مشخصات جدیدی از هواوی پی 9 فاش شد

چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
هواوی پی ۹ پرچمدار سال ۲۰۱۶ شرکت موفق چینی است که چند روز دیگر در مراسم ۶ آوریل به طور رسمی معرفی خواهد شد. هواوی به عنوان سومین تولیدکننده‌ی بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان، سال گذشته موفقیت‌های خوبی در فروش داشت و توانست ۱۰۸ میلیون دستگاه تلفن هوشمند به فروش برساند. امسال نیز این شرکت قصد دارد با معرفی پی ۹ به موفقیت‌های گذشته‌اش ادامه دهد.
تبلیغات

هواوی یکی از شرکت‌های چینی است که به سرعت توانست سهم بزرگی از بازار تلفن‌های هوشمند در جهان را در اختیار بگیرد. پس از عرضه‌ی پی ۸ در سال ۲۰۱۵ کاربران و حتی رقبای هواوی به این نکته رسیدند که این شرکت دیگر یک شرکت چینی کوچک نیست و هدف‌های بزرگی در این بازار در سر دارد. هواوی امیدوار است با عرضه‌ی پی ۹ در سال جاری میلادی، به موفقیت‌هایش در بازار فروش ادامه دهد.

تا کنون اخبار مختلفی از مشخصات سخت‌افزاری هواوی پی ۹ به همراه دو برادر دیگرش یعنی پی ۹ لایت و پی ۹ مکس منتشر شده است. اما تنها چند روز مانده به مراسم رسمی هواوی در لندن، OppoMart که یک فروشگاه چینی است و تبحر خاصی در فاش کردن اطلاعات گجت‌ها قبل از معرفی رسمی دارد، ادعا می‌کند که مشخصات دقیقی از هواوی پی ۹ در اختیار دارد. البته در چند مورد گذشته، گاهی اطلاعات این منبع صحیح بوده‌اند و برخی اوقات مشخصاتی که از طرف OppoMart منتشر شده‌اند، با مشخصات واقعی هم‌خوانی نداشته‌اند.

به هر حال طبق اخبار منتشر شده از این شرکت، هواوی پی ۹ مجهز به یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ است که کیفیت 1080P را نوید می‌دهد. بعلاوه، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم به همراه ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای کایرین ۹۵۰ با معماری ۶۴ بیتی در این تلفن استفاده شده است. دوربین با لنز دوگانه و فلش دوگانه نیز از دیگر امکانات هواوی پی ۹ است. اما پی ۹ لایت که نسخه‌ی میان‌رده‌ی این گوشی است، از صفحه نمایش ۵ اینچی فول اچ‌دی به همراه ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. پردازنده‌ی این گوشی، یک پردازنده‌ی میان‌رده از کوالکام یعنی اسنپدراگون ۶۵۰ است که از معماری ۶۴ بیتی و ۸ هسته‌ای بهره می‌برد.

اما فبلت حرفه‌ای هواوی یعنی پی ۹ مکس، دارای صفحه نمایش ۶.۲ اینچی QHD با رزولوشن ۱۴۴۰*۲۵۶۰ خواهد بود. حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی به همراه حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و پردازنده‌ی قدرتمند ۸ هسته‌ای کایرین ۹۵۵ با معماری ۶۴ بیتی از دیگر امکانات سخت‌افزاری این فبلت هستند. هواوی در این فبلت نیز مانند پی ۹ از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز دوگانه استفاده خواهد کرد. هر سه گوشی معرفی شده، از بدنه‌ی کاملا فلزی ساخته شده‌اند و دارای حسگر اثر انگشت خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات