آیفون 7 با Smart Connector و بدنه‌ای به ضخامت آیفون 6 اس معرفی می‌شود

پنج‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
با نزدیک شدن به فصل تابستان، شایعات در مورد آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل نیز افزایش پیدا می‌کند. پس از انتشار اخبار منتسب به آیفون ۷ اپل، حال وب‌سایت ژاپنی Mac Otakara گزارشی را منتشر کرده که اغلب شایعات مطرح شده در مورد نسل بعدی آیفون را تایید می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آیفون ۷ را باید یکی از سوژه‌های خواند که این روزها رفته رفته شاهد افزایش انتشار اخبار در مورد آن هستیم. تصاویر و اطلاعات منتشر شده از این گوشی هوشمند در ماه‌های اخیر نشان از این دارد که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس با قابلیت‌هایی نظیر دوربین دوگانه، باریک‌تر شدن هر چه بیشتر گوشی به دلیل استفاده از فرآیند نوین در ساخت تراشه و همچنین حذف جک هدفون اشاره کرد. همانطور که اشاره کردیم آخرین تصویر منتشر شده منتسب به این گوشی، توسط یک منبع چینی در رسانه‌ها منتشر شده بود که البته نمی‌توان صحت آن را تایید کرد.

ساعاتی پیش وب‌سایت ژاپنی Mac Otakara گزارشی را منتشر کرده که بسیاری از شایعات در مورد نسل جدید گوشی هوشمند اپل را تایید کرده است. در این گزارش شماری از مواردی که در تصویر منتشر شده نیز دیده بودیم، تایید شده است. برای مثال در این گزارش به این موضوع اشاره شده که احتمالا تصویر متعلق به آیفون ۷ پلاس که نشان ‌دهنده‌ی پنل پشتی این گوشی است، با آنچه که اپل در پی رسیدن به آن است، همخوانی دارد. mac Otakara تصویری را نیز منتشر کرده که متعلق به رندرهای انجام شده از آیفون ۷ است. بنابر اطلاعات ارائه شده این تصویر برگرفته از Catcher Technology، یکی از تولیدکنندگان اپل است. از جمله‌ی مواردی که به آن‌ها اشاره شده وجود دوربین دوگانه در پشت گوشی به همراه رابط اتصال هوشمند است. استفاده از Smart Connector روی آیفون ۷ پلاس احتمالات برای معرفی Smart Keyboard را نیز برای این گوشی هوشمند بیش از پیش تقویت می‌کند.

تصویر پیشین منتشر شده به همراه رندر‌های جدیدی که مک اتاکارا رونمایی کرده، نشان از این دارد که طراحی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس بسیار شبیه به آیفون ۶ اس است. بسیاری از شنیده‌ها در مورد آیفون ۷ حکایت از این داشت که این گوشی در مقایسه با نسل پیش باریک‌تر شده، بطوریکه ضخامت آن تقریبا برابر با آیپاد تاچ نسل جدید شده و به ۶.۱ میلی متر می‌رسد، حال آنکه مک اتاکارا در گزارش خود باریک شدن آیفون ۷ را چندان چشم‌گیر نخوانده است.

آیفون 7 اپل

اخیرا بسیاری از شایعات به این موضوع اشاره کرده‌اند که اپل در آیفون ۷ جک هدفون را حذف کرده و از آن برای قرار دادن بلندگوی دوگانه استفاده خواهد کرد، حال آنکه مک اتاکارا در گزارش خود به استفاده از یک بلندگو در آیفون ۷ همچون گذشته اشاره کرده است. در این گزارش نیز به معرفی ایرپادهای بلوتوث اشاره شده که در اثر حذف جک هدفون باید از آن‌ها استفاده کرد. کارکرد این سرویس نظیر اپل پنسیل خواهد بود.

محل قرار‌گیری لنز دوربین نشان از این دارد که اپل در آیفون خود از لنز بزرگ‌تری استفاده خواهد کرد که همین موضوع استفاده از سنسور بزرگ را نوید می‌دهد. البته در تصاویر متشر شده شاهد وجود شیار مخصوص دوربین دوگانه در پشت آیفون ۷ پلاس نیستیم. هر چند بسیاری از گزارش‌ها استفاده از دوربین دوگانه را در این گوشی هوشمند نوید می‌دهند، اما به نظر می‌رسد تمام نسخه‌های آیفون ۷ پلاس شامل این ماژول نخواهند بود.

یکی دیگر از مواردی که در گزارش مک اتاکارا به آن اشاره شده، قرار گرفتن دو سنسور جدید در قسمت بالای این گوشی هوشمند است که البته هنوز هدف از تعبیه این سنسورها مشخص نیست. البته به نظر می‌رسد این سنسور‌ها با نمایشگر آیفون ۷ در ارتباط خواهند بود، چراکه گزارش منتشر شده دیسپلی میت پیشنهاد می‌دهد که آیفون ۷ نیز از سنسور‌های مرتبط با نمایشگر همچون آیپد پرو ۹.۷ اینچی بهره خواهد برد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط دیسپلی میت، پشتیبانی از قابلیت True Tone Display در آیفون ۷ نیز خواهد بود که با استفاده از آن گوشی قادر است تا براساس نور و رنگ محیط، نور و رنگ صفحه‌ی نمایش را تنظیم کند.

از نظر مشخصات ظاهری نیز باید به این موضوع اشاره کرد که در پنل پشتی شاهد طراحی یکدست با حذف شیارهای مربوط به آنتن هستیم که از جمله وجوه تمایز آیفون ۶ اس و آیفون ۷ است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات