بی ام و X1 با بدنه ای کشیده تر در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد

شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بی ام و (BMW) از نمونه‌ی خاص کراس‌اوور X1 را با فاصله بین محورها‌ و طول بیشتر نسبت به نمونه‌ی اصلی، در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۶ رونمایی کرد. بی‌ام‌و با این خودرو به دنبال جذب بیشتر مشتریان چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان است.
تبلیغات

زمانی بازار آمریکا بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان بود و تمامی خودروسازان آمریکایی محصولات خود را جهت ارائه در بازار داخلی تولید می‌کردند. این موضوع تا جایی ادامه داشت که خودروسازان اروپایی و آسیایی سعی کردند که برای پاسخ به هر سلیقه‌ای در این بازار خودرو تولید و عرضع کنند و سهم بیشتری از بازار ایالات متحده را در اختیار بگیرند. به طور مثال، آیا شما میتوانید یک تویوتا تاندرا در توکیو بخرید؟ جواب منفی است، این خودرو فقط برای عرضه در بازار آمریکا طراحی و ساخته شده است.

این موارد به گذشته مربوط می‌شوند و حالا این بازار چین است که لقب بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان را از آن خود کرده است. تمام خودروسازان سعی دارند در این کشور جای پای خود را محکم‌تر کنند و با شناخت بیشتر سلیقه‌ی مردم چین، خودروی مورد پسند آن‌ها را در این کشور عرضه کنند.

مشتریان چینی علاقه‌ی وافری به خودروهای طویل با فضای بیشتر در بخش سرنشینان عقب دارند؛ مردم این کشور نمونه‌ی طویل و کشیده‌تر سدان‌های کوچک و بزرگ و خودروهای شاسی بلند را در اولویت خرید خود قرار می‌دهند.

بی‌ام‌و نیز از این موضوع به خوبی مطلع است. یکی از خطوط تولید نسل اول کراس‌اوور X1 در چین بود. بی‌ام‌و نیز در همین راستا با توجه به سابقه‌ی تولید این خودرو در چین و سلیقه مشتریان این کشور، تصمیم به رونمایی از نسخه‌ی کشیده‌تر نسل دوم X1 در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۶ گرفت.

این مدل از X1 در کارخانه مشترک بی‌ام‌و و برلیانس در شن‌یانگ (Shenyang) تولید خواهد شد. نسل دوم X1 در بازار چین با سه پیشرانه‌ی بنزینی، و محور محرک جلو برای نمونه‌های معمولی و دودیفرانسیل و برای تمام مدل‌ها با بدنه‌ی کشیده، عرضه خواهد شد.

X1 خاص بازار چین در طول ۱۰۹ میلیمتر کشیده‌تر خواهد بود و تمام این افزایش طول به فضای پای بخش صندلی عقب اختصاص پیدا خواهد کرد. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب برابر با ۴۵۶۴ و ۱۸۲۱ و ۱۶۱۷ میلیمتر است.

BMW X1 L

مهم‌ترین تغییر در این نسخه از X1 فضای پای سرنشینان عقب است. با جابجایی حداکثری صندلی‌های عقب به انتهای خودرو، ۱۱ سانتی‌متر فضای بیشتری در اختیار سرنشینان این بخش قرار خواهد گرفت. حتی با جابجایی صندلی‌های عقب به جلوترین حالت ممکن، باز هم فضای پا در این بخش  ۶ سانتی‌متر بیشتر از نمونه‌ی استاندارد X1 خواهد بود.

سایر مشخصات نسخه‌ی طویل X1 شباهت زیادی با مدل عادی X1 که در سایر نقاط جهان به فروش می‌رسد دارد. دولت چین سوخت دیزل را برای مصارف نظامی خود استفاده ‌می‌کند؛ به همین دلیل پیشرانه‌های مورد استفاده برای X1 تنها شامل نمونه‌های بنزینی می‌شود.

پیشرانه‌های موجود برای بازار چین به همراه سیستم انتقال قدرت آنها به این شرح است؛

  • X1 sDrive 18Li با پیشرانه‌ی سه سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و محور جلوی محرک
  • X1 sDrive 20Li با پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با ۱۸۹ اسب بخار قدرت و محور جلوی محرک
  • X1 xDrive 20Li با پیشرانه‌ی قبلی و چهار چرخ محرک
  • X1 xDrive 25Li با پیشرانه‌ی ۲ لیتری مشابه، ولی فشار توربوشارژ بالاتر و ۲۲۸ اسب بخار قدرت و چهار چرخ محرک

مدل آخر در آمریکا با کد X1 xDrive 28i ارائه می‌شود. (حرف L در کد مدل‌های بازار چین نشان دهنده بدنه کشیده‌ی خودرو است)

بی‌ام‌و به دلیل وجود برخی موانع قانونی در چین، تا پیش از معرفی رسمی X1 طویل در تاریخ ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت) نمی‌تواند فاصله‌ی دقیق بین محورهای خودرو را اعلام کند.

BMW X1 L
BMW X1 L
BMW X1 L
BMW X1 L
BMW X1 L

برای مشاهده‌ی تمامی مطالب مرتبط با این رویداد مهم به صفحه‌ی نمایشگاه خودروی پکن 2016 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات