورد استفاده اشاره کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات