تعداد مشترکان اپل موزیک از مرز ۲۰ میلیون نفر عبور کرد

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل آخرین آمار کاربران سرویس اپل موزیک را اعلام کرد که بر اساس آن، تعداد مشترکان این سرویس از مرز ۲۰ میلیون کاربر عبور کرده است.
تبلیغات

اپل آخرین آمار مربوط به سرویس اپل موزیک را منتشر کرد که بر اساس آن سرویس استریم موسیقی این کمپانی از مرز ۲۰ میلیون مشترک عبور کرده است. اپل موزیک ۱۸ ماه پیش به‌صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و در این فاصله موفق شده است بیش از ۲۰ میلیون کاربر جذب کند. به گفته‌ی اپل؛ تمام ۲۰ میلیون مشترک اپل موزیک، جزو کاربرانی هستند که به‌صورت ماهیانه آبونمان تعیین‌شده را پرداخت می‌کنند. کوپرتینویی‌ها در سپتامبر سال ۲۰۱۶ با انتشار گزارشی اعلام کرده بودند اپل موزیک بیش از ۱۷ میلیون مشترک دارد، حال آنکه آخرین آمار این کمپانی نشان از رشد ۱۵ درصدی دارد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط اپل؛ بیش از ۶۰ درصد مشترکان اپل موزیک در ۱۲ ماه اخیر محتوایی از سرویس آیتونز موزیک خریداری نکرده‌اند که به گفته‌ی اپل بخش بزرگی از این ۶۰ درصد را کاربران جدید تشکیل می‌دهند. اپل موزیک هم‌اکنون در بیش از ۱۰۰ کشور در دسترس کاربران قرار گرفته است. ۵۰ درصد از مشترکان اپل موزیک آمریکایی نیستند و در میان بازارهای پرطرفدار اپل موزیک می‌‌توان از کانادا، چین، آفریقای جنوبی، ژاپن، روسیه، برزیل و هندوستان اسم برد.

اپل برای افزایش تعداد مشترکان سرویس خود، همکاری نزدیکی با استودیوهای موسیقی و همچنین خوانندگان دارد تا از این طریق بتواند آلبوم‌ها و قطعات جدید را به‌صورت اختصاصی در سرویس اپل موزیک به کاربرانش ارائه کند.

اپل پس از آنکه بیتس موزیک را تصاحب کرد، به‌صورت جدی در توسعه‌ی سرویس استریم موسیقی خود سرمایه‌گذاری کرد. این کمپانی پس از ژوئن ۲۰۱۵ که اپل موزیک به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد، تلاش بسیاری به کار گرفته است تا تعداد مشترکانش را افزایش دهد و با توجه به حضور رقبای قدرتمند در این حوزه، رسیدن به آمار بیش از ۲۰ میلیون مشترک قابل تحسین است. در حال حاضر اسپاتیفای رتبه‌ی نخست را از نظر میزان مشترکان با در اختیار داشتن ۱۰۰ میلیون کاربر در اختیار دارد که البته ۴۰ میلیون نفر از این کاربران، مشترک با پرداخت آبونمان ماهیانه هستند.

ادی کیو، نایب‌رئیس ارشد بخش نرم‌افزار‌ و محصولات اینترنتی اپل در این خصوص می‌گوید:

افراد زیادی هستند که به موسیقی گوش می‌دهند و هیچ‌یک از سرویس‌های استریم را مورد استفاده قرار نمی‌دهند. تعداد این افراد چند میلیارد نفر است ولی ما هنوز ۱۰۰ میلیون مشترک نداریم. این بازار ظرفیت رشد بسیار بیشتری دارد.

با وجود اضافه شدن رقبایی نظیر پاندورا و آمازون به جمع سرویس‌های استریم موسیقی، کیو معتقد است در صورتی که این سرویس‌ها بتوانند مشترکان زیادی را جذب و از آن‌ها درآمدزایی کنند، برای همه‌ی سرویس‌های فعال در این حوزه خبر خوبی است.

نظر شما در مورد سرویس‌های استریم موسیقی و مخصوصا اپل موزیک چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات