مایکروسافت با معرفی چت بات های هوشمند درصدد ایجاد تحول در تعامل با گجت های هوشمند است

چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه تجربه‌ی مایکروسافت در زمینه‌ی توسعه‌ی بات هوشمند توییتر، نتیجه‌ی چندان درخشانی به همراه نداشت، اما این کمپانی به فعالیت در این حوزه پایان نداده و ناامید نشده است. ردموندی‌ها از سیاست‌های آینده‌ی خود برای ایجاد طیف گسترده‌ای از چت بات‌های هوشمند پرده برداشت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت در روزهای اخیر به دلیل نقصان چت بات موسوم به Tay که در توییتر راه‌اندازی کرده بود، مجبور به عذرخواهی از عموم کاربرانش شد. اما این موضوع باعث نشده تا ردموندی‌ها از فعالیت در این حوزه دست بردارند. در جریان برگزاری کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت، ساتیا نادلا از برنامه‌های آتی مایکروسافت برای ایجاد پلتفرمی در حوزه‌ی راه‌اندازی چت بات‌های هوشمند پرده برداشت. بر اساس اطلاعات ارائه شده، مایکروسافت در نظر دارد تا روبات‌های نرم‌افزاری هوشمندی را با قابلیت درک زبان طبیعی توسعه دهد که روش تعامل با رایانه‌ها را در آینده تغییر خواهند داد. به گفته‌ی نادلا این پلتفرم در ظاهر بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما تاثیر بسیار شگرفی را از خود به جای خواهد گذاشت.

نادلا معتقد است که مکالمه و ایجاد ارتباط صوتی می‌تواند در ادامه‌ی رابط گرافیکی کاربر و اینترفیس‌های کنونی مورد استفاده، به همراه تعامل از طریق لمس، دنیای فناوری را تحت‌تاثیر قرار دهد.

نادلا در تشریح نقطه نظرات خود، به سه فاکتور اساسی در توسعه‌ی چنین پلتفرمی اشاره کرده که شامل انسان‌ها، دستیارهای صوتی هوشمند و بات‌ها می‌شود. به گفته‌ی نادلا، انسان‌ها نقش هسته‌ی اصلی را در این حوزه بازی می‌کنند. دستیارهای صوتی هوشمند نظیر کورتانا همواره در تمام گجت‌هایی که توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد، کنار آن‌ها بوده و به کاربران یاری خواهد رساند. این دستیارهای صوتی هوشمند می‌توانند علایق و ترجیح‌های کاربران را فراگرفته و در حوزه‌های مختلف کاربران را یاری کنند. چت بات‌ها نیز نقش رابط بین انسان‌ها، دستیارهای صوتی هوشمند و سایر سیستم ها را بر عهده خواهند داشت. 

نادلا در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

بات‌ها همانند اپلیکیشن‌های جدیدی خواهند بود که می‌توان بصورت صوتی با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. دستیارهای صوتی نیز در نبود کاربران با بات‌ها ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها استفاده خواهند کرد.

مایکروسافت اسکایپ را به عنوان مثالی در این حوزه معرفی کرده و اضافه کردن قابلیت‌های هوشمند را به این سرویس پیش‌بینی کرده است. با استفاده از بات‌های هوشمند اسکایپ، می‌توان به برنامه‌ریزی برای سفر، خرید و سایر موارد پرداخت.

مایکروسافت در حوزه‌ی توسعه‌ی چت بات‌ها و اینترفیس‌های مبتنی بر یادگیری زبان طبیعی، تنها نیست. از جمله‌ی سایر کمپانی‌هایی که در این زمینه‌ی فعالیت می‌کنند می‌توان به آمازون و اپل نیز اشاره کرد که با دستیارهایی نظیر الکسا و سیری در پی ارائه‌ی سرویس خود هستند. به نظر می‌رسد در آینده برقراری ارتباط با چت بات‌ها از بکارگیری ماوس یا کیبورد بسیار راحت‌تر بوده و کاربران به استفاده از این فناوری‌ها تمایل بیشتری نشان خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات