پس از اعلام تعدیل ۱۵ درصدی نیروی کار و شایعاتی از تغییرات ساختاری گسترده در بدنهی عملیاتی وبسایت یاهو، این شرکت اعلام کرده که به دنبال تعطیلی چندین مجلهی آنلاین خود است. بنابراین یاهو با تغییر استراتژی انتشار محتوا یا Content Strategy، تمرکز خود را بر روی بخشهای خبر، مالی، ورزشی و سبکزندگی متمرکز خواهد کرد.
در همین راستا یاهو هفت بخش تولید محتوای خود را متوقف میکند. Yahoo Food، Yahoo Health، Yahoo Parenting ،Yahoo Makers، Yahoo Travel، Yahoo Autos و Yahoo Real Estate لیست بخشهایی هستند که ازطرف یاهو به پایان راه خود رسیدهاند. بنابراین نویسندگان و کارمندان این بخش در بخشهای دیگر یاهو به فعالیت خود ادامه میدهند یا احتمالا اخراج میشوند.
یکی از دلایل اصلی این تصمیم از طرف یاهو کاهش چشمگیر بازدیدکنندگان این مجلهها به نظر میرسد. بنابر آمارمنتشر شده در بازهی زمانی دسامبر سال ۲۰۱۴ تا دسامبر سال ۲۰۱۵ بازدیدکنندگان صفحهی خانگی یاهو ۱۶.۵ درصد کاسته شده است.
نظرات