بررسی میت 8 هواوی (Huawei Mate 8)

پنج‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
مطالعه 16 دقیقه
پس از موفقیت چشم‌گیری که اسند میت ۷ هواوی در بازار فبلت‌ها بدست آورد هواوی تصمیم گرفت تا در سال ۲۰۱۶ نسل جدید این گوشی با نام میت ۸ را معرفی کند تا با رفع اشکالات نسل قبل بار دیگر موفقیت آن را تکرار کند. در ادامه با زومیت همراه شوید تا به نقد و بررسی آخرین پرچم‌دار هواوی یعنی میت ۸ بپردازیم.
تبلیغات

فبلت‌ها روزبه‌روز در حال رشد هستند و توانسته‌اند سهم بیشتری از بازار را بدست آورند و حالا پس از گوش‌هایی مانند نوت ۵ و آیفون ۶ اس پلاس هواوی نیز با معرفی میت ۸ قصد دارد تا با تمام قوا وارد این بازار شده و رقبای سرسخت خود را کنار بزند.

میت ۸ هواوی بدنه‌ای تمام فلزی داشته و صفحه‌نمایش آن با شیشه‌ی 2.5D گوریلا گلس پوشانده شده است. هواوی در میت ۸ ترجیح داده تا برخلاف روند بازار از صفحه‌نمایش 1080P بهره می‌برد تا مصرف باتری بالا نرفته و در عوض شارژدهی باتری بالا برود. اما آیا میت ۸ می‌تواند در رقابت با رقبای سرسخت خود قد علم کرده و خود را از آن‌ها جدا کند؟ در ادامه با ما و بررسی میت ۸ هواوی همراه باشید.

شما می‌توانید در ویدیوی زیر بررسی میت ۸ هواوی را نیز مشاهده کنید:

طراحی

طراحی که هواوی در محصولاتش استفاده می‌کند همان کیفیت و زیبایی را پیدا کرده که پیش از این در محصولات کمپانی اچ‌تی‌سی به‌دنبال آن می‌گشتیم. بدنه‌ی جدیدترین گوشی هوشمند این کمپانی با نام میت ۸ آنقدر خوب تراش خورده که حتی در دست گرفتنش هم لذت بخش است. کمپانی هواوی با میت ۸ می‌خواهد ثابت کند که یک دستگاه ۶ اینچی را هم می‌توان با یک دست گرفت به شرط اینکه مهندسان طراحی شما مرز‌های کشیده شده به دور یک نمایشگر را به کمترین میزان خود برسانند.

بررسی میت 8 هواوی (Huawei Mate 8)

طراحی میت ۸ خیلی ساده است. هواوی از دکمه‌های اضافی پرهیز کرده، جلو و پشت گوشی را خیلی ساده و بدون شلوغ کاری ساخته و روی طراحی ظریف دکمه‌ها هم حسابی کرده و از همه مهم‌تر این دستگاه را به طرز عجیبی سبک ساخته است. زمانی‌که میت ۸ را در دست می‌گیرد به هیچ وجه حس نمی‌کنید که یک گوشی با نمایشگر غول پیکر ۶ اینچی را در دست گرفته‌اید.

در بخش جلویی دستگاه با یک شیشه یکدست طرف هستیم که تمام حاشیه و نمایشگر گوشی را پوشانده است. این شیشه یک تکه درکنار‌ه‌هایی که به فریم دور دستگاه می‌رسد به خوبی انحنا داده شده تا کاربر حس خوبی از در دست گرفتن این دستگاه و همچنین دست کشیدن روی این حاشیه‌های نمایشگر پیدا کند. حاشیه‌های بالا و پایین اندازه یکسانی ندارند و حاشیه پایینی که اسم هواوی در زیر شیشه آن درج شده بزرگ‌تر است. در حاشیه بالایی بخش جلویی نمایشگر؛ اسپیکر مکالمه، دوربین جلویی و حسگر سنجش نور محیط قرار گرفته‌اند.

بررسی میت 8 هواوی (Huawei Mate 8)

با نگاهی به فریم دور دستگاه در سمت راست یک دکمه برای پاور و یک دکمه پیوسته برای تنظیم صدای دستگاه را مشاهده می‌کنیم که بسیار نازک و ظریف ساخته شده اما در زمان نیاز کاملا قابل لمس هستند. در بخش سمت چپ فریم یک محفظه وجود دارد که هم می‌توان دو نانوسیم در آن قرار داد و هم به‌جای یکی از نانو سیم‌ها کارت حافظه microSD استفاده کرد. در بخش بالایی فریم میت ۸ محل ورود جک ۳.۵ میلی‌متری هندزفری قرار گرفته و درکنار آن میکروفون مکالمه وجود دارد. درنهایت در فریم پایینی دستگاه شاهد حضور اسپیکر و میکروفون مخصوص مکالمات هستیم.

در بخش پشتی دستگاه باز هم ظاهری یکدست و ساده را می‌بینیم که در بالا دوربین و فلش دوگانه LED و کمی پایین‌تر از آن اسکنر اثر انگشت به شکلی دایره‌ای طراحی شده است که محل آن دسترس‌پذیری خوبی دارد. در قسمت پایینی قاب پشتی میت ۸ هم شاهد لوگوی هواوی هستیم. هواوی همچنین تلاش کرده قاب پشتی دستگاه را در قسمت‌هایی که به فریم نزیک می‌شود به سمت داخل انحنا دهد تا به خوش دستی گوشی اضافه شود.

بررسی میت 8 هواوی (Huawei Mate 8)

اشکالی که می‌توان در طراحی این دستگاه به هواوی وارد کرد، برجسته بودن دوربین است که احتمالا هواوی مجبور به درنظرگرفتن آن شده است که البته لطمه‌ای نیز به زیبایی فوق‌العاده‌ی دستگاه نداده است. زمانی‌که گوشی را از پشت به زمین می‌گذارید چون دایره در برگیرنده دوربین برجسته شده، دستگاه لق می‌زند و ثابت نیست

در بحث اعداد این دستگاه طولی ۱۵۷.۱ میلی‌متری در عرضی ۸۰.۶ میلی‌متری و ضخامتی معادل تنها ۷.۹ میلی‌متری دارد. هواوی در بحث طول و عرض نسبت به رقیب‌های خوش قد و بالای خود بسیار عالی عمل کرده وحتی از آیفون ۶ اس پلاس با صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی، یک میلی‌متر ارتفاع کمتر دارد.

هواوی برای ساخت و مهندسی طراحی میت ۸ وقت و دقت زیادی صرف کرده که این تلاش زیاد را می‌توان از لبه‌های به زیبایی تراش خورده دو طرف فریم دستگاه متوجه شد. در کل به‌نظر ما می‌توان نمره‌ی بسیار خوبی را در بخش طراحی به میت ۸ داد.

مقایسه مشخصات فنی میت ۸ هواوی با رقبا:

 

Huawei Mate 8

Google Nexus 6P

Apple iPhone 6S Plus

Samsung Galaxy Note 5

صفحه‌نمایش و رزولوشن

6-inch; 1,920 x 1,080 pixels

5.7-inch; 2,560x1,440 pixels

5.5-inch; 1,920 x 1,080 pixels

5.7-inch; 2,560x1,440 pixels

تراکم پیکسلی

368ppi

515ppi

401ppi

518ppi

ابعاد

157 x 81 x 7.9 mm

159 x 78 x 7.3 mm

158 x 78 x 7.3 mm

153 x 76 x 7.6 mm

وزن

185 g

178 g

192 g

171 g

سیستم‌عامل

Android 6.0 Marshmallow

Android 6.0 Marshmallow

Apple iOS 9

Android 5.1 Lollipop

دوربین

16-megapixel

12.3-megapixel

12-megapixel

16-megapixel

دوربین جلو

8-megapixel

8-megapixel

5-megapixel

5-megapixel

ضبط ویدئو

1080p HD

4K

4K

4K

پردازنده

2.3 GHz eight-core Huawei Kirin 950

2.0 GHz eight-core Qualcomm Snapgradon 810

Apple A9 chip (64-bit)

Samsung eight-core Exynos 7 Octa 7420

حافظه ذخیره‌سازی

32GB, 64GB

32GB, 64GB, 128GB

16GB, 64GB, 128GB

32GB, 64GB

حافظه رم

3GB, 4GB

3GB

2GB

4GB

حافظه خارجی

Up to 128GB

None

None

None

باتری

4,000mAh (nonremovable)

3,450mAh (nonremovable)

2,750mAh (nonremovable)

3,000mAh (nonremovable)

حسگر اثر انگشت

پشت دستگاه

پشت دستگاه

جلوی دستگاه

جلوی دستگاه

موارد دیگر

Dual-SIM

Pure Android

N/A

S Pen stylus

قیمت جهانی

~$470 (32GB); $580 (64GB)

$500 (32GB); $550 (64GB); $650 (128GB)

$750 (16GB); $850 (64GB); $950 (128GB)

$670-$740 (32GB); $770-$840 (64GB)

 

حسگر اثر انگشت

بررسی میت 8 هواوی (Huawei Mate 8)

اسکنر اثر انگشت در میت ۸ همچون نکسوس ۶ پی در قسمت پشت دستگاه قرار گرفته است. این حسگر دقیقا همان سنسوری است که در پرچم‌دار گوگل نیز بکار گرفته شده بود. طراحی حلقه‌ای شکل این حسگر با دریچه‌ی لنز دوربین کاملا همخوانی دارد و ظاهر دستگاه را نیز به خوبی حفظ کرده است. این حسگر بی‌نهایت سریع و دقیق عمل می‌کند. برای بازکردن قفل گوشی با این حسگر نیازی نیست که انگشت را روی دکمه‌ای فشار دهید یا ابتدا دستگاه را با فشار دادن دکمه‌ی پاور از حالت استندبای خارج کنید، تنها کافی است که انگشت حسگر را لمس کند تا در کسری از ثانیه قفل باز شود. محل قرارگیری حسگر در پشت دستگاه است و از این بابت زمانی‌که گوشی در دست کاربر قرار دارد به‌راحتی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد اما در عوض اگر گوشی روی میز باشد، برای بازکردن قفل گوشی باید رمز خود را وارد کنید.

گوگل پشتیبانی از حسگر اثرانگشت را به اندروید ۶ اضافه کرده است و از این رو احتمالا درآینده استفاده‌ی بیشتری از این حسگر خواهد شد.

شناسایی انگشت به سیستم نیز با سرعت قابل قبولی انجام می‌شود تنها با ۴ تا ۶ بار قرار دادن انگشت خود روی حسگر می‌توانید اثر انگشت خود را در حافظه‌ی حسگر ثبت کنید.

اسپیکر

بررسی میت 8 هواوی (Huawei Mate 8)

در نگاه اول شاید تصور کنید که در بخش پایینی فریم گوشی میت ۸ ، دارای دو اسپیکر است اما درواقع شیارهای سمت راست اسپیکر بوده و شیارهای موجود در سمت چپ تنها کارایی میکروفون مکالمات را دارند. بااین‌حال اسپیکر تک‌گانه‌ی میت ۸ عملکرد بسیار خوبی دارد.

صدای خروجی از این اسپیکر بسیار واضح و باکیفیت بوده و حجم حداکثری صدا نیز بسیار مناسب است. نکته‌ی قابل‌توجه دیگر این است که با بالابردن حجم صدا، کیفیت صدای خروجی افت محسوسی نکرده و صدا همچنان کیفیت خوب خود را حغظ می‌کند.

هدفون‌های تعبیه شده درون جعبه‌ی این گوشی نیز به‌راحتی درون گوش جا گرفته و کیفیت بسیار خوبی دارند و می‌توانند تجربه‌ی بسیار خوبی را به‌خصوص در هنگام گوش دادن به موسیقی دراختیار کاربر قرار دهند.

نمایشگر

نمایشگر میت ۸ هواوی اندازه بزرگ ۶ اینچی دارد و به پنل IPS LCD مجهز شده که رزولوشن آن 1080P است. تراکم پیکسلی این نمایشگر غول پیکر به ۳۶۷ پیکسل در هر اینچ رسیده که برای خواندن متن‌ها با چشم‌های غیر مسلح در یک فاصله معمول کاملا شفاف و واضح است.

بررسی میت 8 هواوی (Huawei Mate 8)

البته نکته‌ای که درباره نمایشگر این دستگاه وجود دارد، اشباع بودن رنگ‌ها است که برای بسیاری از کاربران شاید چشم‌نواز باشد اما باید گفت که درنتیجه این رنگ‌ها زیاد طبیعی خود را نشان نمی‌دهند.

خوشبختانه میت ۸ در بحث روشنایی نمایشگر هم بسیار عالی کار کرده و نسبت به Mate S، این دستگاه میزان روشنایی بهتری دارد. از نمایشگر این گوشی هوشمند به‌راحتی می‌توانید در زیر نور مستقیم خورشید هم استفاده کنید. در مورد روشنایی حداقلی هم این نمایشگر هم بسیار خوب عمل می‌کند. در عمل و در زیر نور کم با حداقل روشنایی این دستگاه به مشکلی نخواهید خورد و بدون اینکه چشم درد بگیرید به تماشای این نمایشگر ادامه خواهید داد. همچنین کنتراست نمایشگر این دستگاه هم بسیار خوب بوده و عمق رنگ مشکی بسیار عالی است.

نرم‌افزار

میت ۸ هواوی دارای سیستم‌عامل اندروید ۶ است تا به معدود گوشی‌های هوشمند بازار تبدیل شده باشد که دارای این نسخه از سیستم‌عامل گوگل هستند. بااین‌حال باتوجه‌به رابط کاربری EMUI 4.0 هواوی تقریبا اثری از اندروید خالص در میت ۸ نمی‌بینیم.

رابط کاربری هواوی در نگاه اول تشابه زیادی به سیستم‌عامل اپل دارد. این رابط کاربری اپ دراور نداشته و حتی ویژگی‌هایی مانند جستجوی گوشی ازطریق جستجوی اسپات لایت را نیز همانندiOS دارد. بااین‌حال هواوی از انعطاف اندروید نیز بهره برده و ویژگی‌هایی را نیز به میت ۸ اضافه کرده است.

بررسی میت 8 هواوی (Huawei Mate 8)

 یکی از این تغییرات ویژگی اسپلیت اسکرین است که به کاربر اجازه می‌دهد تا به خوبی و با تقسیم صفحه‌نمایش به دو قسمت، از ابعاد بزرگ آن بهره‌ی کافی را ببرد. البته درحال‌حاضر اپلیکیشن‌های پشتیانی کننده از این ویژگی به ۸ عدد خلاصه می‌شوندکه شامل اپ‌هایی مانند ایمیل، تقویم، گالری و موارد ابتدایی می‌شود. انتظار می‌رود هواوی در به‌روزرسانی‌های بعدی تعداد این اپلیکیشن‌ها را نیز افزایش دهد.

رابط کاربری هواوی امکانات بسیاری را دراختیار کاربر قرار می‌دهد و تقریبا می‌توان هر بخشی از آن را به دلخواه تغییر داد. برای مثال می‌توانید تم و شکل آیکون‌ها در رابط کاربری یا حتی فونت‌ها را نیز تغییر دهید و به تنظیمات دلخواه خود در آورید.

امکانات این رابط کاربری به اینجا ختم نمی‌شوند. با یک بار ضربه زدن با انگشتان می‌توان از صفحه‌نمایش اسکرین شات گرفت و با ضربه زدن توسط دو انگشت می‌توان ویدیویی از صفحه‌نمایش گوشی به ثبت رساند. همچنین در بخش ضبط صدا نیز می‌توان از سه میکروفون گوشی استفاده‌ی بهینه برد. این اپلیکیشن سه حالت نرمال، مصاحبه و کنفرانس دارد. در حالت نرمال صداها از تمامی جهت‌ها ثبت شده، در حالت مصاحبه صدا در دو جهت ضبط می‌شود و در حالت کنفرانس نیز گوشی به‌صورت خودکار منبع صدای اصلی را تشخیص داده و روی آن تمرکز می‌کند تا به‌طور کامل سخنان فرد سخنران را ضبط کند.

ویژگی دیگر نرم‌افزاری در اپلیکیشن دوربین تعبیه شده است که به شما اجازه می‌دهد تا از کارت ویزیت فردی عکس بگیرید تا خود گوشی مشخصاتی مانند نام فرد و شماره تماس وی را تشخیص داده و در بخش مخاطبان به ثبت برساند.

بررسی میت 8 هواوی (Huawei Mate 8)

همچنین EMUI 4.0 باتوجه‌به اینکه مبتنی بر اندروید ۶ است از ویژگی‌های جدید این سیستم‌عامل نیز بهره‌مند شده است. برای مثال در این رابط کاربری شاهد ویژگی App Premission هستیم که باعث می‌شود هر اپلیکیشنی برای دسترسی به هر بخش از گوشی از کاربر اجازه‌ دریافت کند. البته این ویژگی کمی با امکانات رابط کاربری هواوی تداخل پیدا کرده است. به‌عنوان مثال زمانی‌که برای اولین‌بار وارد اپلیکیشن دوربین می‌شوید از شما اجازه‌ی دسترسی به مکان سؤال شده و پس از آن که این مرحله را رد کردید بار دیگر رابط کاربری هواوی از شما این اجازه را درخواست می‌کند که کمی عجیب بوده و تداخلی را در عملکرد بوجود می‌آورد. البته سایر ویژگی‌های مفید و کاربردی اندروید ۶ مانند Doze در میت ۸ نیز حاضر بوده و به خوبی عمل می‌کنند.

در حالت کلی رابط کاربری میت ۸ را می‌توان مملو از امکانات متعدد دانست که درواقع اجازه می‌دهد تا تمامی بخش‌های سیستم‌عامل را به دلخواه خود تغییر دهید اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که امکانات متعدد و بی‌شمار همواره خوب نبوده و باعث می‌شود تا رابط کاربری هواوی باب میل همگان نباشد. این مورد کاملا سلیقه‌ای است و ممکن است بسیاری EMUI را بپسندند اما افراد دیگری آن را مناسب کارکرد و علاقه‌ی خود ندانند. این افراد می‌توانند رابط‌ کاربری مدنظر خود را روی گوشی نصب کنند. به‌عنوان مثال می‌توان رابط کاربری اندروید خالص را روی میت ۸ نصب کرد و تجربه‌ی نزدیک به نکسوس ۶ پی را در آن داشت. این کار را می‌توان با اضافه کردن یک لانچر و به‌راحتی انجام داد.

دوربین

میت ۸ مجهز به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با حسگر IMX298 سونی شده است که دارای دیافراگم f/2.0 و لرزشگیر اپتیکال نیز هست. دوربین سلفی این گوشی نیز دارای حسگر ۸ مگاپیکسلی نیز شده است و روی کاغذ نوید عملکرد بسیار خوب را می‌دهد.

بررسی میت 8 هواوی (Huawei Mate 8)

در دنیای واقعی نیز شاهد عملکردی بسیار خوب از این دوربین هستیم. تصاویر ثبت شده در نور کافی جزئیات بسیار خوب داشته و رنگ‌ها در آن کاملا طبیعی جلوه می‌کنند.

در محیط‌های تاریک نیز نویز تصاویر بسیار کم بوده و شاهد جزئیات قابل قبول در آن‌ها هستیم. البته هر چقدر محیط تاریک‌تر شود، مدت زمان فوکوس دوربین نیز بالا می‌رود و در برخی اوقات حتی دوربین در یافتن سوژه‌ی مدنظر برای فوکوس دچار مشکل می‌شود اما این مشکلات در حالت کلی و باتوجه‌به کیفیت تصاویر قابل صرف‌نظر هستند.

بررسی میت 8 هواوی (Huawei Mate 8)

همچنین در حالت عکاسی می‌توانید کنترل کاملی روی پارامترهای عکاسی مانند سرعت شاتر، ایزو و بسیاری موارد دیگر داشته باشید.

برخلاف پرچمداران موجود در بازار، هواوی حالت فیلم‌برداری 4K را برای میت ۸ در نظر نگرفته است. بااین‌حال می‌توانید در حالت 1080P نیز ویدئو ثبت کنید که البته کیفیت بسیار خوبی نیز دارد و لرزگیر اپتیکال نیز به خوبی عمل می‌کند تا لرزشی در تصاویر وجود نداشته باشد.

دوربین سلفی این گوشی نیز دارای حالاتی مانند Beauty Mode است تا اندکی پوست را روشن‌تر جلوه داده و چروک روی آن را بگیرد. دوربین سلفی میت ۸ نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت کیفیت و جزئیات خوبی داشته و رنگ‌ها در آن طبیعی هستند.

در ادامه می‌توانید نمونه تصاویر ثبت شده با هواوی میت ۸ را مشاهده کنید.

برش ۱۰۰ درصد:

بررسی میت 8 هواوی (Huawei Mate 8)

قدرت و بازده

هواوی از ابتدای کار پردازنده‌های ساخت خود را در گوشی‌های هوشمندش بکار گرفت و همین عامل باعث شد تا به مرور در این زمینه نیز مدام پیشرفت کند. میت ۸ به سیستم روی یک چیپِ Kirin 950 مجهز شده است. این پردازنده براساس الگوهای ارائه شده توسط آرم طراحی و تولید شده است. Kirin 950 دارای ۴ هسته‌ی قدرتمند مبتنی بر معماری Cortex A72 و ۴ هسته‌ی کم توان و کم مصرف Cortex A53 است. این جفت ۴ هسته‌ای براساس روش big.LITTLE آرم درکنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. برای آنکه با این فناوری بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی اختصاصی بررسی عمیق هسته‌های ریز و درشت معماری big.LITTE را مطالعه کنید.

بررسی میت 8 هواوی (Huawei Mate 8)

هسته‌های A72 با حداکثر فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و هسته‌های A53 با حداکثر فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز کار می‌کنند. استفاده از این معماری باعث می‌شود تا زمانی‌که در حال انجام امور ساده مانند حرکت در رابط کاربری یا اجرای اپلیکیشن‌های سبک هستید تنها هسته‌های مبتنی بر A53 فعال شوند تا مصرف انرژی به حداقل برسد و زمانی‌که نیاز به پردازش سنگین دارید هسته‌های A72 فعال می‌شوند.

هواوی برای پردازش گرافیکی از پردازنده‌ی Mali-T880 بهره برده است که با ۸ هسته‌ی CPU مجتمع شده‌اند و در قالب یک تراشه تولید شده است. این پردازنده از نظر قدرت و بازده در مقایسه با Mali-T760 نزدیک به ۴۰ درصد در مصرف انرژی بهینه‌تر عمل می‌کند و از نظر قدرت پردازش نیز قوی‌تر شده است. این پردازنده دارای ۴ هسته‌ با فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز است. مالی تی ۸۸۰ از OpenGL 3.1 و OpenCL 1.2 نیز پشتیبانی می‌کند.

هواوی یک کنترلر ۱۴ بیت PrimISP و IVP32 DSP را در این سیستم‌-روی-یک-چیپ قرار داده است تا به پردازنده‌ی اصلی کمک کنند و آن را برای رمزگذاری و رمزگشایی ویدئو در رزولوشن 1080p H.264  با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه و همچنین 4K H265  پشتیبانی کند. وجود این دو بلاک در پردازنده باعث می‌شود تا استریم و کدگذاری ویدئو بدون نیاز به فشار به پردازنده‌ی اصلی انجام شود. این موضوع باعث مصرف بهینه‌ی انرژی نیز می‌شود.

کنترلر حافظه در سیستم‌-روی-یک-چیپِ Kirin 950 از حافظه‌ی LPDDR4 با پهنای باند بیشتر و مصرف انرژی کمتر در مقایسه با LPDDR3 بهره می‌برد. برای آنکه دید بهتری نسبت به قدرت و بازده‌ی این پردازنده داشته باشید نگاهی بنچمارک‌های مختلف را روی میت ۸ اجرا کردیم:

تلفن / تبلت

AnTutu 5

Linpack

Single / Multi

Quadrant 2.1

3DMark 

IceStorm

Vellamo

Browser / Metal

CF Bench v1.3

BaseMark

OS II / Sunspider

Huawei Mate 8

74668

350.66

480.24

310256

18837

5501

2835

 43598

1958

1045.36

Huawei  Nexus 6P

60123

85.37

254.783

29823

26644

4653

2421

 41882

1923

1061.3

Huawei Honor 7

 46333

 130.785

277.412

14171

8931

2645

1330

 50744

1070

Xperia Z5 Premium

 49654

245.127

480.532

22187 

22420

 2951

1286

 46757

1540

Nexus 5X

44605

80.687

241.228

19207

14438

3561

1140

31987

1230

1230

.

2ms

Xperia Z5

51206

240.900

431.373

22477

22589

3834

1386

 58865

1508

665.3ms

Xperia Z5 Compact

60869

362.915

446.208

35230

21759

2832

1381

49236

1831

761.5ms

Galaxy Note 5

67202

610.448

778.421

36014

21404

5469

2545

54810

1820

569.0ms

LG G4

 

48138

349.306

537.155

26333

19494

3884

2180

64188

1722

768.7ms

HTC One M9

49674

603.118542.337

27803

21090

30902352

57313

1675661.3ms

همان‌طور که در بنچمارک‌ها نیز مشاهده می‌کنید بخش CPU از میت ۸ از گوشی‌های مجهز به پردازنده‌ی Snapdragon 810 نیز قوی‌تر عمل می‌کند اما بخش پردازنده‌ی گرافیکی کمی ضعیف‌تر است. بااین‌حال در تجربه‌ی کار با میت ۸ هرگز متوجه‌ی لگ و تأخیر نخواهید شد و اجرای نرم و روان اپلیکیشن‌ها و حتی بازی‌های سنگین را تجربه خواهید کرد.

 باتری

هواوی گوشی میت ۸ خود را به یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده و مدعی شده که این گوشی می‌تواند تا دو روز شارژدهی را تضمین کند. استفاده از صفحه‌نمایش با رزولوشن Full HD نیز شاهدی بر این مدعا است که شارژدهی باتری برای هواوی بسیار مهم است.

بررسی میت 8 هواوی (Huawei Mate 8)

طبق روال گذشته روشنایی صفحه‌نمایش گوشی را روی ۵۰ درصد قرار داده، ارتباطات بی‌سیم را قطع کرده و ویدئویی با کیفیت HD را تا رسیدن شارژ باتری از ۱۰۰ به صفر پخش کردیم. باتری میت ۸ توانست در این تست ۱۲ ساعت و ۲۰ دقیقه دوام بیاورد که زمان خوبی به شمار می‌رود. به‌علاوه میت ۸ می‌تواند تا ۱۳ ساعت و ۱۰ دقیقه وبگردی را نیز برای کاربران تضمین کند.

در استفاده‌ی روزمره نیز میت ۸ نشان داد که می‌تواند به‌راحتی یک روز استفاده‌ی سنگین را دوام بیاورد. البته اگر استفاده‌ی نیمه سنگین یا سبک دارید می‌توانید بیش از یک روز نیز روی شارژدهی این باتری حساب باز کنید.

در حالت کلی می‌توان باتری میت ۸ و شارژدهی آن را یکی از نکات مثبت و مزایای این فبلت ۶ اینچی دانست.

جمع بندی

هواوی این روزها قدم در مسیر پیشرفت گذاشته و هر از چند مدت با گوشی‌های جالب و قدرتمند خود کاربران بیشتری را جذب می‌کند. این کمپانی که حالا سایه خطر کمپانی‌های چینی دیگر و رقیب‌های کره‌ای و آمریکایی را روی سر خود حس می‌کند، حسابی در تلاش است تا گوشی‌های هوشمند و باکیفیت و کم‌نظیر بسازد که درکنار سخت‌افزار خوب، نرم‌افزاری روان و دوربینی با کیفیت را با خود به‌همراه دارند.

بررسی میت 8 هواوی (Huawei Mate 8)

هواوی پس از گوشی هوشمند موفق میت ۷ بسیار سعی کرده تا تجربه بهتری از گوشی‌های هوشمند بزرگ را باری دیگر با نسل جدید این سری برای کاربران خود رقم بزند. میت ۸ از ظاهری عالی برخوردار است، نمایشگری با وضوح مناسب، روشنایی کافی و کنتراستی بسیار خوب دارد، باتری آن به‌راحتی چند روزی شما را همراهی می‌کند و سخت‌افزاری قوی را برای اجرای نرم‌افزاری با کمترین لگ و ویژگی‌های رنگارنگ به خدمت گرفته است.

اگر به گوشی‌های هوشمند بزرگ علاقه دارید و دوست دارید یک تجربه خوب با این نمایشگر‌های غول پیکر داشته باشید که از بازی تا خواندن متون و دیدن فیلم در آن‌ها لذت بیشتری دارد، پیشنهاد می‌کنیم میت ۸ را حتما در بین گزینه‌های خود قرار دهید.

نقاط قوت

  • صفحه‌نمایش باکیفیت و با حاشیه‌ی بسیار باریک
  • طراحی زیبا کیفیت ساخت عالی
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • حسگر اثر انگشت با عملکردی فوق‌العاده سریع
  • دوربین توانمند

نقاط ضعف

  • کندی فوکوس دوربین در محیط‌های کم‌نور
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات