گروه تروریستی داعش در ویدیویی مارک زاکربرگ و جک دورسی را هدف حمله قرار داد

شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
جهت گیری‌های انجام شده توسط مارک زاکربرگ و جک دورسی، مدیران عامل شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر باعث شده تا گروه تروریستی داعش به این موضوع واکنش نشان داده و ویدیویی ۲۵ دقیقه را منتشر کند که در آن دورسی و زاکربرگ را در حال سوختن در میان شعله‌های آتش نشان می‌دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فعالیت گسترده‌ی گروه تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی باعث شد تا مدیران عامل هر دو شبکه‌ی اجتماعی توییتر و فیس‌بوک به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کنند که از توان خود برای مبارزه با تروریسم و مخصوصا این گروه تکفیری استفاده خواهند کرد. نتیجه‌ی اینگونه اظهار نظر‌ها خشم حامیان وحشی گری را برانگیخته و شماری از طرفداران داعش که خود را پسران خلیفه نامیده و تحت یک گروه هکری در اینترنت فعالیت می‌کنند، ویدیویی ۲۵ دقیقه‌ای را منتشر کرده‌اند که در آن دو مدیرعامل کمپانی در آتش سوخته و هدف گلوله‌های شلیک شده قرار می‌گیرند.

همانطور که اشاره کردیم این دو مدیرعامل شبکه‌های اجتماعی اخیرا اعلام کرده‌اند که تمام تلاش خود را به منظور مبارزه با تروریسم در سرویس‌های ارائه شده توسط کمپانی‌هایشان به کار خواهند گرفت. فیس بوک و توییتر در ماه‌های اخیر با ایجاد کمپین‌هایی برضد گروه تروریستی داعش اقدام به حذف انواع محتوا شامل ویدیوها و تصاویری کرده‌اند که توسط این گروه تروریستی منتشر شده است. همچنین باید به غیرفعال کردن حساب‌های کاربری منتسب به اعضای این گروه نیز اشاره کرد که عرصه را بر تبلیغات سایبری داعشی‌ها تنگ کرده است.

پس از حملات تروریستی انجام شده در پاریس و سن برناردینیوی کالیفرنیا، بسیاری از مدیران رده بالای دره‌ی سیلیکون گرد هم آمدند تا با حضور بالاترین مقامات قضایی در قلب فناوری دنیا، استراتژی‌هایی را برای مبارزه با تروریسم در پیش بگیرند. یکی از دلایل این گردهمایی، استفاده‌ی گسترده‌ی داعش از فضای آنلاین برای انتشار ویدیو‌ها و تصاویری است که از کشتار وحشیانه‌ی خود ثبت می‌کند. همچنین این گروه تروریستی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به جذب نیرو از کشور‌های غربی نیز می‌پردازد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط توییتر، این شبکه‌ی اجتماعی که بیش از ۳۲۰ میلیون کاربر فعال ماهینه‌ی دارد، اخیرا ۱۲۵٫۰۰۰ حساب کاربری مربوط به داعش را از میانه‌های سال ۲۰۱۵ میلادی غیرفعال کرده است. فیس‌بوک نیز حساب‌های کاربری متعلق به سران داعش را غیرفعال کرده است.

در ویدیوی منتشر شده تکفیری‌ها به این موضوع اشاره کرده‌اند که با غیرفعال شدن یک حساب کابری، بیش از ۱۰ حساب کاربری در پاسخ باز می‌شود. در این ویدیو به آمار دقیقی از میزان حساب‌های کاربری اشاره شده که براساس آن داعش کنترل بیش از ۱۰٫۰۰۰ حساب کاربری، ۱۵۰ گروه در فیس بوک و بیش از ۵٫۰۰۰ پروفایل را در توییتر در اختیار خود دارد. بسیاری از این حساب‌های کاربری نیز توسط حامیان داعش کنترل می‌شوند.

توییتر و فیس‌بوک هنوز در این خصوص اظهار نظری نکرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات