اپل: مشکلات گرافیکی مک بوک پرو 2016 با آپدیت جدید مک او اس برطرف می‌شود

پنج‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیر ارشد بخش نرم‌افزار اپل معتقد است مشکلات به وجود آمده برای کاربران نسل جدید مک‌بوک پرو، در جدیدترین نسخه‌ی بتای مک‌او‌اس سیرا برطرف شده است.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر وجود مشکلات گرافیکی در نسل جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پروی اپل منتشر شد. به نظر می‌رسد تمام مدل‌های مک‌بوک پرو ۲۰۱۶، شامل نسخه‌ی ۱۳ اینچی و نسخه‌ی ۱۵ اینچی مجهز به واحد پردازش گرافیکی Radeon Pro 450 یا Radeon Pro 455، از این مشکل رنج می‌برند؛ اما گفته می‌شود این مسئله بیش از همه، برای خریداران مدل بالارده‌ی ۱۵ اینچی با پردازنده‌ی گرافیکی Radeon Pro 460 مشکل‌ساز شده است.

به‌تازگی یکی از کاربران مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ ویدئویی را در این ارتباط در فضای مجازی منتشر کرده است؛ در این ویدئو شاهد بروز مشکلاتی مانند پرش تصویر، تغییر نور در رنگ‌ها، تصاویر شطرنجی، تصاویر مخدوش و برهم ریختگی رنگ‌‌ها هستیم. طبق گزارش کاربران، در این حالت عملکرد مک‌بوک پرو مختل می‌شود و دستگاه کرش می‌کند و از این‌رو، کاربر ناگزیر از ریست کردن هارد مک‌بوک‌ پروی خود است.

گذشته از این؛ تعدادی از کاربران، بروز مشکلاتی را حین فرایند بوت شدن مدل‌های جدید مک‌بوک پرو - به‌خصوص در بخش پایین نمایشگر آن - گزارش کرده‌اند. در حال حاضر به نظر می‌رسد این مشکل با قابلیت رمزگذاری استارتاپ‌ دیسک FileVault 2، در ارتباط باشد؛ چرا که برای بسیاری از کاربران، مشکل مورد بحث با غیرفعال کردن این قابلیت، برطرف شده است.

در حال حاضر اپل هنوز در خصوص مشکلات به وجود آمده اظهار نظری نکرده است؛ اما کریگ فدریگی، مدیر ارشد بخش نرم‌افزار اپل در پاسخ به ایمیل یکی از اعضای فروم MacRumors‌، اعلام کرده است از نظر وی مشکلات یادشده برای نسل جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو، در آخرین به‌روزرسانی نسخه‌ی بتای مک‌اواس سیرا ۱۰.۱۲.۲ که روز دوشنبه‌ی این هفته منتشر شد، برطرف شده است.

متن پاسخ فدریگی بدین شرح است:

سلامبا تشکر از گزارش شما! ما باور داریم تمام مشکلات مرتبط با گرافیک را در جدیدترین نسخه‌ی بتای سیرا ۱۰.۱۲.۲ برطرف کرده‌ایم (این به‌روزرسانی از طریق آدرس beta.apple.com در دسترس است).امیدوارم که از کار با مک‌بوک پروی جدید لذت ببرید - دستگاه شگفت‌انگیزی است! -کریگ

اگرچه در حال حاضر نمی‌توان با قطعیت در خصوص معتبر بودن این ایمیل اظهار نظر کرد؛ با این حال دلایل غیرمستقیمی مبنی بر درستی آن وجود دارد:

  • اگرچه به‌راحتی می‌توان آن را جعل کرد؛ اما به نظر می‌رسد پاسخی که در قسمت بالا مشاهده کردید، با نوع نوشتار ایمیل‌های قبلی فدریگی مطابقت دارد.
  • کاربری که این ایمیل را به اشتراک گذاشته، از کاربران باسابقه‌ی فروم مک‌رومرز است که از ژوئن ۲۰۰۷ در این وب‌سایت ثبت‌نام کرده است.
  • ظاهرا مدیران اپل به‌صورت فزاینده‌ای از ایمیل برای پاسخ به سؤالات و نگرانی‌های کاربران استفاده می‌کنند.
  • مک‌رومرز شاهد ایمیل مفصلی بود که از طرف تیم روابط عمومی اپل به این کاربر ارسال شده است و موجه به نظر می‌رسد.

در حال حاضر تعداد کمی از کاربران مک‌بوک پروی جدید، دستگاه خود را به نسخه‌ی جدید مک‌اواس سیرا بتا به‌روزرسانی کرده‌اند؛ اما حداقل یکی از کاربران فروم مک‌رومرز که از این نسخه استفاده می‌کند، کماکان با مشکلات گرافیکی مواجه است.

با توجه به آنکه macOS Sierra 10.12.2 اواخر ماه دسامبر به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد؛ برای نظر دادن قطعی در مورد برطرف شدن یا نشدن مشکلات یادشده در نسخه‌ی جدید مک‌اواس، باید تا آن زمان در انتظار گزارش تعدادی بیشتری از کاربران باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات